HVORDAN ER DET Å BO I OSLO?

Nå er det snart tre år siden jeg flyttet fra min lille hjemby Larvik til vår kjære hovedstad. Det var ganske annerledes å gå fra en by med rundt 40 000 innbyggere til Oslo som nesten har 700 000! Det skjer noe hele tiden og det er alltid liv i gatene, selv midt på natten. Det masse å gjøre til enhver tid, det finnes søndagsåpne butikker på hvert hjørne og du har både storby, strand og natur i nærheten. 

Da jeg pakket ned rommet i barndomshjemmet mitt og flyttet inn med tre venninner i en stor leilighet midt på Majorstuen var jeg supergira! Nå skulle vi bare ha det moro og leve storby-livet fullt ut. Det gjorde vi sånn halvveis, men for å være ærlig føler jeg ikke at jeg begynte å nyte Oslo før jeg flyttet bort fra Majorstuen. Da jeg bodde der var vi på en måte i en egen boble, og vi trengte aldri å bevege oss utenfor det området. Da jeg flyttet til Gamlebyen oppdaget jeg Ekebergparken, Sørenga, Gamlebyen og med det mange nye spiseplasser, utesteder og plass å henge.

Jeg føler at det først er nå jeg virkelig benytter meg fullt ut av det Oslo har å tilby. Det er flaut å innrømme, men før jeg flyttet hit hvor jeg bor nå hadde jeg bare vært på Grünerløkka tre ganger, haha. Det er jo verdens mest koselige sted med flust av kafeer, barer og butikker. Det jeg har lært av dette er at man har godt av å flytte litt på seg. Det trenger ikke være så langt, men bare det å bytte bydel kan gjøre store utslag! Nå elsker jeg å bo i Oslo, og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted i Norge! Utlandet frister selvfølgelig, men her til lands er Oslo absolutt stedet jeg ønsker å bo!

 

6 kommentarer
    1. Jeg ville bare si at du inspirerer meg sinnsykt mye! Du virker som en fantastisk person, og du fortjener absolutt ikke all den haten du får! Jeg er innom bloggen din hver dag, og jeg elsker ale innleggene dine, jeg får så lyst til å skrive blogg selv når jeg leser dem, og jeg har også litt lyst til å blir journalist, så å lese bloggen din inspirerer meg veldig mye! Tusen takk for at du er du, at du ikke lar alt hatet knekke deg, og for at du fremstiller deg som en ærlig og oppriktig person som har en hel del kreativitet og viljestyrke! Jeg ser virkelig opp til deg Andrea! 🙂

    2. Blir så jævlig kvalm av det stygge trynet ditt på TV. Sitter og klapper og later som du er så jævla uskyldig! Dummeste kjerringa jeg har sett. Slu og fet er du. Kliner med Petter dere er like stygge begge to så jævlig lavmål for normale folk men det beste du kan få vekk. Hahhaa dør.

    3. Herregud for en usmakelig kommentar du ovenfor spyr ut. Det er ikke greit å snakke slikt til andre mennesker. Greit nok at du ikke liker hvordan Andrea blir fremstilt på TV, men slik du opptrer deg er mye verre? Ufyselig rett og slett.

    4. Hei. Synes du virker som en helt fantastisk person! Du er fin både på utsiden og innsiden. Det er utrolig urettferdig at du skal få så mye hat mot deg. Tror det er fordi det virker som livet ditt er så fantastisk og idyllisk siden du er så positiv hele tiden! Så ikke la hatersene ødelegge for deg og lykken din! Ønsker deg alt godt videre i livet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg