SKAL IKKE JEG FÅ FØLE MEG FIN FORDI ANDRE BLIR STØTT?

Det var ikke alle som forstod hva jeg mente med innlegget jeg skrev. Jeg spurte dere om jeg er bra nok nå som vipper er av og hår er ute og nå skal jeg forklare hvorfor jeg følte at jeg måtte stille det spørsmålet.

I en verden hvor forbilde nesten har blitt et ord man bruker for å kjefte og alt er krenk er det vanskelig å være blogger og offentlig person. Alt vi gjør blir kritisert og sett på gjennom et mikroskop på leting etter feil.

“Hva tror du 13-åringene som leser bloggen din tenker når du setter på løsvipper? Du gjør at de føler de må bruke vipper for å bli like pen som deg”. 

“Hvorfor går du ikke i front som et godt forbilde og tar av deg vippene?”

“Tenk så mange unge jenter som leser bloggen din og tror du ser bra ut når alt er fake!”

Kommentarer som dette går igjen over alt, på de aller fleste blogger. Det er som om vi ikke kan få lov til å gjøre litt ekstra for å føle oss ekstra fine fordi andre blir støtt av det. Må jeg slutte å vokse bryn da, la de gro? Kan jeg ikke lenger fjerne dunbarten på overleppa? Skal jeg slutte med alt som gjør at jeg føler meg vel fordi jeg er et forbilde?

Det er snakk om små ikke-permanente ting som å vokse bryn, fjerne uønsket ansiktshår, farge vipper, sette på løsnegler og ha i extension. Jeg sitter ikke her og skriver om hvor fantastisk noe av det er. Jeg skriver at jeg føler meg vel med det og at jeg føler meg fin. Det er ikke puppe- eller rumpeimplantater. Det er ikke fettsuging. Det er ikke en kosmetisk operasjon. Det er små velvære ting som jeg liker å gjøre for å ta vare på meg selv som veldig mange andre unge og eldre kvinner over hele verden også gjør. 

Jeg synes ikke det er å være et dårlig forbilde, men nå var jeg selv lei og følte for å gå litt uten alt dilldall. Til gjengjeld farget jeg håret rosa, men pass på – dette er for all del ikke en oppfordring om å farge håret. Så vel…

Poenget mitt er at det er lett å føle at jeg ikke er bra nok for dere og for verden når alt jeg gjør for å føle meg bedre blir sett på som galt. Kanskje alle skal tenke litt på det? Dere har også et ansvar. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Bra sagt! Uansett så synes jeg du er et godt forbilde, for du er ikke redd for å vise folk hvordan du ser ut uten sminke og. Helt ærlig så vil alle føle seg fine, uansett kjønn. Og om man gjør dette ved å ta på seg en penskjorte eller løsvipper, så har det ingenting å si på om man er et godt forbilde eller ikke. Det som gjør en til et godt forbilde er ikke det utvendige, men det innvendige, og det synes jeg du viser gang på gang ❤️Stå på ❤️

    2. Du er virkelig sååå mye finere på håret uten extentions!! Du er fin med også, men du kler virkelig å ha det slik du har det nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg