WEEKENDTUR I EUROPA

Nå sitter jeg faktisk og ser på weekendturer i januar. Jeg har hele to frihelger og hva passer vel bedre enn en liten tur til et annet sted? Man må oppleve verden mens man kan og det har jeg som mål å gjøre mer av i løpet av dette året. Jeg søkte etter billige reisemål i Europa og fikk opp mange gode tips! 

Det er faktisk mulig å få både fly og hotell til under tusenlappen for en hel helg. Når det i tillegg er steder hvor det er billig å leve blir det fort en ganske billig ferietur. Jeg bruker ofte en del penger på en frihelg i Oslo også, så hvorfor ikke bruke de pengene et annet sted? Det frister i alle fall veldig mye.

Her er noen av stedene jeg har sett på. Kom gjerne med tips og erfaringer om dere har besøkt noen av dem 

PRAHA


Licensed from: arocas / yayimages.com Licensed from: vichie81 / yayimages.com Licensed from: courtyardpix / yayimages.com Licensed from: stevanovicigor / yayimages.com

RIGA


Licensed from: fyletto / yayimages.com Licensed from: danr13 / yayimages.com Licensed from: fyletto / yayimages.com Licensed from: ogre64 / yayimages.com

VILNIUS


Licensed from: niglaynike / yayimages.com Licensed from: Stragys / yayimages.com Licensed from: photoff / yayimages.com Licensed from: johnnychaos / yayimages.com

TALLIN

Licensed from: kamchatka / yayimages.com Licensed from: steheap / yayimages.com Licensed from: carlosfredericopinheiro / yayimages.com Licensed from: steheap / yayimages.com

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

44 kommentarer
    1. Anbefaler polen også! Veldig billig der 🙂 Spesielt hvis du deler hotellrom/leilighet med en annen person! Eller reiser flere å leier gjennom airbnb. Jeg har vært i gdansk, og warszawa. Begge å anbefale 🙂

    2. Jeg var i Praha i sommer og det var så vakkert❤️vi bodde på ett hotell ganske sentralt og det er TRIKKER der!!! Anbefaler Praha veldig

    3. Jeg og en venninne var misfornøyd med Riga, mye mulig det var litt pga uvær! Praha er flott, selv har jeg veldig lyst til Budapest!

    4. Du burde dra til Riga det er kjempe fint der og ganske billig også jeg var der faktisk i sommerferien som var har så lyst til å dra dit igjen.
      Praha er også ganske fint da.
      PS. Elsker bloggen din leser den hver dag❤️❤️

    5. Var i Tallinn høsten 2016, veldig fin by og sykt mye god og billig mat!! Ulempen er at det ikke er så mye å gjøre der, perfekt om du vil spise godt og slappe av, men hvis du vil shoppe og oppleve mye ville jeg nok valgt en litt større by:))

    6. Anbefaler også Ljubljana!! Det er så koselig der, byen er ca like stor som Oslo. Hvis du drar dit, anbefaler jeg å ta kondol til toppen av byen og dra til de vakkre isbre innsjøene😍Jeg selv tok tog dit og det var en helt spesiell reise med ydyliske elver. Åhh altså det er noe av det fineste jeg har opplevd❤️

    7. Jeg har vært tre ganger i Praha, men må likevel trekke frem Vilnius her altså. Litt fordi jeg personlig ville vært lengre enn en langhelg i Praha. Maten i Vilnius er billig og bra, vi betalte rundt 150 kr for treretters med drikke på en bedre restaurant. Gamlebyen er kompakt, svært bloggbildevennlig, liten og ikke overfylt av folk overalt. Vil du ha middelalderromantiske bilder anbefales en tur til slottet Trakai rundt 45 minutter utenfor byen. Helt nydelig! Vil du ikke helt ut dit, har Vilnius en festning midt i byen for lett adgang til fine bilder med utsikt over byen. Shopping er billig, men etter hvert mange av de samme butikkene som “overalt”. Uansett hvilken av disse byene du velger, får du en fin tur. Budapest og Krakow er også gode alternativer. 🙂

    8. Var i Tallin i sommer, med kjæresten og svigers, og jeg trivdes godt der! God mat, og godt utvalg av butikker. Spesielt gammel-byen var koselig! Vi bodde på swissotel, veeeldig flott hotell, og ikke så riv ruskende dyrt😊
      Reiser til Praha til våren, gleder meg veldig til å det!

    9. Kracow er en vakker by. Og en av få gamle byer som slapp å bygge opp byen etter ww2. Der kan man ta på steiner på hus som er flere hundre år gamle. Var der 4 dager i sommer og skal garantert tilbake. Og godt nytt år😊

    10. Jeg har vært på de plassene du lister opp. Reiser ikke tilbake til noen av stedene. Men det kan være fordi vi alltid har vært uheldige med været. Det er noe annet med uteservering, vin etc, enn dunjakke, regn og vind.

    11. Vilnius er fantastisk! Var der sommeren for to år siden og den plassen kan virkelig anbefales! Billig, enkelt å komme seg rundt og hyggelige folk.

    12. Jeg elsker Praha. Har vært der to år på rad nå og det er så mange hode spisesteder og veldig bra med shopping. Anbefales på det sterkeste!

    13. Hei 🙂 anbefaler Praha på det sterkeste. Nyyyelig og ren by med bra shoppingmuligheter, koselige restauranter, billig drikke og da særlig øl og mange ting å se og gjøre. Ellers kan jeg også anbefale Tallinn som har en vakker gamleby som må sjekkes ut!:)

    14. Var nylig i Riga og skal aldri tilbake igjen. Ja, det er noen fine Art Nouveau-bygg og de har en lang historie, men bortsett fra det var vi svært lite fornøyd med stedet. Menneskene der er helt utrolig lite hyggelige, har snakket med flere i ettertid som har hatt samme opplevelse, kundeservicen er helt bånn, og det er umulig å ikke bli påvirket av det. Maten var ikke noe særlig, og det var ikke sånn veldig billig – i forhold til f.eks. Polen. Skjønner at mesteparten av Europa ikke er særlig fotogen på denne tiden av året, men jeg var i Polen på samme tid i fjor og tok mange fine bilder, fra Riga har jeg ikke ett eneste ett. Jeg vil heller anbefale Gdansk, som er en mindre by med et veldig oversiktlig og vakkert sentrum, masse god mat og veldig billig!

    15. Var i Praha i fjor, og det er fint hvis man ønsker å gjøre litt mer på en måte, men synes absolutt Vilnius var en kjempefin by! Var der nå i helgen, og det var billig og god mat alle stedene vi spiste, fin by og kjempelett å finne frem til ting!

    16. Jeg har vært i Praha og Tallinn, og begge er fantastiske! Jeg tror likevel ingenting i Europa slår gamlebyen i Tallinn! Det må bare oppleves..

    17. anbefaler praha og riga! Riga om du bare vil kose deg – helt fantastisk god amt for en billig penge + spamuligheter. Utrolig koselig by as well.
      Praha har også utrolig god mat og er en utrolig stilig by. Om du er et frokost/brunsj menneske må du sra til praha! Mange bloggvennlige, stilige frokoststeder.
      Begge to er gode alternativer, men Praha er definitvt det beste alternativet.

    18. Jeg husker dessverre ikke navnet på restauranten vi spiste mest på, men sushistop hadde veldig god sushi, den ligger i hovedgata ned mot Cathedral Square. Restauranten vi var mest fornøyd med ligger til venstre nesten med en gang man går inn i gamlebyen. Det er en steakhouse, og ligger nede i en slags kjeller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg