LOS ANGELES-TUREN ER AVLYST

Da jeg skrev hva jeg gledet meg til i 2018 var ikke LA-turen jeg skulle på med Sofie og en venninne til lenger en del av punktene. Det førte naturlig nok til en del spørsmål om hvorfor. Var ikke turen en gave fra Sofie? Hvorfor skal jeg ikke lenger dra? Har det skjedd noe?

Det hele er veldig lite dramatisk. Jeg sa ja til å bli med på en tur jeg egentlig visste jeg burde sagt nei til. Jeg visste det ville så gjerne få det til og det kunne kanskje gått, men det ville ikke vært lurt i det hele tatt. Det stemmer at jeg fikk en del av flybilletten i bursdagsgave av Sofie og en venninne, noe som gjorde det ekstra vanskelig for meg å faktisk ta det steget og trekke meg fra turen. 

Sannheten er at det blir for dyrt. Planen var å dra i to uker. Det ble plutselig tre. De to andre har et helt annet økonomisk grunnlag enn hva jeg har og da er det ganske vanskelig å dra på tur sammen. Alt ble rett og slett for dyrt for meg og jeg har ikke råd til å være tre uker borte fra jobb i samme måned slik ting er nå. Det er faktisk en stor forskjell på to og tre uker sånn sett, både i form av at jeg tjener 0 kroner og bruker en god del. 

Det er skikkelig kjipt fordi jeg gledet meg mye, men da jeg fortalte Sofie at jeg trakk meg ble jeg så utrolig lettet. Hun forstod det godt og jeg slapp å stresse med å bli dødsfattig. For å si det som det er har jeg nok utgifter nå og det å bli hjemme fra LA og heller starte på studiene igjen kjennes bra. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

22 kommentarer
    1. Så utrolig kjedelig at du ikke kan reise. Kunne ikke Sofie og venninnen din tatt hensyn til din økonomiske situasjon og bare vært der i 2 uker?

    2. Synes det valget ditt var veldig voksent og viktig! Det er lett å bli «overivrig» å bare dra fordi det virker som en spennende tur, men det er når turen er ferdig man merker at det ikke hadde vært så lurt. Er så gøy å følge med på en blogger som har en jobb ved siden av også, du er super flink altså! Over til noe helt utenom dette innlegget: Ville bare også legge til noen ord om deg som jeg håper du blir litt glad for. Jeg synes du virker så jordnær og oppriktig, du er slående nydelig og så morsom å følge med på! Jeg har et utrolig godt innrykk av deg både som person og som en blogger. Håper du aldri slutter å være deg selv på bloggen, du er super Andrea! Stor klem <3

    3. Josefine: 990 kroner for påfyll <3 Tror det koster typ 1200 for nye! Jeg kan med hånden på hjertet si at Caroline er den flinkeste jeg noen gang har gått til. De forrige neglene mine hadde jeg i 6 uker før jeg måtte gjøre noe med de og det har alt i alt knekt én negl i løpet av de gangene jeg har satt på der og det var under en arbeidsulykke. Det er en grunn til at jeg fortsatt går der selv om jeg nå betaler 🙂

    4. Tjener du ikke penger på bloggen? <3 syntes det var litt dårlig gjort av sofie og venninnen og ikke ta hensyn til din økonomiske situasjon og heller vært der i 2 uker....Jajja, sånn er livet, veldig voksent og modent valg av deg, hvertfall <3

    5. Forstår valget ditt! Kanskje litt personlig spørsmål, men hvor går alle pengene dine da? Med tanke på at du tjener på bloggen oh jobber gaaabske mye? 🙂

    6. Anonym: Tjenet lite på bloggen og jobber deltid 🙂 Har en husleie på 8000kr i mnd, i tillegg kommer strøm og Internett på rundt 1000kr til sammen så der har vi fort 9000kr. Studielån, mobil, trening, Spotify, forsikringer og mat. I tillegg handler jeg jo litt, er med på sosiale ting og da går pengene. Det er ikke det at jeg ikke har penger, men en slik tur koster utrolig mye og det har jeg ikke råd til å prioritere.

    7. Åh! Jeg forstår deg godt! Tenkte ikke på de eventuelle utgiftene du skrev om. Håper ting blir enda bedre for deg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg