PRØVESVAR FRA LEGEN…

Det er bare en liten stund siden jeg var hos legen for første gang på lenge. Sist jeg var der sjekket jeg meg for alt av sykdommer før avreise til Mexico, men før det må det ha vært flere år siden sist. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler ikke for å gå til legen. Det meste som feiler meg går over etter hvert, og hvis ikke pleier jeg å lære meg å leve med det. Det er skikkelig teit fordi hvis jeg faktisk finner ut av hva det er så kan jeg jo få hjelp til å gjøre det bedre! Jeg blir for eksempel skikkelig dårlig i magen hvis jeg for eksempel spiser italiensk pizza, altså noen ganger gjør gjør så vondt at jeg nesten ikke klarer å snakke. Jeg får også masse luft i magen av leverpostei og pølser. Det er veldig rart. Jeg lurer litt på om det kan være gluten eller om det kan være egg, eller kanskje laktose? Jeg har uansett aldri sjekket det fordi jeg er for lat og lever heller med smertene. Dum meg.

Nå har jeg snakket meg veldig bort. Det jeg egentlig skal fortelle er at jeg tok noen tester sist jeg var hos legen, og jeg har endelig (etter typ 6 år med pollenallergi) fått bekreftet hva jeg faktisk er allergisk mot! Da jeg kom hjem og åpnet postkassen for første gang siden ferien raste det ut reklame og brev, og blant de var det et brev fra legekontoret. Av en eller annen grunn synes jeg det er litt skummelt med slike brev. Hva o jeg plutselig åpner det så står det at jeg er dødssyk? Da ringer de kanskje… Det minner meg på en veldig morsom historie jeg skal fortelle om senere! Uansett, det jeg fikk svar på var selvfølgelig allergitestene og jeg var heldigvis ikke dødssyk. Jeg har egentlig diagnotisert meg selv med allergi mot Bjørk- og gresspollen. Jeg hadde rett, woho! Det er egentlig ikke så mye å juble for, men nå har jeg endelig fått bekreftet dette og da kan jeg få sterkere medisiner og til og med vaksine så jeg slipper dette helvete neste sommer. Nå er jeg skikkelig glad!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

16 kommentarer

Siste innlegg