VI KOM IKKE INN I ALBANIA

Nå befinner jeg meg på Korfu, Hellas. I følge den originale planen skulle jeg nå vært i gang med å finne frem til frokosten på det nydelige hotellet vi skal bo på i Sarande. Dessverre gikk ikke det helt som planlagt. Vi kom oss nemlig ikke til Albania i går kveld!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reiser til Albania er forholdvis nytt i Norge og så vidt jeg vet er Apollo de eneste som tilbyr reiser dit for øyeblikket. Av den grunn leste vi det aller meste om hvordan man kommer seg til Sarande, alt om området, sightseeing og generelt det aller meste på Apollo sin hjemmeside i tillegg til diverse reiseblogger og tips fra venner og dere fantastiske lesere!

Vi bestilte riktignok reisen fra forskjellige steder. Hotellet booket vi via Booking.com og flyet er Novair, som er søsterselskapet til Apollo. På Apollo sine hjemmesider står det følgende “…fra Korfu havn videre til Saranda med båt. Båtreisen tar mellom 45 og 90 minutter, avhengig av båttype. Ventetider kan forekomme da båten venter inn andre av våre flyvninger, men forlater havnen på Korfu før midnatt. ”

Vi forstod det da som at siste båt fra Korfu til Albania gikk før midnatt og at det da var mulig for oss å være med på den, særlig fordi vi faktisk flyr med et Novair fly, altså flyet Apollo bruker! Når vi trykker på reisedokumentene våre så kommer vi inn på Apollo sin side liksom… Da jeg skrev til kundeservice og lurte på hvordan vi booket billetter til denne båten fikk jeg i svar at det kun var for de som har bestilt pakkereiser. Til tross for at jeg påpekte at vi kommer med deres fly og allerede hadde booket dette var det umulig å få lov til å være med på den båten, som er den aller siste og eneste båten som kjører fra Korfu til Albania den kvelden. Vi ankommer nemlig Korfu klokken 21 og den siste båten som egentlig går forlater havnen klokken 19. For et kaos!

Det er mulig vi tenkte at dette var litt enklere enn hva det burde være, men vi føler jo alle at det er ganske misvisende å opplyse på sine hjemmesider at den siste båten forlater Korfu havn like før midnatt. Særlig med tanke på at de er de eneste som tilbyr denne reisen (så vidt jeg vet) og at det da blir naturlig for mange å lese seg opp om en eventuell reise til Sarande på deres hjemmeside.

Nei, dette var bare utrolig kjipt. Jeg føler absolutt at dette la en stor demper på ferien vår da vi fikk denbeskjeden. Heldigvis fikk vi booket oss inn på et lite hotell så og si på havna i Korfu og skal ta båten over i dag klokken ni lokal tid. Det er utrolig kjipt å ikke våkne opp tidlig på hotellet i Sarande, spise frokost og kunne legge seg på stranda med en gang, men noen ganger blir det ikke som man har forestilt seg… Heldigvis var hotellet i Sarande utrolig hjelpsomme og vi fikk endret bookingen til i morgen med tidlig innsjekk. Litt forsinkelser, men vi får satse på at det bare går oppover fra nå av!

Vi gjorde det beste ut av situasjonen og det ble egentlig en ganske så fin kveld her i Corfu! Alle var sultne og slitne så vi fant en utrolig koselig restaurant like ved hotellet og koste oss med masse digg mat og god drikke. Jeg slenger med et lite bildedryss så dere kan se hvor koselig vi faktisk fikk det. Restauranten het Factory og kan virkelig anbefales om noen av dere skal til Corfu, enten på ferie eller som en mellomdestinasjon på vei til Albania!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå skal vi komme oss avgårde og forhåpentligvis er vi snart fremme i Albania!