TING DU BØR GJØRE I OSLO OM VÅREN

Nå som det er vår strømmer folk ut fra de mørke leilighetene sine for å nyte sola og Oslo. I den anledning har jeg lyst til å komme med noen tips til hva du kan gjøre i Oslo nå som både sol og varme er på vei. Jeg elsker denne byen på våren. Det er som om alt forandrer seg og det som på vinteren er et utrolig deprimerende sted blir plutselig en skikkelig kul by å bo i. 

Heng på Operataket. Dette gjorde jeg og noen venninner i fjor sommer. Vi hadde en veldig chill søndag og vandret langs Barcode. Av mangel på noe mer fornuftig å gjøre kjøpte vi oss hver vår Frozen Yoghurt og satt kurs mot Operataket. I steikende sol ble vi både sittende og liggende på taket i flere timer og bare nøyt hverandres selskap og det gode været. Helt perfekt!

Ta deg utepils. Eller en utebrus, hehe. Poenget er at det er sykt digg å nyte noe godt å drikke ute i sola. Jeg føler det er en typisk Oslo-greie med utepils i sola så fort våren kommer snikende, haha. 

Spis en burger i sola. Her anbefaler jeg virkelig Troys i Torggata. De har helt sykt god mat og i tillegg er det mange benker rundt hvor du kan slå deg ned. Munchies like ved er også et godt alternativ.

Gå tur i Ekebergparken. Det savner jeg så utrolig mye! Før bodde jeg rett nedenfor parken og jeg pleide å løpe der flere ganger i uken. Noen ganger kunne jeg løpe der på morgenen for så å gå tur igjen på kvelden. Det er en skikkelig hyggelig park med mange rare skulpturer, noe som er ganske morsomt. 

Dra på Oslo Mekaniske verksted. For et koselig sted! Jeg har bare vært der på sensommeren, men jeg regner med det er like koselig på våren. Enten du sitter ute eller inne så er det skikkelig hyggelig. Perfekt for en date eller bare for å gjøre noe koselig med venner. De har ikke matservering, men du har faktisk lov å ta med deg mat så lenge du kjøper drikke der. Det er kult. 

Gå oppover Grünerløkka. Der kan du finne mye morsomt! For det første er det mange parker hvor det stadig skjer ting. For noen uker siden havnet vi på et bruktmarked hvor det var så mye fint og de solgte til og med vafler. Hvor digg? På Løkka finner du ganske mange kule og unike butikker og caféer. Perfekt for deg som vil prøve noe litt annet enn det vanlige. 

Lei bysykkel. Dette har jeg faktisk enda til gode å gjøre, men alle skryter så veldig av det at jeg så meg nødt til å ta det med her. Jeg skal faktisk gjøre det i løpet av våren! Lei en bysykkel og opplev Oslo på en helt ny måte. Du kan sykle ned til Sørenga og nyte sola fra byggen der, eller sykle oppover mot Bislet for å ta deg en kaffekopp på Kaffebrenneriet. 

St. Hanshaugen. Jeg er bare så utrolig glad i det området. Det er nesten det samme hva du gjør der, du kommer til å trives! Gå rundt og se på alle de flotte bygningene, ta en kaffe på Baker Hansen eller gå en tur i St. Hanshaugen-parken. Alt er bare nydelig der oppe. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

20 kommentarer

Siste innlegg