SPA ER IKKE FOR ALLE

«Åh, jeg elsker spa». Den løgnen glipper stadig ut av munnen min uten at jeg vet hvorfor. Kanskje fordi det føles som et brudd mot menneskeheten å ikke like spa. 

Det er ikke det at jeg nødvendigvis misliker det, men jeg blir mer stressa en avslappet. Alt skal være så rolig og jeg føler at jeg bør kunne de skrevne spa-reglene, men de kan jeg ikke. Hele greia stresser meg og jeg blir mer anspent enn hva jeg var før jeg kom. Jeg føler meg som en stor klump som har kommet inn i rommet og ødelagt idyllen med alt kløneriet mitt. 

Jeg gledet meg så mye til vi skulle på spa da vi var i Kaunas, men da vi kom dit husket jeg hvor lite jeg egentlig liker det. Skift til slippers, okei. Kan man snakke mens man venter på å komme inn? Hva er det i den hvite skåla, skal man drikke det eller vaske seg i det? Altså jeg føler meg som en komplett idiot som aldri har satt en fot i en spaavdeling i hele mitt liv – hver eneste gang. 

Så er det massasjen da. Ja, det er digg, men herregud så dårlig jeg er på å slappe av. Det er litt rart at et fremmed menneske skal ta på HELE meg. Intimsonen min er nok litt bredere enn andres og det meste går helt fint, men noen ganger tenker jeg bare at dette blir for intimt. Det er rare ting. Jeg kan godt bli massert på rumpa og brystet, det er superdigg. Men hendene og under føttene? Det er RART. 

Da jeg ble massert i Kaunas var det full kroppsmassasje. Massøren var forøvrig utrolig flink og det var sykt digg helt til vi kom til hendene. Plutselig skulle han liksom holde hender med meg. Jeg bare altså what is this? Da han tok sine fingre inn i mine ble det alt for intimt for min del. Skal vi holde hender liksom? Det er sånn jeg blir ukomfortabel av å gjøre med en venninne for å ikke falle på isen, såpass rart synes jeg det er. Nå var det riktignok en del av massasjen, men nei. 

I tillegg ligger jeg og tenker på alt mulig rart. Hm, lurer på om skoene du har på deg er digge siden du står hele dagen. Det må være tungt å massere så mye i en time. Oi, der rumlet det litt i magen din, stakkars er du sulten? Håper du får pause. Mat, jeg lurer på hva jeg skal spise etterpå. Hvordan ser det ut i kjøleskapet hjemme? Jeg må handle inn. Sant, jeg skal jobbe på mandag. Lurer på om det snør. SERIØST. Hvis hodet mitt bare kunne holdt kjeft så hadde jeg nok nytt hele massasjen ganske mye mer, men jeg blir sliten av stillheten. 

Nå skal jeg slutte å late som jeg liker spa. Massasje fra tid til annen, ja takk, men da skal det være forbeholdt alt utenom hender og føtter. Og mage. En gang ble magen min massert i en evighet i Polen og herregud så slitsomt det var å holde meg fra å le. Det kiler! Så nei, nå skal jeg slutte å leve på denne løgnen om at jeg liker spa. Sorry Society. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

24 kommentarer

Siste innlegg