VI FLYTTER

Det er så rart å tenke på at hjemmet mitt ikke lenger vil være mitt. Vi flytter ut i løpet av en til to måneder, og etter det er det noen helt nye mennesker som skal gjøre det til sitt eget. Det er så rart å tenke på at noen andre nå skal bo på mitt rom, innrede det, skape minner og leve der. Det er jo mitt rom! Tenk at noen andre skal lage middag på mitt kjøkken, sovne på sofaen i min stue, sminke seg på mitt bad og grille i min hage. 

Hjemmet jeg har hatt siden jeg var liten er solgt, og det er skikkelig rart å tenke på. Nå skal jeg ikke lenger hjem når jeg skal til Larvik, jeg skal til det nye huset. Jeg klarer ikke la være å tenke på hvor mye som har skjedd i det hjemmet! Det har blitt feiret utrolig mange bursdager, jeg har hatt mange morsomme vors som plutselig har blitt til en liten fest, jeg har hatt sleepovers og så mange forskjellige kjæledyr som alle er begravd i hagen. Det er i den hagen jeg gikk og bar på kaninen min i en time mens jeg gråt fordi vi skulle på hytta og han ikke fikk være med.Vi har bygd en trehytte som aldri ble helt ferdig, feiret Halloween, hatt bakedager, feiret jul og nyttår.  Jeg har opplevd alt i det hjemmet, men nå blir det ikke mer. 

Det er ikke bare hjemmet jeg vil savne, men alt rundt! Jeg elsker å gå tur ned til havet som ligger like ved. Det tar to minutter å gå før jeg er inne i skogen, den samme skogen vi gikk tur i på barneskolen, SFO og til og med ungdomsskolen. Den samme skogen jeg har overnattet i under åpen himmel, og den samme skogen jeg har vært livredd på løpetur fordi jeg alltid tror noen stalker meg. Jeg kommer til å savne matbutikken. Det er rart, men jeg gjør det.

Alt dette hører liksom til det å komme hjem. Dette er hjemme for meg. Det blir nok fint å bo der vi flytter også, men det vil nok ikke bli hjemme på samme måte. Det gjør kanskje ikke noe heller, fordi jeg skal jo faktisk ikke bo der. Jeg har ikke bodd hjemme på over tre år, så dette er kanskje litt dramatisk, men det er allikevel spesielt når barndomshjemmet ditt selges. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Heihei fine du!
      Jeg skjønner så godt hva du mener! Huset vårt er også til salgs nå, barndomshjemmet mitt. Jgg har skapt så mange minner, på både godt og vondt her, og at andre skal skape nye minner her er vondt og ganske sårt å tenke på. At noen andre skal overta og ha mitt hus som et hjem, er utrolig rart. Og jeg må si det at det er mye vondere og sårere å selge barndomshjemmet mitt enn hva jeg hadde sett for meg!❤️
      Må bare si at du er et utrolig godt forbilde, og fortsett å stå på dine meninger, det er det som er med å forandre samfunnet vi lever i!❤️❤️

    2. Hei Andrea. Er du klar for å spille håndball i morgen?? Har du tatt frem håndballklær, håndballbagen, knebeskytterne og håndballskoa? Eller skal du gjøre det i kveld?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg