SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN

Beskriv deg selv med 3 ord

Rar, bestemt, omtenksom

Favorittmat?

Det er definitivt taco! Jeg elsker taco og kan spise det fem ganger i uken uten å bli lei. Annet enn dette er jeg veldig glad i kjøttkaker, hihi. 

Angrer du på noe du gjorde på PH?

Nja. Jeg kunne godt droppet hookingen ved leggetid, hehe. Annet enn det så angrer jeg vel egentlig ikke på noe som helst.

Kunne du blitt sammen med Kevin?

Nei, vi er bare venner så det hadde blitt litt rart selv om det hadde vært superkos å dobbeldate med Sofie og Morten!

Hva studerte du på videregående? Hva studerer du nå?

På videregående gikk jeg studiespesialiserende/allmenn med sosialkunnskap, medie- og informasjonskunnskap og politikk og menneskerettigheter som valgfag. Jeg trivdes veldig godt med det, men angrer litt på at jeg ikke gikk medielinjen. Nå studerer jeg ingenting. 

Hvor mange søsken har du?

Jeg har ett søsken, en lillesøster som er to år yngre enn meg. 

Kan du snakke islandsk?

Nei, dessverre. Det synes jeg er skikkelig trist faktisk!

Hvilken gjenstand kunne du ikke levd uten?

Mobilen min… Eller, kanskje jeg hadde klart det. Vi hadde faktisk ikke mobil inne på hotellet og da klarte jeg meg fint, men det var en litt spesiell situasjon. Jeg er veldig avhengig av mobilen så det må nok bli den uansett. 

Hvor har du fikset brynene og hvorfor gjorde du det?

De har jeg fikset på BeautyHouse. Jeg har alltid pleid å gjøre det, men da jeg var i Mexico var det ikke akkurat tilgang på bynstylister, haha. 

Hva veier du?

Det aner jeg faktisk ikke. Vi har ikke vekt i leiligheten vår, og det er heller ikke noe jeg savner. Hva jeg veier spiller ingen rolle. Det viktigste er at jeg er komfortabel med meg selv, og det er jeg!

Hvordan syntes du det var på ph når folk røyke? Har lest at du ikke røyker.

Det gikk helt fint, jeg er vant med at folk røyker rundt meg på fest. Det eneste som er irriterende er når de røyker rett på meg under frokost, middag eller lunsj. Da ba jeg de fjerne røyken, haha. 

Hvordan er forholdet ditt til familien? Du nevner aldri dem.

Det er bra! Jeg føler jeg nevner de innimellom, sånn som når jeg faktisk drar hjem til Larvik. Det er ikke så mye å skrive om dem når jeg er i Oslo på en måte. 

Hva var grunnen til at alle jentene hatet Grunde i starten?

Jeg tror en del av oss misforstod han litt. Han er veldig rett frem, og selv om han er kjempesnill så har han lett for å virke litt brå hvis man ikke kjenner han. Jeg oppfattet han som ganske cocky, og klarte ikke at det virket som han så ned på en del av oss jentene og så på oss som dumme. Når jeg ble kjent med han forstod jeg at jeg hadde misforstått han ganske mye, og etter at han og Sofie var på date og fikk snakket ut om dette fikk alle en bedre forståelse for hverandre.

 Hvor ser du deg selv om 10 år?

Æææ, da er jeg så gammel! Om ti år håper jeg at jeg jobber som journalist i en jobb jeg elsker, og at jeg er på et sted i livet som gir meg energi og lykke. Jeg håper ting er godt økonomisk og at jeg har en familie, et fint hjem og en hund eller to. 

 Hva er det viktigste for deg i livet?

Det viktigste for meg er å ha det bra, og å være lykkelig!

Hva liker du best med sommeren?

Det jeg liker best er at det er vamt og sol (eller bare ikke, akkurat nå pøser regnet ned utenfor vinduet her). Jeg elsker at jeg kan dra på meg en enkel sommerkjole, ligge i parken, dra på stranden og nyte varmen. 

Hva bestiller du helst i baren?

Whiskey Sour eller hvitvin!

Hvilke tre ting ville du hatt med på en øde øy?

Mobilen min, en evigvarende powerbank og såpe. 

Hvilken type gutter faller du for?

Godt spørsmål. Det varierer veldig, haha. Altså jeg får crush på så mange forskjellige type gutter at jeg vet ikke helt. Jeg får vel lett crush om de er sjarmerende, snille og hyggelige, men samtidig må det være litt guts i dem om dere skjønner. Jeg orker ikke pus. 

Hvordan var du som barn? Rolig, energisk…?

Jeg var vel ganske rolig tror jeg.

Om du kunne bodd hvor som helst i verden for en periode. Hvor ville det vært?

Australia! Jeg skulle jo egentlig flytte dit (les mer om det her), og det er bare et par dager siden jeg fikk opp melding om at det var på tide å kjøre for å rekke flyet mitt. So sad. Jeg skal bo i Australia en gang, og jeg er fast bestemt på å ta resten av bacheloren min der når den tid kommer. 

Hva tror du er meningen med livet?

Jeg aner ikke, og for å være ærlig er det ikke alltid jeg forstår hvorfor vi er her. Det er veldig rart. Jeg liker å tro at meningen med livet er å finne seg selv, og å finne lykken, men hvorfor er det da så mye elendighet? Nei, jeg vet ikke… 

Kunne du tenke deg å være med i noen andre TV-programmer? (som f.eks farmen, 71 grader nord, 4 stjerners middag osv…)

Jeg kunne absolutt tenkt meg både Farmen og 4-stjernes middag! 71 grader nord hadde jeg ikke klart. Kulde, høyder og nei. Ikke min greie. 

Leser du noen andre blogger (utenom ph deltakere)?

Ja, men det varierer litt. Jeg er ofte innom en del av bloggene på topplisten, men de jeg leser fast utenom ph er Ida Wulff, Kristina Anderen og Julia Nyland sin. 

Hvor henter du inspirasjon til bloggen?

Det henter jeg fra venner, familie, media og andre bloggere. Jeg pleier ofte å scrolle meg gjennom andre blogger om jeg mangler inspirasjon en dag. I tillegg leser jeg jo nyheter førti ganger om dagen, og det er ofte jeg finner saker jeg engasjerer meg i som jeg da lager et innlegg ut av, for eksempel innlegget om ungdom på sydenfylla. 

Kunne du blitt god venn med en av fansa?

Absolutt, om vi er på samme alder og har like interesser så hvorfor ikke?

Hva liker du best å gjøre på fritiden?❤️

Jeg er veldig glad i å sove, haha. Neida. Joda, litt. Jeg liker å være med vennene mine, fordi de er best i verden. Kanskje lage middag sammen, dra ut og spise, gå en tur eller se en film. Selv om jeg er inne i en langvarig dårlig periode nå er jeg egentlig ganske glad i å trene, og det gir meg masse energi. 

Hva synes du om astrologi?

Jeg synes egentlig det er ganske fascinerende. Jeg er skorpion, og det er skikkelig skremmende å se hvor godt beskrivelsen av stjernetegnet passer personligheten min. Det er nesten så jeg blir litt redd. Horoskop som går på dette skjer i dag, denne uken eller denne måneden er jeg mer skeptisk til. 

Liker du Shrek? Såfall, hvilken av de 4 filmene liker du best? Beste karakter?

JA! Jeg digger Shrek, og egentlig mest Esel. Den første filmen er absolutt den beste. Jeg tror bare jeg har sett de tre første, og det holdt liksom for min del. 

Hvis du kunne bytta navn her og nå, uten at det skulle vært rart, hva ville du bytta til?

Hm… Jeg synes Ada og Adele er veldig fine navn, så kanskje det?

Kan du fortelle om første gang du du fikk den beste karakteren du noen gang har fått? (følelser, hvor mye du øvde, stress, og slike ting)

Absolutt. Det var første året på ungdomsskolen, og det første året med karakterer. Vi skulle ha en stor prøve i samfunnsfag, og jeg hadde lest en del og satt hjemme og ble hørt i alt sammen av mamma. Jeg følte at jeg hadde god kontroll, men da jeg fikk igjen prøven og fant ut at jeg faktisk hadde fått en 6er ble jeg så glad og veldig stolt! Det var moro altså. 

Vil du bli gravid eller adoptere, hvis du måtte velge?

Jeg vil egentlig ha egne barn, men jeg synes det virker veldig skummelt å føde… Så adopsjon er ikke helt utelukket, men jeg får se hva jeg føler når den tid kommer om maaaaange år. 

Er du husredd? (redd for å være alene hjemme, paranoid)

Det hender stadig at jeg blir litt stressa, haha. Den første dagen jeg var hjemme alene i leiligheten til Sofie og meg så hoppet plutselig Celine (hunden) ned fra sofaen, løp ut i gangen og stod og stirret på utgangsdøren. Jeg ble SÅ redd, og turte ikke bevege meg far sofaen på en time. Da snek jeg meg forbi døren og var skikkelig redd for at det skulle stå noen der, klar for å drepe meg. 

Hva liker du best med ansiktet ditt? 

Det må bli øynene altså. 

Hva er det mest gøyale du vet? Hva liker du best gjøre?

Det varierer litt med tanke på humør, men jeg synes det er kjempemoro med spillkvelder sammen med gode venner (hei 70 år gammel), ellerå ha vinkvelder hvor ingenting er planlagt, men som plutselig ender i tidenes morsomste bytur!

Gikk du på Thor Heyerdahl?

Ja, det gjorde jeg.

Hvilke år sluttet du på videregående?

Det var i 2013! Eneste grunnen til at jeg husker det er fordi jeg har alle russebildene mine hvor datoen står på, haha. 

Hva liker du best med kroppen din?

Det må være at jeg har litt rumpe fra naturens side, fordi det er så stress å jobbe seg til! Det som er litt morsomt er jo at det jeg liker best å trene er rumpe, haha så så stress er det egentlig ikke. 

Favoritt årstid? Hvorfor?

Våren! Den årstiden er så fin fordi da begynner det å bli varmere og lysere ute. Man kan gå med mindre klær og det er lyst når man våkner opp, så det er skikkelig koselig. 

Har du en favoritt kopp/glass/fat/bestikk? Kan du vise det såfall?

I wish, men det har jeg dessverre ikke. Eller jeg har to kaffekopper jeg er ganske glad i, men de er i Oslo og jeg er i Larvik… De er rosa <3

Hvilket fag likte du best på skolen?

På ungdomsskolen likte jeg samfunnsfag best, og på videregående likte jeg medie- og informasjonskunnskap best!

5 kommentarer

Siste innlegg