REYKJAVIK

God morgen! Jeg er helt lost på hvilken dag det er, så det var først nå jeg skjønte at det er lørdag og at folk har fri. Så deilig, eller hva? Her på Island er faktisk butikkene åpne syv dager i uken, noe som er digg for meg som turist selv om jeg ikke vil ha det sånn hjemme. Derfor er det ikke noe hastverk med noe som helst før morgendagen, fordi om vi vil ta en handlerunde kan vi også gjøre det da. Nå skal vi ut og gå en lang tur i den islandske naturen. Kameraet skal med, og jeg håper på å få tatt noen kule bilder så jeg får vist dere den delen av Island også. 

I går dro lillesøsteren min, kusinene mine og jeg til Reykjavik en tur. Det ligger cirka 15-20 minutter unna der vi bor så det er null stress å dra en liten tur dit. Vi vandret nedover hovedgaten og så på alle de rare butikkene og restaurantene. Nå har det seg slik at 90% av butikkene der har blitt gift shops. Litt kjedelig fordi det pleide å være mange unike og kule butikker der, men slik har det nå blitt. Heldigvis finnes det fortsatt noen skatter, og vi fant blant annet en superkul vintage-butikk som hadde SÅ mye fint. Dessverre er jeg i sparemodus, men det var utrolig gøy å kikke. 

Senere i dag kommer ukens spørsmål! Jeg klarte å gå ut av innlegget uten å lagre da jeg skrev det i går, så alle spørsmålene dere sendte meg på Snapchat (andreasveindot heter jeg der) ble dessverre borte. Jeg husket kun ett av de, så resten er hentet fra kommentarfeltet. Det kommer en ny mulighet neste uke, så husk på hva dere lurte på og still de gjerne igjen da ❤ 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

8 kommentarer
    1. Anonym: I kildene tenker du på? 🙂 Jeg synes jo helt seriøst at alle de typiske “turistfellene” er amazing! Dra til den Blå Lagune, dra på en rundtur og se Geysir, Gullfoss og Tingvellir. Dra på ridetur i fjellene, det er det beste 😀 Da får du sett Island på en så kul måte! Ta en tur til Reykjavik, men gå i sidegatene… “Hovedgaten” Laugavegur er full av turtistbutikker foruten om et par kul, som en Vintagebutikk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg