UKENS SPØRSMÅL // DOP, MINST LIKTE PÅ PH, STEMME FRP, SOFIE SKAL FLYTTE +++

Har du planer om å stemme Frp til valget?

NEI! Jeg hadde ikke stemt Frp om jeg fikk betalt en million en gang. Det er skremmende at de har fått sitte i regjering i fire år allerede, og jeg håper virkelig at vi unngår fire nye med et så kynisk og lite inkluderende parti. Husk at en stemme på Høyre er en stemme på Frp! 

Skal du fortsatt bo i leiligheten selv om Sofie flytter?

Skal Sofie flytte? Haha, i så fall takk for informasjonen 🙂 Jeg har ikke hørt noe om at hun skal flytte, men i så fall må jeg enten få en ny roomie eller flytte selv. Deter alt for dyrt å bo her alene, selv om det hadde vært litt deilig også. 

Hvem likte du minst på PH?

Det er vel ingen hemmelighet at den jeg kom dårligst overens med av de jeg faktisk ble kjent med var Soph. Vi hadde ingenting til felles, og jeg mislikte sterkt måten hun prøvde å manipulere alle rundt seg ved å spille offer, for så å le av oss som prøvde å trøste henne på sync. Det var bare kvalmt. 

Hei, Andrea. Lurte på om du hadde klart å levd med inntekten din fra bloggen uten andre jobber utenom?

Nei, dessverre ikke. Jeg skulle gjerne gjort det da jeg kunne lagt enda mer tid og energi i bloggen!

Jeg bare lurer på hvorfor dere ikke gir Grunde noe oppmerksomhet rundt det at han er med i Skal vi danse? Det var tydeligvis veldig stas når han stod på scenen på VG-lista, så finner det veldig rart han ikke er nevnt med et ord her!! Hadde forventet at dere ville kommet med snik reklame om å stemme og slikt, men Neida!!!

Vel, det er kanskje litt rart å skrive et helt innlegg om at Grunde skal være med på Skal vi danse? Jeg la ut en snap av Sofie og meg på lørdag under den første sendingen (andreasveinsdot heter jeg der) hvor jeg skrev at alle måtte stemme på Grunde. Det var naturlig å skrive om VG-lista fordi vi var der, og om jeg plutselig havner på en Skal vi danse-sending er det selvfølgelig naturlig å skrive om Grunde. Jeg håper ofc han vinner, og heier på han herfra til månen!

Har du noen gang prøvd dop?

Jeg har alltid sagt nei til dette, men det er en løgn… Jeg hadde faktisk helt glemt at jeg prøvde melanotan, eller såkalt “Barbiedop” for flere år siden. Det var bare utrolig ekkelt, og jeg ble skikkelig uvel. Hold dere unna alt dop! Det er en grunn til at det ikke er lovlig, og det er fordi det kan skade dere. 

Hvor lenge spilte du håndball? Hvor spilte du på banen? Hvorfor sluttet du?

Jeg spilte til midten av videregående cirka, og savner det så mye!Jeg spilte back, hovedsakelig vensteback. Det var så gøy, og jeg var egentlig ganske god haha. Det ble naturlig da vi ikke var nok jenter til å fortsette laget og jeg ikke ønsket å satse. Angrer litt på det nå… 

Skal du på harry styles konserten?

Egentlig ikke… Jeg elsker Harry, men det nye albumet hans er ikke helt min smak. 

Hvis du fikk en sønn, kunne du ha kalt han for Ronny eller Kenneth?

Nei, det er ikke akkurat de navnene jeg ville valgt. 

Hvor er den fine grå genseren fra? 🙂 

Tusen takk! Den er fra Cubus. 

Er det Henote sin blogg du sikter til i innlegget?

Haha, mener du med det at hun faker bloggen sin? Jeg elsker Henote, hun er en amazing og supersnill jente som jeg er kjempeglad i. Jeg håper virkelig ikke hun faker bloggen sin for å komme til topps, hun er kjempeflink og trenger ikke gjøre slikt. Når det er sagt gjelder innlegget alle som faker blogginnlegg og bilder for å komme seg opp på topplisten. 

Hvem ville du delt rom med av alle på PH?

Jeg hadde samlet alle jentene på Fortuna, som vi gjorde under allianseuken! Det var så koselig, en skikkelig sleepover 🙂

Hvorfor dro du tidligere hjem fra Trondheim?

Jeg ble faktisk en dag lenger enn planlagt! Det var et event jeg var invitert til på lørdag, og da skulle jeg egentlig dra hjem på søndag. Jeg valgte å bli en dag til fordi jeg var invitert i en bursdag på søndag, og fordi jeg elsker Trondheim!

Hvordan er forholdet ditt til Martine Lunde?

Det er bra! Vi var sammen i Trondheim, og da kom jeg på hvor morsom og fin den jenta egentlig er, haha. Det høres feil ut, men vi har ikke hengt på lenge, så jeg hadde glemt litt hvordan det var. For å svare på spørsmålet, så er forholdet til Martine bra. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

39 kommentarer
    1. Oi. Ble litt sjokkert over at du ikke kunne leve kun av bloggen. Trodde kanskje du tjente store summer på bloggen din, fordi du imponerer veldig. Kan du utdype det litt mer?

    2. Anonym: For det første synes jeg det er skummelt at et parti velger å plassere en person som Sylvi Listhaug i en minister-stilling. Jeg har sett en del debatter med henne, og for det første oppfører hun seg til tider som en 14-år gammel jente kun ute etter å provosere samtidig som hun unngår alle spørsmål. Jeg synes også holdningene hennes til tider virker å være diskriminerende (her viser jeg til debatten med lederen for Islam-net som egentlig bare første til at de dro hverandre ned og fikk frem hver sine ekstreme holdninger). Jeg synes heller ikke noe om at avgiftsnivået på alkohol skal reduseres og at det skal bli lettere å få tak i da det kan skape store konsekvenser for samfunnet som helhet. Jeg er i mot at bistanden skal minkes fordi vi er verdens rikeste land, og det skulle bare mangle at vi da gir mye eller mest i bistand til land som virkelig trenger vår hjelp! Jeg forstår heller ikke hvorfor de vil avskaffe sametinget? Jeg er uenig i at man skal minske skatten fordi i det lange løp vil det føre til at vi uansett må betale mer. Det er en grunn til at vi har gratis lege, skole og at om det skjer noe blir vi tatt imot på sykehuset og behandlet med en gang – skattepenger! Jeg synes de har noen gode poeng, som for eksempel at de ønsker strengere straffer for voldtekt og overgrep, samt dyrepoliti. Allikevel misliker jeg holdningene de viser samfunnet, og synes de viser en form for egoistisk politikk jeg misliker sterkt.

    3. På Snapchat skrev du “finnes det egentlig noen grunn til å like FrP?” elns, men nå skrev du jo akkurat at du var enig i noe av politikken deres?

    4. En stemme til Høyre er en stemme til Høyre. Jeg synes det er dumt at du skal bare stemple noe på den måten. En stemme til Venstre er en stemme til Venstre. En stemme til Arbeiderpartiet er en stemme til Arbeiderpartiet. Alle partier har sin egen politikk, og da mener jeg det er feil at du skal si at en stemme til Høyre er en stemme til Frp. Jeg skjønner hva du tenker med at de samarbeider og er i samme regjering, men det er fordi de er borgerlige. De er på høyresiden. Men hvis alle gir en stemme til Høyre og ikke til Frp, skjønner du jo at de ikke har stort nok flertall til å komme i regjering. Derfor er ikke en stemme til Høyre en stemme til Frp.

    5. Haha plis Andrea vær saklig!! Jeg stemmer ikke FrP, men det virker som om du egentlig ikke vet hva FrP står for. Les deg mer opp😊😊 Ikke noe hat, syns bare det er såå irriterende med folk som sier noe om et parti som ikke stemmer

    6. Anonym: Mener du at det jeg svarte i kommentaren ikke stemmer? 🙂 All fakta der er nemlig dobbeltsjekket med Frp sin hjemmeside, så hvis noe ikke stemmer der er det faktisk feil i valgprogrammet og de ter jo litt synd… 🙂

    7. Gikk inn her nå, med en forventning om at du skulle stemple FRP som et “rasist”-parti og ikke komme med andre argumenter. Hadde til og med forberedt en småkrass kommentar tilbake om at mye av politikken deres er misforstått, og at de har (ifølge meg) flere gode argumenter når det kommer til andre saker enn innvandring. Ble veldig positiv overrasket, så creds 🙂 men påstanden om at en stemme på høyre er en stemme på FrP blir litt vel trangsynt for min del. Er som å si at en stemme til mdg er en stemme til AP, noe som blir heelt feil i mitt hode. Men hey, vi står åpenbart på to forskjellige sider og det er helt greit (jeg stemmer ikke FrP, bare så det er sagt). Heia demokrati og at det skal være lov å være uenige, men respektere hverandre likevel 🙂
      Godt valg, Andrea 🙂 du er rå, og jeg heier på deg!

    8. Tine: Haha, så hyggelig å høre at du ble positivt overrasket <3 Jeg vet å gjøre research før jeg uttaler meg, hihi. Ja, jeg vet den er veldig på spissen.. Nja, jeg vil heller si at det er som å si at en stemme på SV er en stemme på Ap, Mdg er vel litt sånn midt i mellom og vet ikke helt hva de vil slik jeg har forstått det? 🙂 Kan være jeg tar feil der!

      Ja, det er absolutt lov å være uenige og det aller viktigste er at man bruker stemmeretten og står for det man selv tror på 😀 Tusen takk, Tine! I like måte <3

    9. Syns du har en fin blogg, men jeg synes det er litt dumt at du skriver sånne ting om Soph (mulig hun gjør det samme, jeg leser ikke hennes blogg). Det har jo kommet frem at dere ikke var så hyggelig med henne på snapchat, så da syns jeg du bør holde deg for god til sånt (for det er du). God helg 😀

    10. Norge er ikke verdens rikeste land på verdensbasis, det er ikke slik at Norge har mer penger enn alle andre land i verden generelt. Vi er bare ett av de rikeste PI. Altså per innbygger. Med tanke på at vi er fem millioner mennesker, har vi da altså ikke så mye mer å stille opp med enn andre større land. Visste du at selv regjeringen kuttet i bistand, betaler vi tre ganger så mye bistand som USA, som har uendelig mye mer ressurser enn vårt lille land? Dette er en viktig forskjell å få med. Det er HELT greit at du deler meningene dine, men vær så snill å underbygg dem med fakta og ikke allmen-tale. Jeg synes også, selvom jeg ikke er Frper, at det er stygt å se hva folk som deg skriver om Listhaug. Hun er et mennesker med familie og barn, som ærlig talt gjør det HUN tror er best for barns sine OG for deg, selv om du ikke mener du er det. Ha litt respekt, fordi du er like ille som du mener hun er akkurat nå. Prøv å respelter selv om man ikke er enige!:)
      Mvh. AUFer

    11. Trine: Ja, og det sier seg vel selv at lille Norge ikke har mer penger enn for eksempel USA på landsbasis. Selvfølgelig snakker jeg om per innbygger, og det er slik det måles. Vi er faktisk et av verdens absolutt rikeste land (presiserer: per innbygger, selv om det bør være unødvendig fordi det sier seg selv), og da synes jeg det er på sin plass at vi gir mest i bistand (PER INNBYGGER) :-). Jeg synes ikke det jeg sier om Listhaug er ille i det hele tatt. Det er ingen hemmelighet at hun har diskriminerende holdninger, og disse kommer som sagt veldig tydelig frem i enkelte debatter. Det at hun oppfører seg om en 14 år gammel jente gjelder igjen i debatter hvor hun bruker de samme teknikkene en jente i opprørsalderen bruker. Dette er fakta, ikke hat 🙂 Hvis jeg var deg ville jeg faktisk sett et par debatter med henne (anbefaler den med lederen av Islam Net på VGTV) eller bare det klippet på Dagbladet når hun blir konfrontert av Trond Giske, og hennes eneste respons er “hvorfor er du så sint?” og gjentar dette flere ganger på forskjellige måter hver gang han stiller det samme spørsmålet, i stede for å faktisk svare 🙂

    12. Anonym: Nå kom jo dette også frem på tv, og det er bare sannheten 🙂 Det med at hun manipulerte de rundt seg ved å spille offer for så å le av dette på sync etterpå… Den siste setningen kan jeg være enig i at er litt drøy, men det gjorde meg faktisk kvalm da jeg så det på tv i etterkant for det visste jeg ingenting om!

    13. Synes det er veldig merkelig at du skriver så nedsettende om et parti? Du har en stor blogg og påvirker utrolig mange unge jenter og gutter. Jeg stemmer ikke frp engang men å rett og slett oppfordre unge mennesker konkret til å ikke stemme frp eller høyre fordi frp er “det slemme partiet” blir for dumt… alle skal få ha forskjellige meninger, men her synes jeg du skulle spart deg fra å svare. Hvis frp er så dritt er vel krf dritt og da med sine kristne verdier som bare er “tull” ?

    14. T: Jeg skriver bare sannheten 🙂 Fordi jeg er ekstremt uenig med ett parti, og min personlige mening er at de er et kynisk og lite inkluderende parti betyr ikke det at alle andre partier jeg er uenig med er det. Slapp helt av, hvis noen unngår å stemme Frp på grunn av de tre setningene jeg skrev i dette innlegget gjør ikke det meg annet enn glad, selv om de bør gjøre ganske mye mer research enn å høre på tre setninger fra en blogger som er sterkt uenig med partipolitikken deres 🙂

    15. Har sett alle debattene, er jo selv politiker? Jeg syntes hun håndterte min egen Trond Giske ganske greit, fordi de fleste i AUF syntes det var galt av han å hisse seg opp å angripe en annen politiker på den måten, uansett hvem han debatterer mot.

    16. Trine: Ja, han var hissig, men hun kunne fint ha klart å svare på spørsmålet hun fikk fire ganger i stede for å kun respondere med “du er så sint” og “hvorfor er du så sint?” Det er utrolig barnslig etter min mening.

    17. Helt greit å ha egne meninger, men det er så mange som fremmer sitt parti med å rakke ned på andre. Dette er en kjent hersketeknikk, og jeg er veldig lei av å se den bli brukt. Jeg er faktisk enig med noen av disse over her, en stemme til høyre er en stemme til høyre. Det er akkurat det samme som å si at en stemme til ap er en stemme til f.eks sv. Dette for å folk til å ikke stemme et spesielt parti. Syns det er kjempebra at du snakker om politikk, men hold deg for god for slike teknikker.

    18. Greit å ha forskjellige meninger, men virker som du ikke har kunnskap ang hva FRP står for. Skulle gjerne likt å vite hva slags “skremmende” handlinger FRP har gjort? Regner med at du stemmer AP i og med at du påstår at FRP er et diskriminerende parti, det typiske argumentet. Strenge asyl regler i Norge er overhode ikke diskriminerende, for sikkerhet i landet og strenge sikkerhetsrutiner er like viktig som å hjelpe andre og må komme først, før man kan hjelpe. Jeg tror det er dette mange AP velgere misforstår. Du sier også at det blir skummelt å ha Sylvi Listhaug som minister, men hun er jo allerede det og hva er det hun har gjort som er så ille? Stem Høyre folkens! 🙂

    19. Anna: De har ikke gjort en skremmende handling, men jeg synes mye av det de står for og visse politikere som representerer partiet gjør at jeg persnolig finner det skremmende at de er i regjering 🙂 Jeg er ikke AP-velger 😉

    20. i motsetning til Frp-velgerne over her, så synes jeg det er veldig kult at en blogger tørr å snakke om politikk, føler det generelt er altfor lite samfunnsengasjement på topplista, fordi alle vet at man får motstand fra en eller annen uansett hvilket parti man liker/misliker. Håper disse kommentarene ikke har skremt deg fra å uttale deg i fremtiden også. digger deg! 🙂

    21. Jeg reagerer på svaret ditt om skal vi danse! Det er vel ikke noen som har sagt at du skal skrive et helt innlegg om at Grunde er med i skal vi danse. Det ble reagert på at du ikke hadde nevnt det som et lite notis! Det var ikke et helt innlegg om det når han var på vg-lista heller, kun et lite notis! Du må slutte å ta alt så jævla personlig!
      Du er også så frekk i svarene dine på konstruktiv kritikk i tillegg.

    22. Anonym: Altså, slapp helt av her nå 🙂 Jeg tolket det som et innlegg, og det er ikke verre enn det. Tekst er lett å misforstå, og kanskje jeg misforstod, men jeg forstod det som at denne personen synes det var rart at jeg ikke skrev et innlegg om dette da jeg gjorde det om VG-lista. Dette er jo ikke noe å ta personlig en gang, haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg