UKENS HANDEL

Mandag betyr ukeshandel, og fordi jeg er i gang med en ny og sunnere livsstil gjenspeiler det handlekurven denne uken. I samarbeid med PTen min har vi sett litt på hva jeg bør spiser mer og mindre av, så har jeg i etterkant laget en liten matplan! Kort sagt skal kosten min inneholder mer proteiner og mindre karbohydrater slik at jeg skal få mest ut av treningen og opplegget som er laget til meg.

Nå vet jeg hva jeg skal spise resten av uken, og alt er på plass i kjøkken- og kjøleskap så jeg slipper de småturene på butikken flere ganger i uka. 

Melk, cottage cheese, Skyr yoghurt, mozzarella, laksefilet, kyllingfilet, kålrot, blomkål, brokkoli, potet, paprika, tomat, rødløk, melon, ananas, agurk, avokado, pærer, salatmiks, egg, mais, speltlomper, tacokrydder, mandler og grønnsaksbuljong.

Nå har jeg riktignok noe av det jeg trenger fra før, men en god del måtte handles inn. Vi endte opp med å handle opp for over 1000kr, men det er kanskje ikke så mye når det er for en hel uke? Dette var med en del av Sofie sitt også da, alt dette ble under 1000kr. 

Jeg merker at jeg virkelig ikke er i det kreative hjørnet om dagen, så middagene fremover består hovedsakelig av kylling eller kjøtt med grønnsaker til. Utrolig deilig, eller hva? Neida, men det kan gjøres godt det altså. Hvis man fyller kyllingfileten med kremost og pesto for eksempel, eller marinerer så blir det mye bedre med en eneste gang! Neste uke kan jeg muligens være litt mer kreativ, men denne uken har jeg verken tid eller energi til å lage masse fancy middager. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer
    1. 1000 kr for en person på en uke er sikkert normalt. besøk gjerne bloggen min for sparetips om du vil. Jeg jobber med å få familie budsjettet ( vi er 4) ned til 7500 i snitt pr.mnd. Det vil si i underkant av 500 kr pr.pers per.uke- jobber med skaen, mulig vi aldri klarer det men gir ikke opp. Lykke til med kosten 🙂 Ser sunt å godt ut da 🙂

    2. 8000,- pr mnd er vanlig for en familie på 4 🙂
      Selv bruker jeg ca 300,- i uka, men det hadde nok vært mer om jeg ikke var student 😉

    3. Anonym: Hæææ, seriøst? Nå var dette for to personer da, så ca. 500kr på hver. Men det er jo helt sykt, en pakke med frossen laks koster jo 100kr. og en pakke kyllingfilet cirka det samme!

    4. Jeg bruker mer enn 300kr på mat i uka, og jeg går på vgs, bor hjemme og betaler ikke mat med mindre jeg spiser ute eller kjøper mat i skoletiden 🙂 hehehehe

    5. Du burde prøve speltlompepizza med sukkerfri ketsjup, kokt skinke, mozzarella ost og grillkrydder. Stekes på 200 grader til osten er gylden. Perfekt og sunn frokost/lunsj!
      Speltlompe med pesto, stekt kyllingfilet og mozzarella ost er også veldig enkelt og godt. Stekes på samme måte som pizzan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg