ALLE UNGE JENTER TRENGER Å HØRE DETTE

EIENDELER OG PENGER GJØR DEG IKKE LYKKELIG. Det vil kanskje hjelpe i fem minutter, eller muligens en times tid om du er heldig, men det alene vil ikke gjøre deg lykkelig. Livet er sammensatt og lykke er ikke noe man konstant føler. Du vil vel ikke sitte i et superfint hus med masse penger, men ikke ha en eneste person som bryr seg om deg i livet? Det er bare trist.

SENGA OG NETFLIX LØSER INGENTING. Hvis du føler for å ligge i sengen for alltid og se Netflix er det beste du kan gjøre å ta deg en dusj, freshe deg opp og ta en tur ut av huset. Jeg lover at det hjelper deg en million ganger mer enn å falle inn og ut av søvn til en serie du har sett ti ganger før. Jeg har vært der så mange ganger. Det virker som det eneste alternativet på en kjip dag, men de gangene jeg faktisk tar meg en dusj og kommer meg ut (om det så er for å kjøpe en sjokolade) så får jeg mye mer energi og blir så mye gladere. Da frister ikke lenger senga og Netflix like mye.

HVA SLAGS VENNER DU HAR ER AVGJØRENDE. … for din egen lykke. Du kan ikke omgi deg med mennesker som drar deg ned og aldri gir deg noe, uansett hvem de er. Kutt de ut! Bruk heller tid og energi på de menneskene i livet ditt som er der for deg. Bruk tiden på de ekte vennene dine. Du trenger ikke snakke med de hver dag. Dere vet de vennene man kan sende en melding til etter et halvt år og alt er som vanlig? De vennene er gode de!

SUKSESS TAR TID. Ikke gi opp selv om ting tar tid. Suksess kommer sjelden over natten og de aller fleste av oss må jobbe hardt for det. Du må ikke finne på å gi opp bare fordi du møter motgang. 

DU KOMMER OVER DET. Noen ganger kan det føles som om man aldri kommer til å komme seg over enkelte hendelser eller personer. Kanskje du har en ekskjæreste du ikke får ut av hodet, eller en vond opplevelse du tror kommer til å ødelegge deg? Det aller meste klarer du å komme over med tiden! Tenk så mye vondt som skjer i verden og hvordan andre har kommet seg over det til slutt. Det er håp for oss alle!

PAUSE FRA SOSIALE MEDIER. Det har ingen vondt av fra tid til annen. Hvis jeg kjeder meg har jeg lagt meg en dårlig uvane av å bla gjennom alle sosiale medier en million ganger. Det hjelper ikke for noen ting. Gjør noe i stedet! Gå en tur, dra på trening, planlegg uken som kommer, tegn en tegning – dere skjønner greia. 

GRÅT NÅR DU TRENGER DET. Å holde tilbake tårer er bare vondt og trist. Det er som om alt samler seg inne i deg og det blir bare verre. Gråt når du trenger å gråte. Gråt til en venn eller gråt alene, slipp det ut. Det å holde tilbake gjør som regel bare vondt verre og plutselig kommer alt på en gang. Det å gråte er ikke noe skamfullt, men en helt naturlig reaksjon på ting. 

PLANLEGGING ER GULL VERDT. Jeg elsker å planlegge. Det kan være alt fra hva jeg skal ha til middag til hvordan livet skal bli perfekt, haha. Livet går plutselig mye lettere med litt struktur. Hvis du vet når du skal jobbe og trene hele uken kan du planlegge måltider ut ifra hvor mye tid du har, samt at du får én tur på matbutikken i stede for fem eller seks. Planlegg alt, det er så deilig. 

EN TUR UT I SOLA GJØR ALLTID GODT. Om du er lei deg eller glad så gjør en tur ut i sola alltid godt for sjela! Det er så deilig og vi har alle godt av litt frisk luft, kanskje særlig på dårlige dager. Uansett hvor sliten du er så gå en bitteliten tur ut. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

20 kommentarer

Siste innlegg