NEI, JEG VIL IKKE MØTE DEG

Nå er jeg litt der at jeg har gitt etter for det evige datingmaset uten at jeg skjønner hvorfor jeg gidder. “Du burde dra på en date”. Ja jo, burde jeg egentlig det? Hvorfor? Jeg har ikke lyst til å date noen. Jeg gidder ikke. Jeg er ikke interessert. Kan jeg bare få være alene?

Kanskje jeg ikke er en person som er ment å være så knyttet til en enkelt annen person. Det er kanskje meningen at jeg skal være bare meg. I hvert fall akkurat nå. Det er sånn jeg liker det. Jeg trives alene. Jeg elsker å bare være meg. 

Så hvorfor gir jeg etter for dette med dating når jeg faktisk ikke er interessert? Jeg prøver å lure meg selv til å tro at dette er noe jeg vil, men så vil jeg jo egentlig ikke det.

Det er ikke det at det er noe galt med guttene. Det er bare jeg som ikke finner det interessant.

Jeg sveiper til høyre på Tinder, jeg svarer på meldinger, men jeg ofrer det ikke en tanke.  “Vil du møtes?”. Nei, egentlig så vil jeg ikke det. Jeg bryr meg ikke. Jeg møter en fyr på byen. Kjekk, hyggelig, sjarmerende og alt det der. Vi holder kontakten. “Vil du bli med ut på et glass vin?”. Nei, egentlig så vil jeg ikke det. 

Det å legge energi i noe sånt for å se hvordan det går, nei altså. Jeg har så mye annet jeg heller vil gjøre som for eksempel å lage taco og se en film alene

Jeg vil ville. Skjønner dere hva jeg mener? En del av meg vil gjerne at det skal være interessant, men når det faktisk ikke er sånn så ser jeg ikke poenget med å late som lenger.

Kanskje det kommer en dag hvor jeg plutselig får en trang til å date eller ønsker meg en kjæreste, men det er ikke i dag for å si det sånn. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

20 kommentarer
    1. Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg hadde et par år i samme modus som du forteller om. Kos deg med det du vil, det som gir deg energi og lykke. Det er en tid for alt, som det så fint heter 🙂 Håper dagen er god.

    2. Jeg kjenner meg så altfor godt igjen! Man trenger ikke en annen person for å ha det fint – og man kan ikke elske en annen, før man elsker seg selv. Det tror i hvert fall jeg veldig på. Jeg har også en haug av venninner som slenger alt dette kjæreste-maset i trynet på meg, men for å være ærlig er jeg faktisk litt stolt av meg selv, som lærer å kjenne meg selv og klarer å være selvstendig, før jeg binder meg til et annet menneske. Du er så nydelig og vakker, at den dagen du virkelig VIL ha kjæreste, finner du den personen lett som bare det – men frem til da, nyt det å bare være deg selv. <3 Klem

    3. Jeg bare lurer på om du har hørt på podcasten tiril – evig singel? Jeg er i samme situasjon som dere to, men er 27, og nå begynner det å plage meg 🙁

    4. Jeg var også sånn, helt til jeg møtte en som tok meg med storm og som jeg var med hele tiden. Nå er det eneste jeg vil å ha en kjæreste å kose med

    5. Hei hei. Du bør ikke date noen om du føler deg presset. Slik jeg har tolket bloggen din i det siste – så er det noe som foreller meg at du trenger fred og ro. Din partner er der ute – et eller annet sted. Som regel finner man hverandre helt uventet og plutselig.
      Ta vare på deg selv du. Lag deg en hyggelig kveld. Det forjener du 🙂

    6. Kjenner meg igjen. Verste er når venninner får seg kjæreste og prøver hardt å spleise meg med en av kompisene til typen-.- og så blir de irritert når jeg sier at jeg har det fint alene og ikke vil date….. hallo, er det ikke en styrke og trives i eget selskap? ;p

    7. Trodde du hadde type jeg men .. uansett, ja forstår deg godt 🙂 selv om jeg skulle ønske av og til at jeg hadde kjæreste så har jeg vært singel så lenge at jeg tror ikke jeg helt klarer å se for meg sammen med noen på en kjærestemåte. Tror man blir litt sær når man har vært singel lenge 🙂

    8. Da er jo det aller beste og bare slette seg fra sosiale medier. Facebookdont need it.. tinderwhy on earth use it?:)
      Flytt til alaska og bo i en hytte eller bobil. Hvorfor late som,når man kan bare dra den helt ut og være seg selv.
      Plutselig dukker kjærligheten opp.
      Du må også slutte med blogg,for ellers blir det litt motsigende og falskt. Viktig å huske på,og ja det henger alt i sammen:).

    9. Føler det samme. Det som er mest kjipt er vel all den masingen til andre om at man måå treffe noen eller følelsen noen gir en om at noe er galt siden man ikke er desperat etter å treffe noen. Takk for at du bruker plattformen din til å ta opp noe som du absolutt ikke er alene om å føle på. Gleder meg til det blir mer normalt og akseptert å ikke være helt vill etter å treffe noen.

    10. Hvorfor gidde du å være lå tinder når du ikke vil møte noen
      Men dei på tinder vil bare ha en gangs ligg så du trenge ikkje å tenke på at dei vil på date
      Så det burde passe deg bra

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg