MIN ARBEIDSDAG MED BLOGG OG JOBB

Hvordan ser egentlig en dag ut for meg når jeg har butikkjobb og blogg? Det er ikke slik at jeg, som mange bloggere, kan bruke en hel dag på bloggen hver eneste dag. Dette er jo litt synd fordi da kunne jeg gjort det enda bedre og hatt mer tid, men jeg synes nå det går ganske greit uansett! Nå skal jeg ta dere gjennom en typisk arbeidsdag for meg. 

08.00 Når jeg skal jobbe samme dag, men begynner senere på dagen er det viktig å komme seg opp tidlig så jeg får gjort mest mulig før den tid. Jeg står opp, lager kaffe og ordner litt lett frokost. Jeg spiser og drikker kaffe samtidig som jeg starter å jobbe med bloggen. Her kan det være alt fra idémyldring til å skrive innlegg. Jeg pleier ofte å sette meg ned og komme på idéer til innlegg jeg kan skrive. Hvis jeg allerede har gjort dette eller fått en veldig god idé til et innlegg begynner jeg bare å skrive. Her kommer det an på hvor god tid jeg har, men jeg pleier å sitte i en til to timer med dette på morgenen. 

10.00 Det er tid for trening! Jeg hater å ha dårlig tid, så om jeg begynner på jobb klokken to er dette det seneste jeg kan dra på trening. Det er litt rart, men jeg trenger god tid til å kunne slappe av litt før jeg drar på jobb etter en hard treningsøkt. Her kommer det an på hva som står på planen, men styrkeprogrammet mitt tar cirka en time og hvis jeg skal løpe intervaller tar det rundt en halvtimes tid. I tillegg bruker jeg litt tid på å komme til og fra trening, så jeg pleier å beregne to timer. 

12.00 Tilbake! Nå må jeg dusje og fikse meg. Hvor lang tid dette tar kommer an på om jeg skal vaske håret eller ikke, mest fordi det tar en evighet å tørke. Heldigvis er jeg en mester på å multitaske (tror jeg selv), så jeg pleier å føne håret, sminke meg og spise om hverandre. Nå må jeg også spise en god lunsj som holder godt utover arbeidsdagen. 

12.45 Jeg pleier alltid å ha med lunsj på jobb, både fordi det er mye billigere enn å kjøpe lunsj, og fordi jeg unngår å kjøpe noe usunt som frister der og da. I det siste har jeg pleid å lage en god og mettende salat med masse grønnsaker, kokt egg og Cottage Cheese. Dette tar ikke så lang tid å lage, og det metter akkuat nok.

13.00 Nå tar jeg utgangspunkt i dag hvor jeg startet på jobb klokken 14.00. Nå er det en time til jeg starter på jobb, og jeg er ferdig stelt og sminket. Da er det rett tilbake på Macen og prøve å få gjort så mye som mulig av blogg-relaterte ting. Det kan være å skrive ferdig innlegg, redigere bilder, gjøre research og svare på kommentarer. Dette sitter jeg med helt til jeg må dra på jobb. 

14.00 Jobb! I dag er jeg ferdig 20.15, så det skjer ikke så mye annet i løpet av denne tiden. 

20.30 Nå er jeg hjemme igjen, og slenger sammen noe mat. Jeg hater å lage mat, og særlig så sent. Derfor blir det ofte noe jeg kan bake i ovnen som for eksempel laks, kylling eller grønnsaker. Da kan jeg nemlig gjøre andre ting samtidig, som for eksempel å blogge. Denne uken jobber jeg hver dag frem til lørdag så da er det viktig å skrive klart noen innlegg. Jeg rekker ikke blogge tre gode innlegg om dagen når jeg jobber 7 timer hver dag i tillegg, så da må jeg ha noe på lager. Med mindre jeg er sosial går resten av kvelden til blogg. Helt fra jeg setter meg ned med Macen og frem til jeg skal legge meg. 

23.30 Natta! Jeg prøver å legge meg senest halv tolv fordi det alltid tar litt tid før jeg klarer å sovne, og jeg trenger masse søvn så jeg er klar til neste dag. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

6 kommentarer

Siste innlegg