DU HAR MISFORSTÅTT KONSEPTET PARADISE HOTEL

Jeg må innrømme at jeg synes det er rart hvordan enkelte mennesker snakker om Paradise Hotel. Jeg sier ikke at alle gjør det, men mange og gjerne da de som faktisk ikke ser på programmet. De leste overskriftene da programmet først kom ut og henger fortsatt igjen i “sex, fyll og drama”-tankegangen. 

Heldigvis føler jeg at min egen sesong var med på å vise en litt annen side av “skandale”-hotellet. Vi var kanskje kjedelige og irriterende i manges øyne, men jeg ser på det som positivt av at den harde kjernen av Paradise-fansen etterlyste mer drama, sex og intriger.

For hvor ble det egentlig av all kranglingen, bassengsexen og backstabbingen? Det var nemlig ikke så mye av det. Produksjonen og klippingen valgte å fokusere på humor og en historie i stede for å kjøre på med sex, fyll og krangling. Det var mye mer som skjedde på det hotellet enn hva dere fikk se på tv. Store krangler, mer hooking og roting, men hvilken rolle spiller egentlig det? Det er ikke viktig i det store bildet.

Dere fikk med dere det mest essensielle i vår historie. Kevin og Sofie som gikk fra å være couple goals til å svikte hverandre. Så mye følelser! Martine og Aleksander som ble mer og mer forelsket i hverandre. Grunde som sleit med å finne seg til rette, men etter hvert møtte Henote som forstod han. Petter og meg hvor jeg måtte holde hånden hans gjennom hele sesongen for at han ikke skulle drite seg ut spillmessig igjen. Sofie og Morten som etter hvert fikk øynene opp for hverandre og hvordan vennskapet til Sofie, Martine og meg gikk i oppløsning i det vi alle ble mer og mer utsatt for å ryke ut. 

Dere ble kjent med oss og historien vi skapte der inne. Det hadde ikke vært viktig å gå med om Sofie og Petter hadde hooket en kveld, fordi det hadde ikke noe i historien å gjøre. Hadde det blitt noe mer ut av det så ja. Det hadde heller ikke spilt noen rolle om jeg hadde drukket meg kjempefull og kastet opp i bassenget fordi, hvem bryr seg?  

Dere vil kanskje se på Paradise Hotel for å se folk drite seg ut, men heldigvis er det noen som ser på for underholdningen. Jeg har vært Paradise-fan i alle år og det er fordi jeg har vært utrolig fascinert av hele konseptet. Hva spillet får deltakerne til å gjøre, hvordan man kan utvikle så sterke bånd på så kort tid, hvordan folk kan gråte bare fordi noen ryker ut og hvordan det er mulig å ha det så moro når du er stengt inne på et hotell med fremmede mennesker.

Det er det som er Paradise Hotel og det er nettopp det som er underholdningen. Ikke fulle ungdommer som ender opp med å ligge sammen. Det handler om hvem som til slutt klarer å komme seg gjennom to måneder med spill og fortsatt få nok stemmer i en finale til å eventuelt klare å knuse gullkula som alle mener de skal gjøre i det de sjekker inn. Det er den unike historien om hvordan unge mennesker reagerer på en så spesiell situasjon. Alt det andre handler bare om veien dit.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

24 kommentarer
    1. Dette er en av mine favoritt sesonger faktisk!!
      Folk klager så mye på at det er for lite drama, men jeg elsker det at alle er venner og dere bare ler og har det koselig, det minner meg litt om de aller første sesongene, der alle kødda og hadde det sykt kos hele tiden!! Litt drama her og der er jo alltid gøy selvfølgelig, men jeg syntes den forrige sesongen var helt konge!!

    2. Det heter VÅRES sesong, du var ikke alene på PH!
      Også skriver du at det ikke var noen backstabbing… ehhh… ok… du glemmer fort dine feil!

    3. Kommer helt ann på hvor fra norge en kommer, noen skrives våres andre skriver vår. Og du skjønner ikke hva jeg snakker om… dum du stakkars som ikke husker selv hva en skriver om i en blogg! «Heldigvis føler jeg at min egen sesong var med på»….

    4. Jeg likte deres sesong jeg! I tidligere sesonger synes jeg det har vært vondt å se på nettop på grunn av måten de behandlet hverandre, såret hverandre og rett og slett var kalde mot folk. Synes heller ikke det er særlig underholdende å se på folk ha sex eller at alle er dritings. Jeg synes at ph er helt avhengig av humoren for å være underholdning, og det er det som får meg til å ville se på.

    5. Da jeg sluttet på skolen sa læreren min høyt til hele klassen: Jeg blir stolt av dere for hva enn dere oppnår i livet, men om dere blir med på paradise hotel skjenner jeg ikke dere
      Vi tok det i humor, men hva synes du om det som en ph deltaker?

    6. Du er en av de beste bloggerne som skriver på blogg.no
      Du har interessante innlegg, du får meg til å le, du informerer, du topper hele driten rett og slett! Jeg ønsker deg på topp 3! All ære til deg! Vakker er du også! Men husk, utdanning er viktig, prøv å fokuser på det også! Klem til deg!

    7. Som jeg skreiv, kommer helt ann på hvor fra norge en er! Jeg er flink i norsk grammatikk, så ikke du behøver ingen måte belære meg det! Du startet innlegget ditt med, MIN SESONG!

    8. Anonym: Ja og fortsatte med å skrive oss og vi 🙂 Det er ganske naturlig å starte med min sesong når det er min blogg og sesongen jeg var med i. Nei, det kommer faktisk ikke an på hvor i Norge du er dra når du skriver norsk grammatikk med mindre det er snakk om bokmål vs. nynorsk.

    9. Hei, jeg starta og se på paradise sesongen dere var med i. Det var en veldig bra sesong❤️Jeg syntes også blogginnleggene dine er bra og interessante❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg