HER BØR DU SPISE I OSLO

Jeg skulle virkelig ønske jeg var glad i å lage mat, men for å være ærlig så synes jeg det er litt kjedelig… Det er koselig om man er flere som lager mat sammen på en lørdagskveld, men det å begynne med middag på kveldstid etter jobb er noe jeg sjeldent gjør. Jeg var veldig flink før, men da var jeg generelt mer strukturert. Nå blir det fort havregryn til både frokost og middag fordi jeg er for lat til å lage noe ordentlig. Heldigvis finnes det flere gode spisesteder i Oslo, og selv om jeg prøver å være flink til å ikke spise mye ute så skjer det jo innimellom. Nå på sommeren er det skikkelig hyggelig å spise lunsj eller middag på et sted med koselig uteservering. Jeg har testet ut litt forskjellig i Oslo, og nå skal jeg vise dere mine favoritt-spisesteder!

BEACH CLUB… Denne restauranten ligger helt ute på baksiden av Aker Brygge. De har en stor uteservering i tillegg til plassen inne, og her er det veldig hyggelig å sitte på en varm sommerdag. Det er nesten alltid fullt hus, så det er bare å forberede seg på å vente litt før man får bord. Det er ikke rart at man må vente fordi maten er supergod! De har litt forskjellig som burgere, sandwiches, nachos og slike ting. Jeg spiser nesten alltid sandwichen med Mango og kylling, den er sykt god. Jeg prøver å utfordre meg selv til å teste noe nytt, men jeg tviler på at noe er bedre enn den. Det er en perfekt kombinasjon. I tillegg er nachosen som serveres med guacamole, salsa og rømme kjempegod som starter. Dette bør dere teste ut altså!

DØGNVILL… Det er lite som slår en god burger fra Døgnvill. De har restaurant flere steder i Oslo, men jeg har faktisk bare testet ut den på Vulkan fordi det er nærmest meg. Jeg blir alltid fornøyd når jeg spiser der, og menyen deres består av helt utrolig mye godt! De pleier også å ha ukens burger som kan være alt mulig godt. Jeg er fortsatt et vanemenneske og pleier å bestille noe så basic som en cheeseburger og søtpotetfries med aioli nesten hver gang. Den er helt sinnssykt god da, så det er ikke så ille. Jeg har også prøvd ut sjokolademoussen deres som er laget med blant annet avokado, og det var over all forventning. 

KVERNERIET… Her kommer enda en burger-restaurant. Jeg er veldig glad i burgere, det er så godt! Kverneriet ligger på Majorstuen og lokalet er dødskult! Det er skikkelig stemning, og de har blant annet rundbord som er perfekt om man er en liten gjeng som vil ha en koselig og sosial kveld. Burgerne deres snakker for seg selv, herregud så gode de er! Det de også har her som er helt utrolig godt er persille- og parmesanfries. I kombinasjon med aioli (jeg elsker aioli) er bare tanken på det nok til å gi meg vann i munnen. Nam, nam, nam. De har også veldig gode drinker. 

OLIVIA… Klisjé, men Olivia er supergodt. Det er mange som mener at det er litt overvurdert, men jeg synes det var kjempegod mat. Pizzaen er god, focaccian er supergod og de har en salat jeg virkelig elsker som jeg bestiller nesten hver gang. Nå husker jeg selvfølgelig ikke hva den heter, men den består av masse godt grønt og en slags tørket spekeskinke. Den burde dere prøve ut om dere er litt lei av pizzaen. Olivia finnes på i hvert fall tre steder i Oslo, Tjuvholmen, Aker Brygge og Hegdehaugsveien. Jeg liker den i Hegdehaugsveien best. Den er skikkelig koselig og til og med uteserveringen er ordentlig hyggelig. 

LETT… Lett er ikke en restaurant, eller det er vel kanskje det, men ikke på samme måte som de over her. Det er et sted hvor man kan kjøpe wraps, salater, juice supper og mye annet godt! Det er kanskje mer et lunsj sted enn et middags sted, men gjett om maten metter! Det er skikkelig god og sunn mat, og de har til og med skikkelig digge, sukkerfri kaker for de som måtte ønske det. Jeg har falt helt for den ene wrappen med fetaost, bakt søtpotet og granateple. Det ligger en Lett like ved arbeidsplassen, så det hender jeg tar turen ut i lunsjen og unner meg noe herfra. Lett finnes flere steder i Oslo, blant annet på Skøyen, Aker Brygge og Frogner. 

Har dere tips til andre gode spisesteder i Oslo? Del gjerne i kommentarfeltet 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT

17 kommentarer

Siste innlegg