FLAUSER PÅ TRENINGSSENTERET

God mandag! Jeg har tidenes lateste morgen her. I dag lot jeg meg selv sove til jeg våknet, som var for en liten halvtime siden. Nå er jeg i gang med å innta frokosten min. Jeg har planer om å drikke minst to kopper kaffe før jeg starter dagen min, så vi får se om jeg kommer meg ut av døren innen et par timer. Jeg må rekke å trene før jobb, rett og slett fordi jeg ikke gidder å gjøre det i kveld etter jobb. Når vi først er inne på trening og blåmandag. La oss snakke om flauser på treningssenteret! Du vet, sånne ting som gjør at du vil gravde deg ned så fort som mulig.

Det å dra på et treningssenter er en utfordring for mange. Det kan være flere grunner til det, og én jeg har slitt litt med er alle de fremmede menneskene. Jeg hater stappfulle senter, og masse supertrente mennesker som vet akkurat hva de driver med. Heldigvis har jeg kommet ganske langt over den angsten der, selv om den kan dukke opp fra tid til annen. Det som gjør alt verre er hvis man opplever en eller flere av de typiske treningssenter-flausene. Det er flauser som garantert har skjedd de fleste minst en gang, og jeg har faktisk opplevd alle selv… Heldig meg. 

Rumpe-merke på treningsapparatet. Du vet når du blir skikkelig svett, men så skal du ta noen øvelser i en maskin med sete. Ta nedtrekk-maskinen for eksempel! Du fullfører settet, men i det du reiser deg ser du et rumpe-formet svettemerke på setet. Det er så flaut om noen ser det, herregud. Allikevel så reagerer ikke jeg om andre får det, så lengde de faktisk vasker etter seg hehe. 

❤  En ufrivillig promp midt i økta. DETTE ER SÅ FLAUT. Det har skjedd meg én gang, og jeg blir fortsatt flau når jeg tenker på det. Jeg havnet midt i rushtiden på et stappfullt treningssenter, og det var mennesker over alt. Jeg skulle trene med en sånn fitnessball som jeg skulle heise opp og ned med beina mens jeg lå på ryggen. Det var mennesker på alle kanter som drev med lignende øvelser. Plutselig i det jeg anstrengte meg for å senke ballen sakte ned hører (og kjenner) jeg en høy promp komme fra min rompe! Jeg holdt på å dø av flauhet. Jenta ved siden av meg snudde seg til og med mot meg, åh. Altså den var så høy at jeg hørte den gjennom musikken jeg hadde på full guffe i headsettet mitt. 

❤  Når du river ut øreproppene og mobilen følger med. Dette er mest trist, men det tiltrekker også en del uønsket oppmerksomhet. Det verste er om jeg løper på mølla, er midt i en intervall og plutselig får jeg dratt i øreproppene så de faller ut og mobilen flyr avgårde til den andre siden av senteret. Da er det bare å stoppe opp, gå rødmende bort for å hente den og gjemme seg på do. Hehe, neida, men nesten. 

❤  Øyekontakt midt i en øvelse. Ææh, jeg hater øyekontakt generelt, men dette er verre. Det er typisk at dette skjer når man sliter som mest midt i den siste repetisjonen. Jeg ser i speilet og plutselig får jeg øyekontakt en eller annen som står og følger med på meg. Det ødelegger all konsentrasjon og der røk den øvelsen. 

❤  Når andre tar deg i å ta en selfie. Ååå, dette er så flaut! Treningsselfie er jo hyggelig å ha innimellom. Man må selvfølgelig dokumentere at man beveger litt på skrotten. Det som derimot ikke er så kult er når du finner en spot uten mennesker og står og poserer i speilet. Plutselig er den en eller annen luring som kommer snikende rundt hjørnet i det jeg står og poserer. Så flaut. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

5 kommentarer
    1. 2,3 og 4 kan jeg soleklart relatere til.
      Verste er når du trener og du har den følelsen av at noen glor på deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg