HØYDEPUNKTET I EN TRAVEL UKE

ANNONSE – sponset medlemskap + PT-timer EVO

Jeg var som dere vet litt skeptisk til denne personlig trener-greia. Det å ha noen som skulle kontrollere meg under treningsøkta var ikke veldig fristende, men da jeg ikke klarte å komme i gang selv så jeg ingen annen utvei enn å gi det et forsøk. Som dere også vet ble jeg veldig positivt overrasket over det hele! Det er ingen som står og kontrollerer meg, ikke i en negativ forstand i hvert fall. Det jeg fikk var en kjempeflink veileder i Idar som hjalp meg i gang og nå hjelper meg med fortsettelsen. 

Nå tenkte jeg å dele hva jeg har lært og hva som har overrasket meg underveis, så kanskje dere som er like skeptiske som jeg var vurderer å prøve dere på en time med personlig trener. Fordi sannheten er at det har hjulpet meg utrolig mye!

Planlegging er gull verdt. Du kan faktisk få tid til det aller meste så lenge du planlegger. Dette gjelder egentlig det meste også trening og mat. Det er mye lettere å raske med seg en bolle i lunsjen hvis du ikke har planlagt noe på forhånd og kanskje laget en sunn matpakke. Det er også lett å skylde på tidsklemma for å droppe en treningsøkt, men når du planlegger hele uken på forhånd kan du heller legge andre ting rundt treningen slik at alt går opp. 

Litt sjokolade er ikke krise. Den første gangen jeg kom på en PT-time rett etter å ha munchet sjokolade gruet jeg meg til Idar skulle spørre hvordan det gikk med kostholdet. “Nei, altså det går egentlig bra, sånn sett bort ifra at jeg spiste en Troika til lunsj på en mandag hehehe”. Det som overrasket meg og som gjorde meg veldig glad var at han svarte noe sånt som at “litt sjokolade er ikke krise” og nei, det er jo faktisk ikke det. Jeg så for meg en sint PT som enten ble skikkelig skuffet eller som kjeftet på meg og sa at jeg aldri kom til å komme noen vei om jeg fortsatte å spise sjokolade i lunsjen på en tirsdag. Heldigvis ser han et litt større bilde og hjelper meg med å gjøre det samme.

Det går an å snakke om andre ting enn trening. Jeg så for meg at det eneste man snakker med en personlig trener om var trening, men det er jo ikke sant. Det er mye hyggeligere å dra på en PT-time etter å ha blitt litt kjent. Da er stemningen lettere og frøken stresslevel 1000 (meg) klarer å slappe av.

Jeg klarer mye mer enn det jeg selv tror. Altså jeg trodde jeg var ganske mye svakere enn hva jeg egentlig er, haha. Heldigvis har jeg en personlig trener som vet hva han driver med og som pusher meg akkurat nok. Jeg klarer faktisk veldig mye mer enn hva jeg selv tror og hadde jeg alltid trent alene ville jeg muligens ikke klart å presse meg like bra som det jeg gjør nå.

Han vet faktisk hva han snakker om. Her snakker vi muskelgrupper og progresjon altså, folkens. Jeg merker jo at alt han sier gir mening! Hvis han pirker litt på holdningen min så er det fordi det er nødvendig og da merker jeg faktisk stor forskjell med en gang jeg gjør det riktig!

Det er lov å si nei. Vi leker faktisk ikke Kongen befaler på trening. Han legger opp et opplegg og så sier jeg ifra om det er noe jeg ikke liker. Det er faktisk lov å si nei til en PT også. 

En PT-time kan faktisk være høydepunktet i en travel uke. Det er jo superdigg å få trent skikkelig! Tenk så mye ekstra energi man får i etterkant. I tillegg er det gull verdt å få kjenne på mestringsfølelsen av å bli pushet til å klare en ekstra repetisjon eller et par kilo mer enn forrige gang.

Jeg har godt av å bli pusha. Dette har jeg vært litt inne på allerede, men jeg sier det igjen fordi dette trenger jeg å høre selv. Jeg har så utrolig godt av å bli pushet ut av komfortsonen min. Jeg har en tendens til å bli der hvor alt er trygt og godt, men herregud så digg det er når jeg kommer meg ut derfra og klarer noe nytt. 

Før-bilder kan være skikkelig motiverende. Ikke at alt skal handle om kropp, men når du føler at det stagnerer på mølla eller i styrkerommet så kan det være en stor motivasjon å se hvor langt du har kommet selv. Jeg ble anbefalt å ta før-bilder og da jeg følte at ingenting fungerte mer tok jeg nye bilder og så på forskjellen. Den var faktisk ganske stor og da så jeg svart på hvitt at det jeg driver med fungerer. Holdningen min var bedre og kroppen strammere! Det er gøy. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at Idar har hjulpet meg langt på vei med treningen! Han er skikkelig flink og ordentlig motiverende. Dere kan sjekke PT-siden hans HER eller så finner dere han HER på Instagram <3.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg