MINE MÅL FOR 2018

Jeg hater ordet “nyttårsforsetter”. Rett og slett fordi det er et ord som beskriver mål man aldri når. Mål som er alt for høye og urealistiske. I år har jeg bestemt meg for å sette meg noen oppnåelige mål og kalle de for nettopp det de er – mål for 2018. 

 Gi flere komplimenter. Det er ofte jeg tenker på komplimenter, men jeg sier de ikke høyt og da er det jo ikke noe hyggelig. Her om dagen hadde en kollega av meg på seg en så fin genser og det var det første jeg la merke til da jeg kom på jobb. Allikevel kom jeg ikke på å faktisk si det til henne før vi skulle dra fra jobb, haha. Jeg tenker sånn i hverdagen generelt. Hvis jeg står ved siden av noen med en kjempefin kåpe og tenker over det så skal jeg begynne å si det. Det er jo så koselig med slike komplimenter fra både kjente og ukjente. 

❤ Spare mer penger. Jeg har ikke akkurat vært i sparemodus i 2017, hehe. Det skal endres i 2018. Jeg skal sette av penger hver eneste måned og faktisk spare seriøst. Når jeg sier spare seriøst mener jeg at jeg ikke skal “låne” fra kontoen hele tiden, men la alt stå der.

❤ Komme i ordentlig bra form igjen. Åh, jeg savner formen jeg var i på denne tiden i fjor. Aner dere hvor bra trent jeg egentlig var? Nei, dere gjør selvfølgelig ikke det. Jeg brukte så mye tid på helsen min og elsket det. Da var det ikke sjokolade til middag, men heller et ordentlig sunt og godt måltid. Jeg brukte mer tid på kjøkkenet hvor jeg lagde sunn og næringsrik mat, var på trening nesten hver dag og hadde så mye energi. Jeg skal tilbake dit!

❤ Kunne leve av bloggen. Jeg vil kunne leve av bloggen fordi det hadde gjort det meste mye enklere. Jeg ville fortsatt i butikkjobben min rett og slett fordi det er så koselig, i tillegg til at jeg kjeder meg ihjel om jeg har fri for lenge. Det som er problemet er at jeg ikke har nok tid til bloggen i de periodene jeg jobber mer, noe som gjør at jeg stresser unødvendig mye. Derfor vil jeg kunne leve av den og heller jobbe et par ganger i uka fordi det er gøy!

❤ Dra oftere hjem til Larvik. Tenk at jeg ikke har vært hjemme i Larvik siden i sommer før jeg dro hjem i jula nå. Det tar under to timer medtoget hjem og allikevel er jeg der maks tre ganger i året. Det er ikke bra. Nå skal jeg bli flinkere til å dra hjem når jeg har fri noen dager her i Oslo slik at jeg kan tilbringe mer tid med familien.

❤ Gå ned alt jeg la på meg i 2017 + litt til. Jeg vet at jeg ikke burde snakke om vekt og kropp og blablabla, men jeg er ikke komfortabel med å ha gått opp så mye i vekt som jeg har gjort i løpet av 2017. Det er sannheten og det må dere faktisk tåle å høre. Jeg skulle heller ikke ønske at jeg var komfortabel sånn jeg er nå fordi jeg har lagt på meg grunnet mye usunn mat og alkohol, noe som ikke er bra og faktisk kan være farlig for kroppen!

❤ Se mer positivt på ting. Dette skal jeg klare! Jeg har en tendens til å se litt for mye på de negative sidene i stede for de positive, men det har med innstilling å gjøre. Den skal endres og allerede nå skal jeg prøve å se det positive i ting og bli en mer positiv person. 

❤ Dra minst en tur til Island. Rett og slett fordi jeg elsker Island og ser familien jeg har der alt for sjeldent. Kanskje jeg får med meg Sofie? Hun har snakket om at hun vil oppleve Island, så det passer jo perfekt!

❤ Starte på studie igjen. Nå har jeg sagt dette og bestemt meg for det, men plutselig får jeg en eller annen fiks idé om å gjøre noe annet i stede. Jeg må derfor ha det som et mål, haha. 

❤ Bli komfortabel med å gå uten extension. Det er jeg faktisk ikke nå. Jeg har blitt så vandt med det ekstra håret og føler virkelig at det er mitt eget. Derfor blir det skikkelig rart når håret er borte og jeg innser hvor mye kortere og tynnere mitt eget faktisk er. Nå skal jeg etter planen ta av det ekstra håret i januar så jeg må overbevise meg selv om at det er for det beste! Det er jo det. Tror jeg, haha. Jeg skal virkelig prøvde å bli komfortabel med det. 

❤ Være mer avlogget i hverdagen. Jeg er på sosiale medier eller nett generelt hele tiden. I 2018 skal jeg bli flinkere til å legge bort telefonen å være litt avlogget. Kanskje en time før leggetid eller noe sånt? 

❤ Kutte ned på Pepsi Max (så trist). Vil jeg egentlig dette? Njæ. Jeg har allerede kuttet ned mye og kjøper sjelden mer enn to flasker i uken. Det er kanskje mye, men før hadde jeg alltid Pepsi Max i kjøleskapet og kunne drikke 1,5 liter hver dag. Det kan jo ikke være bra! Jeg skal prøve å komme meg ned til en flaske i uken, da helst i helgen. 

❤ Dra på minst en date. Det er vel gjennomførbart. Minst en date på et helt år skal til og med jeg klare, haha. 

❤ Feire nyttårsaften i utlandet. Da mener jeg ikke den som kommer nå, men nyttårsaften i 2018. Jeg er så lei av å feire i Norge så neste år skal jeg definitivt dra til utlandet for å feste inn det nye året. Har dere noen kule steder å anbefale?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Sååå fint og inspirerende at du kaller det mål og ikke nyttårsforsetter. Har hørt at nyttårsaften i London er helt magisk, lyst til å feire der selv i 2018😍 Stå på med bloggen, så er jeg sikker på at du vil nå disse målene! Og lykke til ❤️

    2. Du kan jo jobbe i Trondheim et år, så får du bo med Sofie og teste ut Trondheim?? Sosial angst DU, som har vært med på paradise og utleverer deg på blogg og snap hver dag?? Rart….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg