GRUNNEN TIL AT JEG FORLOT VIXEN FØR ALLE ANDRE

I går var jeg på min aller første Vixen Awards. Jeg hadde gledet meg masse og var veldig spent! Jeg, på et arrangement med så mange flotte og inspirerende mennesker, pressevegger, kjendiser og alt som hører med. Men… Som mange fikk med seg dro jeg hjem før alle andre og nå forteller jeg hvorfor. 

Jeg følte meg bare skikkelig utilpass, malplassert og liten. Jeg stod plutselig midt i en mengde av sterke, kjente og jeg får lyst til å si mektige kjendiser og influencers. Så var det lille meg som egentlig ikke helt forstod hva jeg gjorde der. Hvorfor er jeg her? Etter kort tid oppdaget jeg at det ikke var noe for meg. 

Det er kanskje dumt å si, men jeg føler at jeg gikk inn i et eget univers. Et univers hvor alt er overfladisk og alt handler om hvem du er. Jeg følte at for mange var jeg bare luft. Jeg visste ikke hvor jeg skulle se eller hva jeg skulle gjøre om jeg fikk øyekontakt med noen, så jeg gikk og kikket ned i bakken. Livredd for å møte blikket til noen og enten bli totalt oversett eller ikke vite hva jeg skulle gjort.

Samtidig er det rart fordi alle jeg faktisk møtte, ble introdusert for og hilste på var kjempehyggelige. Jeg tror bare ikke at jeg kanskje var det tilbake. Ikke fordi jeg ikke ville være det, men fordi jeg var så utilpass at jeg ville synke ned i jorden og forsvinne. 

Så mange mennesker. Så mange innflytelsesrike og kjente mennesker. Så mange mennesker jeg har sett opp til, fulgt med på og heiet på. Plutselig stod jeg der sammen med de og følte meg som en idiot. Jeg følte ikke at jeg fortjente å være der. Jeg følte meg dum. 

Ved siden av meg stod Sofie og skinte. Hun er virkelig i sitt ess i slike situasjoner og det ble bare enda mer tydelig at jeg ikke var det. Der og da skulle jeg ønske jeg var som henne. Utdadvendt og fryktløs. Men det er jeg ikke. Og i går ble det bare alt for mye for meg. 

Det er gøy å ha opplevd det, men etter å ha gått rundt med en ekkel følelse i kroppen siden jeg tok mitt første skritt inn i velkomsthallen bestemte jeg meg for å dra.

Jeg vlogget fra Vixen og snakket litt mer om følelsene mens det skjedde, så kanskje dere forstår mer da. Jeg vet ikke helt… Det er bare noe med meg og visse sosiale settinger jeg ikke klarer. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

34 kommentarer
    1. Vil bare si at du er utrolig vakker, reflektert og jordnær, og jeg kjenner meg sånn igjen i så mye av det du skriver. Vi trenger slike flotte personligheter som din i dagens blogg/kjendis-Norge! ❤️

    2. Anonym: Tusen takk for denne kjempefine kommentaren <3 Det er godt å høre at du kan kjenne deg igjen i ting jeg skriver! Og tusen takk for den siste setningen. Det betyr mye at du mener det <3

    3. Kjære Andrea <3 tusen takk for dette innlegget! Hadde nok følt meg helt lik på et sånt arrangement, i tillegg til at jeg mangler evnen til å smalltalke. Haha blir bare så klein.
      Tror det bare er sunt og ikke føle seg helt komfortabel i den "verdenen" der, for det er jo ikke ekte. Om du skjønner hva jeg mener?:) digger deg og Sofie seff, men føler jo det er veldig mye overflatisk og falsk energi på sånne eventer.
      Du er litt sånn girl next door som vi aller fleste "vanlige dødelige " kjenner oss godt igjen i.
      Så håper jeg du er stolt over deg selv og at du klarte å dra og holde ut så lenge som du klarte.
      Guri, dette ble langt. Haha. Ha en flott dag! 😉

    4. Jeg bare elsker hvor åpen du er om slike ting, det gjør det mer ekte og lettere å kjenne seg igjen. Og i tillegg føles det bedre når man vet at man ikke er alene om det❤️ Helt ærlig så er du min favorittblogger, og så og si den eneste bloggen jeg leser fast og faktisk trykker inn på «swipeup» på snap❤️ Digger deg og personligheten din, fortsett med den gode jobben du gjør❤️❤️

    5. Åh 🙁 jeg kan kjenne på den følelsen. Men du er så fantastisk fin og du så utrolig bra ut Andrea! <3 du skinner alltid for meg.<3

    6. Kjære flotte Andrea <3 Er det noen som burde følt seg topp på festen så må det da være deg! Du er så fantastisk jordnær, ærlig, vakker og god! Du skriver om så masse og legger ikke skjul på noe, vanskelig eller lett. Jeg heier på deg og håper du til neste år troner podet med en pris i hånden! Du er bare skjønn, se det selv 🙂

    7. Blås i Vixen! Why take it so serious? 😀 Var ikke akkurat Grammy vi snakker om – da skulle du kanskje ha følt litt skuffelse for å gå hjem tidlig, men Vixen? Halo? Det er jo det mest overfladiske, korrupte og nisjebaserte eventet arrangert for hen helt spesiell målgruppe: bloggere og deres interessenter. Ikke at det skjer så mye verdifult på en Vixen kåring heller. Det er lille bloggnorge det er snakk om her. En haug med mennesker som føler seg så viktige når resten av Norge egentlig gir F i hvem disse influencerne i den store, store sammenhengen. Det er ikke verdens største greie her i livet akkurat. Kommer en ny mulighet neste år for Vixen og deg 🙂

    8. Ikke en helt okei følelse det å føle seg malplassert. Det kunne jeg nesten skrevet en liten bok om selv, tror jeg.
      Nå skal jeg ikke si noe konkret om Vixen da jeg ikke var der selv, har egentlig kun sett litt fra en live-video ei venninne av meg sendte på Facebook i går av noen som holdt tale, men det er det. Så jeg kan ikke uttale meg noe særlig om akkurat dette arrangementet selv.
      Men utifra de følelsene og tankene du beskriver at du selv følte på her så forstår jeg godt avgjørelsen din, og helt ærlig: Jeg hadde nok gjort det samme selv, så den har jeg ingen problemer med å forstå. <3

    9. harregud eg DIGGE dette innlegget på alle mulige måter! eg e ellerst en veldig utadvendt jenta, men kjenne meg 100 % igjen i følelsen du hadde i vixen. Har gått gjennom det samme med en gjeng eg bare isje klaffa med. du e best andrea!

    10. dette var et veldig fint innlegg! selvom jeg ikke er blogger, så er det visse sosiale sammenhenger jeg selv blir skikkelig rar og utilpass på, det har nok de fleste opplevd. du var veldig flink å sette ord på det! uansett så var du kjempe pen i kjolen din!! ha en fin kveld<3

    11. Du er en fantastisk stemme for oss som ikke kan hoppe inn i nye sosiale settinger uten problem. Takk for at du balanserer ut bloggverdenen med din særegne væremåte og en bakkekontakt mange sårt kunne trengt. Du er spesiell på den aller beste måte. <3

    12. Hei. Du er så mye mer enn en blogger. Du er først å fremst deg!! Du har gode verdier og fornuftige holdninger! Du tar en utdannelse! Ikke la deg imponere av lesertall og “kjendiser”. Livet er så mye mer!
      Stå på videre og ha tro på deg selv!

    13. Kommenterer sjeldent (les: aldri) på blogger, det skal du vite. Jeg må innrømme at inntrykket jeg fikk av deg på paradise hotel ikke var særlig godt. Fortsatte å lese bloggen din etter PH var ferdig, og må bare få si at jeg er enig med de gode kommentarene over her! Du virker som en god personlighet for blogg-Norge og jeg håper du kommer langt og deler hverdagen og tankene dine med oss i mange år fremover. Du har så gode poenger og gode verdier som jeg synes er viktig å vise dagens generasjon. Du er er godt forbilde, Andrea! 🙂

    14. Victoria: Hei, Victoria <3 Det kan være at jeg er syk og ekstra følsom, men her sitter jeg med tårer i øynene. Herregud, for en hyggelig kommentar! Tusen, tusen takk! Dette betyr utrolig mye mer for meg enn du aner, så igjen - tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg