IRRITERENDE FOTGJENGERE

Sofie og jeg har begynt å gå kveldstur, noe som er veldig hyggelig. Det eneste som ødelegger idyllen er alle de irriterende menneskene som ikke vet hvordan man skal te seg i offentligheten. Jeg sikter til alle dere irriterende fotgjengere som tydeligvis ikke kan basis fotgjenger-regler. 

 Det er veldig hyggelig at dere er nyforelska, men det betyr ikke at dere kan ta opp hele gangfeltet fordi dere MÅ holde hender. Dere kan fortsatt slippe mennesker forbi, eller så kan dere for eksempel holde dere til den ene siden i stede for å oppta hele. Bare et lite tips :-).

 Nei, selv om du er nybakt mor og to av bestevenninnene dine er det på samme tid kan dere faktisk ikke gå tre i bredden med barnevognene deres. Det fungerer ikke. Dere skjønner at det finnes flere av oss her ute, og vi må faktisk komme oss fremover selv. Derfor er det fint om dere i hvert fall kan følge litt med rundt dere og slippe andre forbi, eller bare gå et sted hvor det faktisk er plass til tre barnevogner i bredden og folk som går forbi. Jeg vet ikke hvor dette er, men jeg anbefaler dere å lete. 

 Hvor vanskelig er det å alltid gå til høye? Hvis alle går til høyre når man ender opp med å stå ansikt til ansikt med en fremmed så slipper man den kleine dansen fra side til side. Alltid gå til høyre!

 Dere kan ikke stoppe opp midt på gangfeltet for å slå av en halvtimes prat! Åja, du har fått unge, neimen så hyggelig. Ja, du har begynt å ny jobb ja, okei. Samma det! Fire stykker kan ikke stoppe opp i en sirkel med en halvmeter mellom seg midt på et smalt gangfelt. Da kommer nemlig ikke resten av oss forbi. 

Hvorfor forventer du at hele Karl Johan skal flytte seg for deg fordi du har dårlig tid? Hallo, beveg deg rundt mennesker som alle andre. Hvis alle bare beveger seg så får vi en fin flow. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

 

15 kommentarer
    1. Nå lærer du feil, det har noe med trafikkreglene og man skal alltid s gå med hjertet inn mot grøft siden/bygningen. Altså alltid mot venstre😊

    2. Heilt enig med deg i alt detta Andrea. Det er så irriterende. Elsker bloggen din Andrea❤❤❤ loveu

    3. Det e faktisk sant at man ska gå tel venstre, og sykkelistan ska sykkel tel høyret, samme som bila😊

    4. hahaha også kommer de som aldri sier ifra! som går helt oppi deg irritert fordi de skal forbi. jeg mener! et lite ” unnskyld!” eller “kan jeg komme forbi?” hadde vært noe.
      skal 3 bestevenninner gå i tog med barnevognene fordi man må ta hensyn til folk som ikke klarer å kommunisere?
      jeg vet bare at når jeg går tur med venninner så har vi så mye å prate om at jeg ikke har tid til å gå koselig kveldstur mens irritere meg over alle mennesker som går forbi meg.
      du kan jo si ifra på en hyggelig måte? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg