HYTTEIDYLL, ROADTRIP OG BYTUR

Reklame | Annonselenker Nelly

Etter mitt forrige “min dag i bilder”-innlegg forstod jeg det som at dette er noe dere likte godt! Derfor hadde jeg kameraet med meg gjennom hele gårsdagen. Det er litt moro fordi i går gjorde jeg faktisk ganske mye. Jeg hadde en av de lengste dagene i mitt liv og var seriøst våken i 20 timer… Så det er mye å få med seg her nå, folkens. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dagen min startet da jeg våknet uthvilt, hoven og allergisk klokken syv. Jeg har blitt så vant med den allergien nå at det ikke plager meg like mye, så jeg spratt opp av sengen, hoppet inn i morgenkåpen min og startet på frokosten.

Nå som det er så varmt orker jeg ikke spise så tung mat og ville bare ha noe enkelt og lett før jeg skulle spise noe ordentlig etter trening. Derfor ble det min favoritt om dagen, nemlig smoothie! Selvfølgelig inntatt sammen med kaffe og et stort glass med Fun Light.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mobilen min hadde ikke ladet gjennom natten, så jeg svitsjet litt rundt på planene og utsatte trening til jeg hadde fullt med strøm. I mellomtiden satt jeg meg ned på favorittplassen, nemlig sminkebordet mitt hvor jeg så på Sex and the City, sminket meg og koste meg med smoothien min mens viften kjølte meg ned.

Den beste avgjørelsen jeg har tatt så langt i år er å hente opp den viften fra kjellerboden. Den viftem redder dagen min og gjør at jeg slipper å bli våt av svette mens jeg sminker meg. Sjarmerende. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

LINK TIL ALT DETTE HER

OLYMPUS DIGITAL CAMERALINK TIL GENSEREN HER

Det ble to looks på meg. Jeg skulle nemlig spille inn både Junkyard haulen som du kan se HER og Ukens spørsmål som du kan se HER. Det ble med andre ord en effektiv arbeids-morgen. Egentlig skulle jeg bare spille inn den første, men det gikk så fort at jeg rakk begge to og klokken var ikke en gang ni.

Altså jeg elsker denne sminkelooken. Det er alt for lenge siden jeg har gjort en ordentlig innsats på den fronten og jeg kan ikke huske sist jeg brukte noe annet enn øyenskygge i bruntoner. Denne gangen ble det oransje, noe jeg faktisk kler overraskende godt. Den looken kommer tilbake senere på dagen, hihi. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så var det av med sminken igjen, på med treningstøyet og en tur til parken for å løpe i trapper. Jeg klarer ikke å trene med sminke. Det skjer kun ved nødstilfeller. Jeg føler at jeg sperrer huden og svetten min inne eller noe sånt. Ekkelt.

Det ble en effektiv halvtime med trappeintervaller og det kjennes godt i beina idag for å si det sånn. Det er så digg å starte dagen med intensiv trening, looove it. Det gir meg så utrolig mye energi utover dagen. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Da jeg kom hjem ventet en hyggelig overraskelse på meg i postkassen. Et av de tre iPhone-dekslene jeg hadde kjøpt på eBay for en stund siden. Ah, jeg ble så fornøyd med dette. Skikkelig søtt, samtidig fint og mykt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter en dusj og mat satt jeg meg ned og begynte å redigere alt av bilder og videoer. Jeg ble faktisk ferdig med begge videoene også. Altså jeg var så effektiv i går at jeg nesten ikke skjønner hva som gikk av meg. Det å redigere videoer er ikke akkurat min favorittgreie så at jeg var så flink overrasker meg litt, haha. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Midt i redigeringen så sminket jeg meg. Det er så typisk meg. Jeg sminker meg, skriver eller redigerer, ser på serie og spiser samtidig. Dette har blitt en slags fast rutine som merkelig nok funker ganske så bra. Jeg får gjort alt sammen på en eller annen måte. 

Tilbake til denne sminkelooken. Jeg elsker den! Altså jeg følte meg så fin i går. Kjolen sammen med den sminken ble så bra og den oransje øyenskyggen fremhevet virkelig blåfargen i øynene mine. Det er koselig, ikke sant. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rundt halv tre tok Sofie, Celine og jeg trikken opp til Majostuen. Vi skulle på grillparty sammen med Anne Brith og noen av hennes venninner som var utrolig koselige. De hadde stelt i stand så fint med masse digge salater, focaccia, frukt og kjempegod dessert.

Leiligheten vi var i er faktisk en av de fineste jeg har vært i på lenge. Det er akkurat en slik leilighet jeg vil bo i! En typisk gammel Oslo-leilighet med gamle tregulv, høyt under taket og stukkatur. Jeg ble helt forelska og kjente at jeg trenger en slik leilighet i livet mitt, haha. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Anne Brith hadde selvfølgelig bakt helt sykt gode desserter! En pavlova og en slags innbakt iskrem jeg aldri har vært borti før, men den var helt sykt god. Jeg følte at jeg spiste en makron, men det var en helt annen konsistens og smak, selvfølgelig. Utrolig god i alle fall!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sofie og jeg måtte dra ganske mye tidligere enn resten av gjengen. Vi skulle jo til Tønsberg med Isabelle! Derfor pakket vi sakene våre rundt klokken fem og satt kursen hjemover hvor det lå to ferdigpakkede vesker med alt vi trenger for en natt hjemmefra. Vi omtrent løp inn i leiligheten for da vi kom hjem stod Isabelle allerede og ventet utenfor. 

Så var det klart for…. ROADTRIP! Noe av det beste jeg vet om i hele verden, men som det blir lite av etter at jeg flyttet til Oslo. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

I klassis roadtrip-til ble det et stopp langs veien. Vi holdt på å tørste ihjel hele gjengen. Det er jo så ufattelig varmt om dagen! Isabelle og jeg gikk inn på Deli og kjøpte masse drikke til alle tre.

På meg ble det også en iskrem. Jeg har hatt lyst til å prøve isen fra Barebells lenge og da Sofie snakket så varmt om den med vanilje og jordbær måtte jeg ha en selv om magen holdt på å sprekke etter å ha spist alt for mye på lunsjen. Jaja, is er det alltids plass til!

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAKJOLE HER / BH TRIUMPH

Endelig fremme i Tønsberg! Vi dro en liten tur innom Julie for å hente henne og sette fra oss tingene våre. Det var der vi etter planen skulle sove og ha en skikkelig sleepover. Deretter satt vi kursen mot Tjøme! Det var en lang tur, men da vi kom frem var det absolutt hvert det. For et koselig sted!

Vi var ganske sent fremme så solen var i ferd med å gå ned og vi hadde perfekt utsikt mot den kommende solnedgangen. Vi ble sittende ute på verandaen til hytten vi var på og i utgangspunktet hadde det vært en skikkelig idyllisk kveld. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sofie fikk seg en ny venn, haha. Se jeg får helt panikk! Det var nemlig ganske så bratt ned den skråningen der og han fyren var vel ikke helt edru for å si det slik. Heldigvis gikk det bra og vi avsluttet det hele med en liten photoshoot.

Det var visst ganske spennende med blogg på den hytta så hvorfor ikke være grei å la i hvert fall en av de få litt eksponering på bloggen? 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter å ha fått nok av hyttelivet dro vi tilbake til Tønsberg og brygga der. Både Sofie og jeg var helt edru og verken Isabelle eller Julie var særlig beruset, men vi tenkte å teste utelivet.

Dessverre merket man godt at høysesongen ikke var i gang, hehe. Det var ganske så tomt på de fleste stedene, men vi hadde nok klart å ha det veldig gøy om vi var litt mer beruset enn hva vi var. Neida, vi hadde det jo koselig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg fikk meg en sjokoalde og et glass vann og koste meg veldig med det. Tenk at de solgte en av favorittsjokoladene mine på utestedet da! Så sykt lykkelig, sånn seriøst. Det gjorde dagen min, haha.

Jeg er sjelden der at jeg klarer å kose meg skikkelig rundt masse fulle mennesker så det å dra helt edru på byen er ikke noe jeg foretrekker, dessverre. Det er mest fordi jeg irriterer meg så sykt over hvor mye antenner folk mister i det de drikker og jeg er sjeldeglad hver eneste gang for at jeg ikke er en av de akkurat da. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klokken nærmest seg vel to da vi fant ut at vi skulle kjøre hjem til Oslo den natten. Tanken på å våkne opp hjemme i egen seng fristet veldig der og da, særlig siden jeg hadde en god del ting jeg måtte rekke på dagen og skulle i bursdag i kveld.

Samtidig var jeg så ufattelig trøtt etter å ha vært i gang siden klokken syv så det fristet å bare legge seg i sengen Julie hadde gjort klar for oss. Isabelle kjørte jo egentlig, men siden hun hadde drukket betød det at vi måtte kjøre henne hjem til seg, et godt stykke fra oss for så å ta nattbuss derfra. Det veide litt imot igjen, men vi endte til slutt opp med å gjøre det. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Etter det som føltes som en evighet kom vi endelig frem til Isabelle og da hadde Sofie bestilt seg en taxi, haha. Yes, hvorfor ikke betale 500 kroner for å komme seg hjem når vi kan ta bussen for 35? Altså jeg står ikke og venter alene på bussen langt hjemmefra på et ukjent sted alene klokken halv fire om natten og for trøtt til å protestere satt jeg meg inn i taxien. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

ENDELIG HJEMME!

Da jeg gikk ut av taxien og satt foten på fortauet utenfor leiligheten vår var jeg så ufattelig letta. For en lang dag! Dette var egentlig bare styr. Det var utrolig koselig å se Julie igjen og roadtrip og alt var koselig med jentene, men det ble bare et forferdelig styr med frem og tilbake. Det hadde vel vært mer fornuftig å bli hjemme fordi hele morgenen og formiddagen i dag ble ødelagt fordi jeg var så trøtt og måtte ta igjen jobb, men men. Sånt skjer innimellom. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Haha, jeg var så kald på slutten av kvelden at jeg endte opp med dette antrekket… Wopsi. Jeg bare trengte noe å varme meg på så da ble det tidenes mismatch, men seriøst. Hvem bryr seg egentlig?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Se så trøtt, haha herregud. Jeg følte meg nesten full fordi jeg var så utrolig sliten. Det er vel med god grunn at man ikke får kjøre bil hvis trøttheten tar overhånd. Veldig forståelig! 

Kvelden ble avsluttet med at jeg tok av meg sminken, pusset tennene, slang klærne på gulvet og la meg under dyna. Jeg tror jeg sovnet i det jeg la meg ned og jeg sov så godt. Lenge og godt. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

4 kommentarer
    1. Hei! Elsker bloggen din og synes alltid det er gøy å lese innleggene dine! 😍 Tenkte bare å komme med et smooth smoothie-tips til deg som jeg lærte på seminar en gang; melkeprodukter gjør at laktosen legger seg som en hinne på innsiden av spiserør og stuff slik at kroppen ikke klarer å ta opp like mye vitaminer fra frukta/grønnsakene! Det er derfor bra for vitaminopptak å droppe youghurt, biola, etc.. om målet er en sunnest mulig smoothie👌 meen det smaker jo kanskje best med da, heheh 🙈Tenkte det var verdt å dele siden jeg ser hvor ofte du lager smoothie.
      Ha en fin kveld videre ❤ klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg