FRISK OG DEILIG SALAT

På tirsdag slang jeg sammen en skikkelig digg salat! Jeg gikk forbi en frukt- og grønt-sjappe i Torggata på vei hjem fra jobb og bestemte meg for å putte det som fristet i handlekurven. Jeg hadde i bakhodet at det lå en salatblanding hjemme, og at jeg hadde både pasta og pesto stående i kjøkkenskapet. Det er så digg med slike sjapper. De har masse og veldig godt utvalg til ganske rimelig pris. Jeg plukket med meg ananas, cherrytomater, avokado, løk og paprika for å nevne noe. Da jeg skulle starte på salaten fant jeg ut at jeg skulle slenge oppi akkurat det jeg hadde lyst på, og det ble faktisk skikkelig godt! Derfor tenkte jeg å dele oppskriften med dere. Kan man kalle en enkel salatblanding for en oppskrift egentlig? Jaja, jeg gjør det jeg. 

DU TRENGER

En neve pastaskruer (jeg bruker fullkorn fordi jeg liker det best)
Grønn pesto ( cirka 2 t-skjeer)
Forskjellig salat eller eventuelt en salatmiks som jeg brukte
En halv paprika
En halv avokado
Passe mengde mais
En halv agurk
En kvart rødløk
Cherrytomater (så mange du ønsker)
To tykke skiver ananas (ikke fra boks, det er ikke like godt)

Kok opp pastaen som anvist på pakken, skyll den i kaldt vann og la den kjøle seg ned mens du lager resten av salaten. Skjør opp alt av grønnsaker, og ha i den mengden du foretrekker selv. Over her har jeg skrevet sånn cirka hva jeg brukte, men om du liker mer av noe så er det bare å hive det i. Bland alle grønnsakene med salatmiksen. Ta to t-skjeer med pesto (eller mer/mindre alt utifra hvordan du liker det) i en bolle med de avkjølte pastaskruene og blandet det godt sammen. Ha pastaskruene med pesto i salatblandingen, så er du klar for en deilig, frisk og mettende salat!

I tillegg til salaten lagde jeg en guacamole med den andre halvdelen av avokadoen. Den holder seg ikke uansett, så det var like greit å bare få brukt den opp. Jeg er veldig glad i guacamole, og kan nesten sitte og spise det med skje, hehe… Nå brukte jeg en del på salaten før jeg spiste resten med nacochips som snacks på kvelden. Nam, nam. Jeg er ingen guacamole-spesialist, men her er hva du trenger for å lage min versjon. 

1/2 avokado
1 fedd hvitløk
4 Cherrytomater (i små biter)
Litt finhakket rødløk
Saften av 1/2 lime
Salt og pepper

Mos avokadoen til en jevn blanding. Finhakk hvitløk og ha i blandingen med salt og pepper før du blander alt sammen veldig godt. Skjær opp løk og cherrytomater og ha det i blandingen sammen med lime-saften. Bland alt godt sammen og derav har du en guacamole som smaker ganske så godt. Du kan også ha i litt chili, det er faktisk ganske digg.

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

10 kommentarer
    1. det hørtes faktisk ut som en veldig god salat, så den skal jeg teste ut! pleier å lage salat selv, og da har jeg oppi reker, crabsticks, ananas (boks), mais, paprika og agurk, + salat (husker ikke hvilken, men er en av de i hyllene på kiwi hahah), og det er så godt, nam

    2. Dette er jo helt deilig, når du bor alene og er mann, da er det ikke mye spennende mat man spiser, akkurat det savner jeg all den gode maten dama lagde!

    3. elsker sjømat hahah, så det er den beste salaten jeg noen gang har smakt på hahah, endte opp med å sitte og møle halvparten av crabsticken som mamma skulle bruke i salaten ups

    4. Hei!
      Jeg titter ofte innom bloggen din fordi jeg liker det du skriver 🙂 Så veldig god ut denne salaten!
      Jeg lurer på om du har noen gode restauranter å anbefale i Larvik? Skal dit om en ukes tid og trenger noen tips 🙂

    5. Ser skikkelig lekker ut den. I salater kan det og gå bra å ha krutonger i – da blir det litt mer å tygge på, for dem som liker det. Også kan krutongene ha krydder i hvis det må mere smak til. ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg