SERIENE DU MÅ SE

God lørdag! Her ligger vi en time bak Norge, så jeg er faktisk på vei ut for å spise middag med kusinen min og tre av fetterne mine i Reykjavik. Det blir sikkert veldig koselig, så jeg gleder meg veldig! Jeg vet ikke hva deres planer er, men om dere skal slappe av hjemme bør dere virkelig lese dette innlegget. Jeg har samlet sammen mine favorittserier til dere. Disse er superbra alle sammen, så om du skal chille i kveld eller planlegger å være fyllesyk i morgen så passer dette perfekt. Dette er serier absolutt alle bør se! Vel, kanskje ikke SOA. Den er litt grotesk, men veldig bra. Jeg tror vi slenger på en 16-årsgrense på den, hehe. 

Sons of Anarchy. Denne serien handler om en motorsykkelklubb som holder til i California. Hovedpersonen er kjekkasen Jax spilt av Charlie Hunnam. Han er så pen at jeg holder på å gå i bakken hver gang han dukker opp på skjermen, noe som skjer sånn cirka 98% av tiden. Denne serien er utrolig spennende gjennom alle sesongene, og inneholder masse drama og kjærlighet. Det som er skikkelig kult med denne serien er at det virkelig er en tanke bak absolutt alt som skjer! Dette forstår du først når du ser den aller siste episoden. Dere MÅ se denne!!!

Chuck. Jeg hadde nesten glemt Chuck! Da jeg gikk på videregående pleide en venninne og jeg å ha Chuck-kvelder hvor vi koste oss med maraton. Chuck er så fin! Serien handler som dere forstår om en fyr som heter Chuck. Han er en skikkelig nerd som bor hjemme hos sin suksessfulle lege-søster og hennes utrolig flotte og superspreke lege-samboer mens han selv jobber på noe som kan minne om Elkjøp. Plutselig havner han i CIA som en ressurs og forelsker seg i agenten som skal passe på han. Denne er fin, morsom og spennende på en gang! En skikkelig feelgood serie. Bortsett fra slutten som jeg HATER. Dere vil forstå.

Friends. Jeg har vel skrevet nok om denne serien? Haha. Dere vet i alle fall at jeg elsker denne serien over alle andre serier. Jeg tror faktisk jeg har sett absolutt alle sesongene sånn ti ganger, og da overdriver jeg ikke. Da jeg hadde friår kjøpte jeg samlepakken og så alle to ganger, og siden den tid har det gått jevnt og trutt i Friends hjemme hos meg. For dere som ikke har fått med dere dette så er Friends verdens beste serie. Den er morsom og hjemmekoselig. Den får meg alltid i godt humør, og alle karakterene har noe en kan kjenne seg igjen i. Den handler om en vennegjeng som bor i New York og har mye personlighet og ganske vanlige problemer. 

Revenge. Denne serien er som skapt for meg. Jeg elsker hevn, og DIGGER hvordan hovedpersonen i serien har planlagt sin hevn over flere år hehe. Her er det vanskelig å skrive om handlingen uten å røpe for mye, men denne er drama, drama, drama, drama. Den er helt sykt bra, og dere må nesten bare se den for å forstå. Jeg er livredd for å røpe noe som helst, men jeg kan si at jeg satt klistret til skjermen i timesvis da jeg oppdaget denne. 

Gossip Girl. Wiiiii, favoritt-serien min på ungdomsskolen (tror jeg?) og videregående. Altså, jeg er Blair. Sånn helt seriøst, vi kunne vært samme person hvis jeg bare hatt fått milliarder av kroner, min egen Dorota og en Chuck Bass. Gossip Girl handler om de rike og velstående ungdommene på The Upper East Side i New York. Hovedpersonen kan vel sies å være den vakre, men trøblete Serena, med god hjelp fra Blair, Chuck, Nate og Dan. Det er en sladreside, Gossip Girl, som avslører alle hemmelighetene dere og vi får følge med på alt av dramatikk som fyller hverdagen deres. Chuck og Blair er mitt favorittpar over alle når det kommer til film og TV. De er så fantastiske!

Homeland. Den serien her er perfekt for meg. Jeg er så nysgjerrig og elsker å følge med på hva som skjer i verden. Homeland handler om Carrie som er bipolar og jobber som agent i CIA. Store deler av serien handler om å finne ut hva som truer landets sikkerhet, og det er mye fokus på å hindre terror. Jeg synes dette er så utrolig spennende, men også veldig skummelt fordi det er så realistisk og mye av det som skjer i serien minner sterkt om ting om har skjedd i virkeligheten. Jeg har ikke sett den siste sesongen som kom ut, men alt før det er helt utrolig bra! 

The Good Wife. Denne serien er superspennende, særlig om du er interessert i lover, rettsystem og USA generelt. De er jo totalt crazy der borte. Serien handler hovedsakelig om Alicia som havner midt i en skandale når hennes mann, som også er statsadvokat, blir tatt for å ligge med prostituerte og er mistenkt for å ha brukt midler fra statsadvokatens kontor (tror jeg). Hun tar opp jus, og begynner å jobbe som advokat igjen. Serien handler mye om hennes saker, som er utrolig spennende. I tillegg handler den selvfølgelig om skandalene som kommer på rullende bånd, hennes forhold til sjefen sin som er en tidligere flamme og ekteskapet med hennes utro ektemann. Alicia er en så vanvittig tøff dame!

 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

10 kommentarer

Siste innlegg