DEN VERSTE TIDEN PÅ ÅRET

Våren er den aller verste tiden på året for meg. Det er utrolig trist å tenke på, rett og slett fordi jeg elsker våren. Det er absolutt den vakreste årstiden. Blomster begynner å dukke opp overalt, det er varmt i luften, solen skinner og man kan bytte ut vinterjakke og ullgenser med skinnjakke og sommerkjole. Jeg er utrolig glad i våren, og derfor er det så trist at det er den aller verste tiden på året for meg. 

Jeg er som mange andre allergisk mot pollen. Det er bare noen år siden jeg ble det, og det var utrolig kjedelig. Plutselig begynte øynene og nesen å renne, hodet verker og jeg var så ufattelig trøtt hele tiden. Det var ikke vanskelig å legge sammen to pluss to og forstå hva som var årsaken. Den hersens pollen. Jeg reagerer skikkelig kraftig om dagen og til tider blir jeg helt utslått. Det er utrolig vanskelig å stå opp, og hodet er skikkelig tungt. Øynene er limt igjen og nesen renner. I går tror jeg kanskje at jeg nøs femten ganger på rad. Det er så forferdelig irriterende! Nå går det faktisk skikkelig utover hverdagen min med tanke på at jeg aldri kommer meg opp tidlig nok samtidig som at jeg er konstant trøtt og nyser i et sett.

Jeg tror virkelig jeg må bestille meg en legetime og få sterkere allergimedisiner om det er mulig. Jeg har også hørt at det finnes en sprøyte mot pollenallergi, så kanskje det kan være noe! Jeg orker i hvert fall ikke gå rundt som dette veldig mye lenger. Det er helt forferdelig!

11 kommentarer
    1. Våren er vakker ,men akk ikke for oss med pollen allergi, vi må bare gjøre det beste ut av den 🙂
      Ta gjerne en titt på min blogg og ha en strålende Søndag

    2. Spør legen om å få vaksine. Jeg har tatt vaksine mot pollen og er så og si helt kvitt det. Den må påstartet på høsten når sesongen er ferdig. Da går du i 8 uker og får en sprøyte hver uke. Deretter må du gå i 3 år hvor du får en sprøyte hver 8. uke. det høres voldsomt ut men det går greit og det er så hvert det. Etter det så vips er du mye bedre. 🙂

    3. Jeg slet også med rennende nese, kløe i hals, munn og nese, neseblod og røde øyner. Jeg spurte legen om å få vaksine, men det fikk jeg ikke. Han sa at det ikke var noe han anbefalte, selv om jeg ble helt utslått på de verste pollendagene. Han sa derimot at han skulle sende meg på en undersøkelse på sykehuset, og deretter vurdere tabletter. Jeg ble sendt på sykehuset og fikk tabletter mot pollen. Nå går jeg på disse tablettene; Grazax, og skal gå på de i 3 år. Etter 3 år skal alle symptomer for pollenallergi være borte. Så vi krysser fingrene og håper på det beste!

    4. pollen er helt grusom nå :(. kan nesten ikke være ute og kan ikke ta noe akkurat nå heller pga jeg har mavesår

    5. Hvis du skyller dit hår og krop før du går i seng, så du skyller alt pollen væk fra din krop, vågner du ikke op om morgenen med så slemme symptomer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg