SØNDAGENS TO DO LIST

FORBEREDE KLESSALG. Jeg skal bruke en del av dagen på å gå gjennom de to søppelsekkene med klær jeg har stående og se hva som kan selges og hva som ikke er i såpass god stand. Deretter skal jeg gå videre til skuffer og skap. Jeg skal gå nøye gjennom absolutt alt jeg eier av klær og prøve å bli kvitt mest mulig før jeg flytter. Det er så vanskelig fordi jeg blir sånn “men den kan bli fin til det om tre år”. Noen som kjenner seg igjen? Haha, nei jeg må være streng med meg selv.

♡ VASKE LEILIGHETEN. Sofie og jeg skal ha vaskedag! Jeg har alltid pleid å vaske på søndager fordi det er den ene dagen i uka jeg garantert har fri og som regel ekstra overskudd. Det er så deilig å starte på ny uke med en skinnende ren leiligheten. Jeg må også nytte sengetøy, noe jeg gjør flere ganger i uka nå på grunn av pollen… Jeg må faktisk ha luft på rommet, men det legger seg pollen over alt. 

♡ TRENE. Planen er å starte dagen med trappetrening i parken. Da får jeg masse energi og overskudd utover dagen og slipper å måtte dra på trening på kvelden. Jeg har nemlig nok å finne på i morgen, så jo tidligere jeg blir ferdig med dette jo tidligere kan jeg starte på alt det andre jeg skal. 

♡ BLOGGBILDER. Jeg har funnet et sååå fint sted like ved oss hvor jeg må ta bilder til bloggen. Det ser ut som en liten gate i syden, så utrolig fint! Nå har jeg skapt meg et bilde i hodet av hvordan denne shooten skal foregå, så får vi se om resultatet blir slik jeg forestiller meg. Jeg håper det fordi da blir det i alle fall utrolig nydelige bilder. Gleder meg til å vise dere!

♡ REGNSKAP. Det nærmer seg slutten av Mai og jeg må fullføre regnskapet for måneden. Jeg har ikke tid til uken, så jeg må sette meg ned og gjøre dette i dag. Hvis jeg er lur så gjør jeg dette like etter trening mens håret tørker fra dusjen så jeg blir ferdig med det. Jeg kjenner meg selv godt nok til at å vite at dette ikke blir gjort om jeg utsetter det til lenger ut på dagen. 

♡ NYTE SOLA. Altsååå hvordan jeg skal rekke alt dette vet jeg ikke, men jeg har veldig lyst til å bruke store deler av min eneste fridag i sola. Aller helst vil jeg ta båten ut til en av øyene så jeg får luft, hav og kan sole meg uten å ligge tett i tett med fremmede mennesker. Jeg tror jeg må dele opp dagen i tre deler. Før soling – soling – etter soling. Så fordeler jeg alt det andre på enten før soling eller etter soling, haha. 

♡ GRILLE. Wiiii, endelig kan jeg være med å grille! Er dere klar over at jeg har gledet meg til dette hele uka? I morgen kveld skal i hvert fall Sofie og jeg, muligens noen fler dra i en park og grille. Jeg skal endelig få spist pølser igjen, et av mine favorittmåltider! 

♡ BLOGGE KLART TIL SØNDAG KVELD OG MANDAG. Hvis man vil ligge en hel dag i sola så må man forberede litt jobb. Jeg må derfor blogge klart for kvelden på søndag og aller helst for hele mandag. Jeg har nemlig planer fra ni om morgenen til halv åtte om kvelden på mandag, så derfor må bloggingen planlegges litt på forhånd denne gangen. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

11 kommentarer
    1. Hei Andrea,har du funnet ut om hvor den sofaen dere har i stua er fra? isåfall, kunne du finne det ut får meg?

    2. Hei! Ville bare minne om at det er totalforbud mot engangsgriller for øyeblikket. Håper dere har planer om å respektere dette.

    3. ..kan samtidig slenge på at dere faktisk risikerer bot på opptil 6000,- dersom dere fyrer opp en engangsgrill i parken nå om dagen.

    4. Lise Marie: “- Vi ber folk bruke hodet! Spesielt på øyene i fjorden vil vi understreke brannfaren. Der er det mer vegetasjon og det tar lengre tid for ressursene å nå fram dit enn i byområdet, sier informasjonssjef Lars Magne Hovtun i Oslo brann- og redningsetat til Dagbladet.

      Han opplyser at totalforbudet gjelder all bruk av ild i skog og mark, inkludert strender. Forbudet gjelder også tilrettelagte bålplasser. På spørsmål om forbudet også gjelder å fyre opp engangsgriller i en av de mange parkene i Oslo, svarer han:

      – Å fyre opp grillen i Sofienbergparken er greit, så lenge det gjøres forsvarlig og under tilsyn. Men beveger vi oss opp mot Sognsvann for eksempel er det ikke greit, sier Hovtun”

      🙂

    5. Få av deg den der morgenkåpen da! 🙂
      Hvorfor i allverden kaster jeg bort tiden min på rosabloggere…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg