TRE DAGER TIL ÅRETS VIKTIGSTE BEGIVENHET

Nei, jeg snakker ikke om bursdagen min. Det kunne fort vært det, men det er enda åtte dager til den. Vi kan si at bursdagen min havner på en god andreplass. Det er én viktig hendelse som faktisk er viktigere, og den finner sted allerede på lørdag 21. oktober. Jeg snakker selvfølgelig om NOAHs fakkeltog mot pels. 

Med en regjering som støtter oppunder pelsdyrnæringen i Norge er det viktigere enn noensinne at vi står opp og sier ifra at dette ikke er greit. Samtidig som pelsdyroppdrett blir forbudt i stadig flere land fortsetter vår sittende regjering å bevilge penger til en næring som torturerer og skader dyr, kun for at du skal få en fin krage på vinterjakken din. Nå har vi virkelig muligheten til å fortelle Norges politikere at vi aldri kommer til å gi oss før alle bur er tomme, og vi får et absolutt forbud mot pelsdyroppdrett! 


Bilder fra NOAH, hentet med tillatelse

7 av 10 er mot pelsdyroppdrett 

900 000 pelsdyr tas livet av på pelsfarmer i Norge i løpet av ett år

Pels er 3-10 ganger så forurensende som fuskepels

Mattilsynets tilsyn med revefarmer i 2014 dekket 36% av farmene, og viste avvik hos 46,5% av disse

I Østerrike, Storbritannia, Kroatia og Nederland er det vedtatt forbud mot all pelsproduksjon.

I Sverige og Danmark er det vedtatt regler som gjør revefarming umulig.

(Kilde: pelsut.no)

NOAHs fakkeltog mot pels har vokst i løpet av de 14 årene det har blitt arrangert, og har blitt Europas største markering for pelsdyr! Fakkeltoget arrangeres over hele landet (du kan finne en oversikt på Facebooksiden til NOAH eller på dyrsrettigheter.no) så flest mulig kan delta. Her i Oslo er det oppmøte på Younstorget klokken 17.00 og toget ender foran Stortinget hvor det blir appeller fra kjente mennesker og politikere! Vær så snill, del budskapet og få med deg alle du kjenner i årets viktigste fakkeltog. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer
    1. Jeg gikk glipp av forrige fakkeltog, men i år har jeg muligheten. Og den har jeg ikke tengt å gå glipp av.

    2. Har veldig lyst til å delta, men det blir vanskelig med tanke på at jeg bor så langt unna Oslo. Er det noen andre måter jeg kan hjelpe på??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg