JEG VIL BARE GRÅTE

Akkurat nå er jeg så lei av alt. Jeg vil bare legge meg i sengen, la tårene strømme og bli der til jeg ikke er lei meg mer. Det er for mye for meg akkurat nå, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Jeg har ikke tid til noe av det jeg vil og bør gjøre til tross for at jeg sover maks fem timer hver natt. Jeg ligger oppe til sent langt utpå natten for å skrive blogginlegg, står opp tidlig for å poste de samtidig som jeg må rekker å trene, planlegge dagen, ta bilder, rydde, vaske, være sosial og ikke minst jobbe noe som tar åtte timer av dagen min. Det å skulle blogge og jobbe fulltid samtidig er utrolig vanskelig, og det er så beinhardt at jeg aldri kunne forestilt meg det uansett hvor mye jeg hadde prøvd. 

Det å blogge krever mye hardt arbeid, og ikke minst mye tid. Jeg vil være fornøyd med alt jeg velger å poste her på bloggen. Det vil si alt fra bilder til plassering av tegn i en setning. Jeg vil at det skal være bra fordi jeg nekter å gjøre noe halvveis. Hvis jeg først blogger så blogger jeg, og da skal alt være på plass. Bildene skal være bra og varierte, teksten skal være god og lettlest og alt skal henge sammen. Det at jeg jobber i åtte timer fem til seks dager i uken i tillegg til bloggen gjør alt utrolig mye vanskeligere, og det krever at jeg må jobbe ti ganger hardere. Jeg må stå opp tidligere, legge meg senere og tvinge meg selv til å fungere når jeg aller helst vil legge meg ned og bare glemme verden rundt meg.

Akkurat nå er jeg så sliten. Jeg vet ikke hvordan livet mitt vil se ut fremover, og for meg som planlegger alt til hver minste detalj er dette veldig stressende. Jeg må oppdatere alle sosiale medier til enhver tid, og det jeg legger ut skal være bra. Jeg må gjøre dette, nettopp fordi det er dette jeg vil drive med! Jeg elsker å blogge, og jeg elsker å få respons på det jeg deler. Jeg har blogget av og på siden jeg var seksten år gammel, og det er en grunn til at jeg aldri har klart å legge det fra meg. Jeg elsker det. Jeg elsker å skrive, jeg elsker å ta bilder og jeg elsker å kunne dele mine meninger og mitt syn på ting med dere. Jeg elsker å skape diskusjon og jeg elsker å få respons.

Det er bare det at alt skjer på en gang nå, og hodet mitt klarer ikke henge med. I det jeg blir ferdig med en ting kommer jeg på femten andre ting som skal gjøres, og i det jeg prøver å få oversikt dukker det opp ti nye ting jeg må gjøre. Fridagene mine er ikke lenger fridager, men dager som er fullbooket fra morgen til kveld. Når skal jeg få til å ta det med ro og leve det livet jeg vil leve?

Jeg vet at jeg må jobbe hardt for å oppnå det jeg ønsker, og det er jeg veldig innstilt på, men noen dager trenger man faktisk bare å legge seg ned i sengen og glemme at verdens utenfor rommets fire vegger eksisterer. 

17 kommentarer
    1. Elsker bloggen din <33
      Håper at du får tid til å slappe litt av for deg selv, det fortjener du <33

    2. Elsker bloggen din😍 Alt trenger ikke være perfekt hele tiden, ditt beste er alltid godt nok og noen ganger er det viktigste å ta seg tid til og ta vare på seg selv. Stå på, du er sterk💪🏼❤

    3. Du er kjempe flink, og bloggen din er flott <3 Har du vurdert å kanskje prøve å jobbe 60 prosent en periode? Spør om du kan ta 1 år ulønnet permisjon (40 prosent permisjon)! Regner med at du tjener litt på bloggen slik at lønnen fortsatt er grei hvis du bare jobber 60 prosent i din faste jobb 🙂 Da har du jo mer tid til deg selv, og til å gjøre blogg og alt ordentlig som du ønsker.
      Stor klem!

    4. Begynn å studer til høsten igjen! Ta journalistikk eller noe. Det er jo helt klart at du elsker å skrive og du er virkelig sinnsykt flink til det også. Følg drømmen din Andrea 🙂 <3

    5. Enkel løsning da. Prioriter! Vi er mange som har mye å gjøre med jobb, barn, familie, hus, hage, studier og fritidsaktivitet. Det går fordi vi prioriterer!

    6. Stå på, du klarer alt om du vil! Stopp og ta ett lite pust i bakken innimellom og husk og ros deg selv for jobben du gjør. Du er så flink til og blogge, du skriver så reflektert og det er virkelig gøy å følge med på reisen din 🙂 mange som heier på deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg