FEM FEIL “FAKTA” OM BLOGG

– DU BLIR RIK AV Å BLOGGE –

Hehe, altså jeg har selv tenkt at man begynner å tjene store summer i det man ligger fast på topplisten. Det er ikke nødvendigvis sant, og jeg vil heller ikke beskrive det som å bli rik. Noen tjener veldig godt, og det er mye penger i PR- og reklamebransjen. Dette er grunnen til at blogg kan være bra business. Allikevel er det ikke slik at man automatisk kan leve et luksusliv og tjener masse penger fordi man har en forholdsvis stor blogg. 

– VI LESER IKKE KOMMENTARER –

Dette trodde jeg ofte om bloggere før jeg fikk en større blogg selv. Jeg tenkte at bloggeren ikke leste kommentaren min med mindre hun svarte, men nå forstår jeg at det er vanskelig å svare absolutt alle. Alt registreres, men det er ikke alltid jeg har noe å svare tilbake. Jeg leser hver eneste kommentar jeg får, og det er blant annet derfor jeg har på godkjenning. Før hadde jeg ikke det, og da gikk jeg glipp av kommentarer. Jeg prøver å svare alle så godt jeg kan!

– DET ER ENKELT Å BLOGGE – 

Denne diskusjonen tar aldri slutt, og jeg vet at flere av dere som aldri har prøvd å skrive en gjennomført blogg antakeligvis vil motsi meg. Jeg nekter å gi meg her fordi det er ikke enkelt å blogge. Det krever tid, kreativitet og innsatsvilje hver eneste dag. Det er ikke enkelt å finne noe å publisere som jeg selv finner interessant tre ganger i løpet av en dag 365 dager i året, så det at det er enkelt kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i.

– DU KAN SKRIVE HVA DU VIL I KOMMENTARFELTET – 

Her er en annen grunn til at jeg har på godkjenning. Det er lett å tenke at man kan skrive hva man vil i kommentarfeltet om man velger å være anonym eller ei. Det stemmer ikke. Det finnes regler for hva som er lov å skrive på nett, og det gjelder også i kommentarfelt på blogger. Jeg godkjenner 99% av alle kommentarer, men hvis det kommer trusler, rasisme eller stygge kommentarer om andre enn meg selv godkjenner jeg det ikke. Det er rett og slett fordi jeg ikke vil ha slikt på min blogg, og kommentarer som inneholder trusler og rasisme er heller ikke greit å publisere.

– VI MENER IKKE DET VI SKRIVER I ANNONSER – 

Nå skal ikke jeg snakke for alle bloggere her, men jeg håper og tror de aller fleste står inne for det de skriver på bloggen, annonse eller ei. Jeg publiserer ingenting på bloggen som jeg ikke kan stå for, og det gjelder også eventuelle annonser. Jeg reklamerer aldri for noe jeg ikke har prøvd eller som ikke fungerer. Det blir helt feil i mine øyne, og jeg tror virkelig de fleste bloggere har prinsipper når det kommer til hva de velger å annonsere for.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

3 kommentarer
    1. Jeg lurer på noe angående annonseinnlegg. Jeg spør deg fordi jeg føler liksom du er veldig ærlig og jeg “stoler” mer på deg enn de andre toppbloggerne, vet ikke hvorfor men du virker så genuin! Hvis du blir spurt om å prøve et produkt og skrive et blogginnlegg/instagraminnlegg, men når du prøver det så liker du det ikke. Er du da forpliktet til å gjennomføre avtalen om å skrive et annonseinnlegg om produktet, siden de tross alt sponset deg med det? Eller kan du la være?
      Og en ting til, om den sms-tjenesten som mange av dere ph bloggere reklamerte for på Instagram og snapchat (husker ikke om du var en av dem), men man ser åpenlyst at screenshotten fra smsen er fake siden det er annerledes font enn imessage har, pluss at det er svart over og under bildet. Så hørte jeg også om mange så fikk regninger på hundrevis av kroner da de prøvde tjenesten. Da kjente jeg at jeg mistet tilliten til mange av dere.. husker som sagt ikke om du var en av dem, men håper likevel du kan gi meg et svar!

    2. Anonym: Hei 😀 For det første er det veldig hyggelig å høre at du ser på meg som ærlig <3 Det betyr masse og er noe jeg virkelig prøver å være med dere! Det varierer nok fra avtale til avtale, men i mine innlegg har foreløpig jeg testet produktet før jeg har sagt ja til å inngå en avtale 🙂 Ja, jeg vet faktisk ikke helt hvordan det fungerer... Jeg er ikke en av de som reklamerte for dette, så jeg vet dessverre ikke om det var ekte eller i det hele tatt noe om hvordan det fungerer, dessverre.

    3. Nei, rik blir man vel neppe av blogging, uansett hvor STOR man blir…:-D Og lett er det ikke, ikke om man skal skrive godt i det minste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg