UTROSKAP ER MER ENN BARE SEX

Denne uken kommer Singelliv & Dating-spalten et par dager før på grunn av 17. Mai. Jeg regner nemlig med at de fleste av dere har bedre ting å finne på enn å sitte hjemme og lese bloggen min på torsdag, så da kjører vi på i dag i stede! Tema: utroskap. 

For en stund tilbake kom noen venninner og jeg inn på temaet utroskap. Dette er noe jeg aldri blir lei av å snakke med andre om, mye fordi alle har sin egen versjon av hva utroskap er. De aller fleste er enige om at sex med en annen enn den du er sammen med er å være utro, med mindre man har et åpent forhold. Men utroskap kan være så mye mer enn sex. 

For noen går grensa ved å snakke jevnlig med en annen jente. Det er ikke greit, men er det utroskap? Ja, for noen. Andre setter grensen ved et kyss, noen ved roting og for andre så er det kun sex med en annen person enn kjæresten din som går som utroskap. 

En av venninnene mine påpekte at hun hadde blitt mer lei seg om kjæresten hennes hadde vært følelsesmessig utro, enn om han hadde ligget med en tilfeldig jente etter en bytur. Ingen av delene var en hyggelig tanke, men førstnevnte var definitivt verst for henne. Det forstår jeg.

Nå har jeg aldri vært i et forhold selv, men man kan begynne å se for seg hvordan et forhold hadde blitt. Da skjønner man at tanken på at et menneske man elsker over alt på jord skal få følelser for noen andre er helt forferdelig. Sex er fysisk. Det er bare sex. Følelser går på hvem man er og hvis kjæresten min får følelser for en annen, kan han da ha like sterke følelser for meg samtidig?

Det er kanskje umulig å vite før man havner i en slik situasjon, men jeg tror jeg må si meg enig med venninnen min. Utroskap er mer enn bare sex og følelsesmessig utroskap virker utrolig mye mer sårende enn hva et fylle-hook gjør. Hva mener du?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

7 kommentarer
    1. Æ e enig.. har vært sammen me en som va sammen me mæ og 9 andre i sjul før mæ og det va et smærte hælvett… og jævlig og skjønne at nån kan gjøre sånn… men men..
      Ett spørsmål, så du ikje tåle pollen, kordan reaksjon får du ? Altså får du rennanes næse ? 🙁

    2. Selv har jeg akkurat opplevd at min kjæreste,samboer og forlovede har vært utro. Dette fant jeg ikke ut før noen mnd siden. Det skjedde med han og bestevenninna mi for 2år siden, ikke noe fyll eller noe- møttes bak et hus for å ha sex.. Han har også sendt snapper av penis og bedt om nakenbilder (og selvfølgelig fått det, good bestfriend). Jeg vil faktisk si at utroskap er så mye mer enn bare sex. Hvis kjæresten din elsker deg, hvorfor trenger han f.eks nakenbilder av andre jenter? Hvorfor snakke jevnlig med en jente om upassende ting? Da tenker jeg at livsstilen er mer singel og at man burde komme seg ut av forholdet når man begynner å tenke sånn. Jeg skulle heller ønske han gjorde det istedenfor å være utro å holde det skjult såpass lenge. Det er ihvertfall min personlige mening! Er mye mer sexy med en gutt som holder seg til èn jente og kjemper for den ene jenta!
      Klem til deg, vakre og flinke Andrea ❤️

    3. Har du fortsatt oppblåst mage? Beklager hvis det blir gjentagelse for deg, men jeg har ikke fått med meg hvorfor du har det?
      Hvordan går det med deg? Elsker bloggen din!!❤️

    4. Jeg føler på samme måte som venninnen din; Forholdet ville hatt langt større mulighet for å overleve en tilfeldig, meningsløs affære enn en følelsesmessig greie, -selv om ikke noe fysisk hadde skjedd.
      Dette er oxo noe jeg har snakket med kompiser om, og det syntes ganske klart at det for gutter er selve handlingen som kommer i første rekke, mens det for jenter er det følelsesmessige. Helt ulik måte å se ting på, med andre ord, og skillet mellom gutter og jenter går nærmest uten unntak blandt de jeg har snakket med!..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg