JEG LIKER IKKE LIVET MITT

Hvordan skal jeg si dette… Det har virkelig gått opp for meg at jeg ikke liker livet mitt. Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt. De siste dagene har jeg gått rundt og kjent på dette, og nesten fått panikk fordi jeg har blitt så stressa. Dette var ikke planen. Dette var ikke det jeg ønsket. Det gjør vondt langt inn i sjela når jeg tenker på hvordan hverdagen min ser ut, i motsetning til hva jeg så for meg. 

Jeg har ikke gjort noe av det jeg ønsket. Jeg har ikke reist masse. Jeg har ikke spart til bolig. Vel, jeg har ikke en gang en sparekonto. Jeg har ikke fullført studiene, og jeg har ikke startet å jobbe med journalistikk. Naturlig nok ikke, når jeg ikke en gang har fullført studiene. Hvorfor har jeg latt meg selv ta så dårlige avgjørelser? Nå jeg skriver dette blir jeg så lei meg fordi jeg tenker på alt som kunne vært, og hvor jeg kunne vært! 

Jeg hadde et friår hvor jeg jobbet fulltid og tjente flere hundre tusen kroner. Hvor ble disse pengene av? Jeg sløste de bort på vin og shopping det året, og resten brukte jeg etter jeg flyttet til Oslo så jeg slapp å jobbe. Da de pengene tok slutt høynet jeg grensa på kredittkortet. Så gjorde jeg det igjen og igjen. Da jeg endelig fikk betalt ned kredittkortet, startet på studiet og begynt å jobbe gikk det så bra. Jeg var på rett vei. Jeg var god i alt! Jeg var flink på jobb, jeg var snill med kroppen min ved å spise sunt og trene, jeg var på skolen og jeg likte livet mitt forholdsvis bra. Så hva faen skjedde? Jeg sluttet på skolen, og skulle fortsette i Australia. Det skjedde ikke, og nå sitter jeg her tilbake der hvor jeg var da jeg først flyttet til Oslo. Den eneste forskjellen er vel at jeg faktisk jobber, og trives med det. Jeg vil bare ha noe mer! Det er ikke nok. Det er ikke bra nok. JEG er ikke bra nok. Ikke så bra som jeg selv vil være. 

Det er så lett å tenke slik, gå rundt og sutre og synes synd på meg selv fordi jeg har fucka opp mitt eget liv. Tro meg, jeg har gjort det i to dager allerede, men så skjedde det noe. Dette er ting det går an å rette opp i. Jeg har all verdens med tid, så hvorfor stresser jeg? I stede for å fortsette sutringen tok jeg en avgjørelse. Jeg skal rett og slett skjerpe meg og få livet på plass igjen. Jeg skal ikke bruke penger, klippe kredittkortet i to og spare alt jeg har til overs hver måned. I tillegg til dette har jeg tatt en stor avgjørelse jeg skal fortelle dere om senere… Jeg rotet det til, og det er kun jeg som kan gjøre det rett igjen, noe jeg faktisk skal gjøre. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

28 kommentarer
    1. Det er utrolig å kunne lese noe slikt, for jeg har selv vært i en liknende situasjon før. Jeg har stor tro på at dette kommer til å gå bra, ønsker deg det aller beste Andrea. 😘👍😎

    2. Hei! Jeg har selv følt på dette i det siste. Godt å vite at jeg ikke er enesten for føler livet detter fra hverandre av og til. Jeg har selv så mye jeg skulle ønsket å få til, og jeg føler selv at jeg er for lat. Jeg vet det er meg selv som må ta tak i disse problemene, men jeg gjør for lite for å være ærlig. Jeg håper ting blir bedre for deg i fremtiden, ingen fortjener å føle at livet ikke betyr noe. Føler livet mitt selv har betydd mindre og mindre i det siste.

    3. Kanskje du føler det slik fordi du egentlig ønsker å være som Sofie, Isabel raad og de andre bloggerne som får mye penger. Vil anbefale deg å starte på studier igjen, eller jobbe mer.

    4. Ååå Andrea, jeg har gjort akkurat det samme selv, så jeg vet akkurat hvordan det føles 🙁 Man blir så utrolig sint og skuffet over seg selv… spesielt når man tenker over hva man kunne gjort med alle pengene som plutselig ble borte, men er som du sier; man må bare begynne å endre på det! Jeg har kommet der selv, det er på tide å ta tak i livet nå 🙂 Jeg vet vi begge kan klare det <3
      På mange måter minner du meg om meg selv. Jeg har også vokst opp med en psyisk syk mor, og vet hvor ødeleggende det kan være. Det har gjort oss til den vi er i dag da, og så lenge vi kan lære av det, så var ingenting forgjeves 🙂 Heier på deg! Stor klem fra meg <3

    5. Har selv stått ved samme veiskille tidligere Andrea, så vil gjerne gi deg min personlige mening i dette tilfellet; du står ene og alene om dette valget og det er kanskje det alle beste. Du har luksusen til å designe ditt liv akkurat slik du ønsker det, så hvorfor ikke gjør det beste ut av det? Mitt tips er å nyte den nye jobben din nå, spar så mye penger som mulig og flytt til Australia for å studere! Pengene du sparer opp ekstra vil gi deg mulighet til opplevelser, unne deg noen nye ting du ønsker deg, og ikke minst reising! Har selv studert i utlandet og har aldri angret på valget mitt – hadde jeg hatt mulighet, hadde jeg tatt alle årene om igjen imorgen! Masse lykke til! 😀

    6. Har sløst bort et hav av penger og fucka opp alt et par ganger for mye selv, så føler med deg 😛 Håper du finner ut av det, du virker som en flott jente og man kan ikke angre på det man ikke får gjort noe med, men alt kan gjøres noe med fremover 😀

    7. Ja…. Ting er som regel vår egen feil 🙂 Men feil og riktig er to sider av en og samme mynt. Finn mynten. Jeg senser en sterk “business karakter” i deg 🙂

    8. 1. Dårlige foreldre
      2. Dårlige venner
      Det er utrolig hva en sånn kombinasjon kan gjøre med deg

    9. Det er ikkje for seint du kan starte no. Bestill deg ein bsu, søk deg inn på skulen til høsten igjen å få ein boom start på sparing, kan jo du deg tenke deg om om du trenge det du bruka penga på eller ikkje å sett det inn på bsu i stede. https://maybentehoeilandlode.simplero.com/page/60200 det det der gratis kurset anbefale eg for å få ein god start:D

    10. Veldig bra at du har bestemt deg for å få orden på livet ditt igjen, men husk; Tenk på hvor mye verre livet ditt kunne vært. Du har et sted å bo, du har klær, du har mat og du har en familie. Ikke vær så hard med deg selv. Du er bra nok!

    11. eemmmmm. Dette var lit rart får meg å lese. som leser synes jeg det er bra atte du skriver og fårklarer deg. du er en flott persjon og jeg synes det er trist å se atte du ikke er fornøyd nokk. husk atte når du får bena i bakken igjen så ikke hver harere og harere mot deg selv. det er viktig at du også tar deg tid til å vere glad i deg selv. og når du har spart masse kan du gji deg selv en liten beløning men pas på, ver forsiktig sån atte ikke du letter igjen og må gjøre alt på nytt, stå på. GLAD I DEG

    12. Selv om vi har noen normer i Norge som sier at vi skal gå rett over på høyrer studier etter VGs, eller kanskje ha ett friår, men ikke noe mer enn det, så er det ikke det som er rett og passer for alle. Du er enda veldig ung og du har hele livet ditt foran deg, som du selv sier 🙂 Viktig å ikke tenke på alt en ikke har fått gjort, men heller tenke på alt en har gjort. Og heller da ta læring av det du har gjort før, og som du ikke ønsker å fortsette med. Lurt av deg og se fremover, klippe kredittkortene og begynne å spare <3 men bare husk at du enda er ung og har masse tid til å studere ferdig og oppleve masse senere i livet. Jeg er en person som elsker å planlegge, er lite spontan og blir stressa da jeg ikke får gjort det som planen sier. Men jeg har et mål om å bli mer spontan og heller ta ting som de kommer. Det er kjedelig med et A4-liv 😉
      Lykke til <3

    13. Jeg kjenner litt til den følelsen jeg også.
      Da er det jo greit å kunne reflektere over hva man ikke liker og faktisk gjøre endringer.
      Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg