JEG BLE SKUFFET OVER JENTENE I ALLIANSEN MIN

Det skjer så mye på Paradise Hotel akkurat nå! Endelig får dere dramaet og intrigene dere har ønsket så lenge. Sofie og jeg blir jo lurt trill rundt av vår egen allianse. Jeg har fått litt spørsmål om hvordan jeg har reagert på det som kommer frem i de første episodene av denne uken. De fleste av oss deltakere har snakket sammen om hva vi gjorde inne på hotellet, hvilke avgjørelser vi var med på og mye spill som ikke nødvendigvis kom frem der inne. Jeg var derfor veldig forberedt på det som har kommet frem i episodene så langt. Hadde jeg ikke visst om dette på forhånd hadde jeg blitt skikkelig sjokkert over hvordan de snakker om oss, og hvor hardt de jobber for å svekke oss. Jeg ble veldig skuffet, selvfølgelig. Både Sofie og jeg jobbet hardt for å bevare “våre” inne på hotellet, og Henote og Lunde var en del av de. Vi hadde mye å gjøre med at André valgte Henote over Martine i uke fem, at Lunde fikk fredning samme uke, at Henote sendte ut Isabelle i stede for Teele og det var vi som valgte å gi Henote låsning til Grunde fordi hun ikke følte seg trygg på sin egen partner. At de nå prøver å spille oss ut er forståelig, men at de er så kalde når de snakker om det er overraskende. Den eneste som viser følelser og synes det er tungt å gå bak ryggen vår er Henote…

Vi prøvde hele tiden å påvirke andre til å gjøre som vi ville, selvfølgelig gjorde vi det! Paradise Hotel er tross alt et spill og vi ville komme så langt som mulig sammen. I tillegg var vi utrolig gode på å få det akkurat som vi ønsket! De andre starterjentene røk en etter en de første ukene, mens vi har holdt oss der inne og fått det akkurat som vi vil. Så får vi se om vi fortsatt er like gode på å spille spillet som det vi har vært de første åtte ukene! 

 

 

55 kommentarer
    1. Girlpower 💥 Håper så jævlig at dere klarer og hjelpe Sofie og deg. Men Sofie er mest utsatt håper enten du og Petter er i finalen💙💜 eller Sofie og Morten. Håper dere finner ut at Kevin ikke kan stoles på inne ikke på utsiden ass😂

    2. Ja Paradise er et spill,men likevel synes jeg spesielt Ida og Lunde spiller for hard og dessverre går nok Sofie ut imorgen ,noe jeg håper av hele mitt hjerte ikke skjer 😒 Men uansett jeg heier på deg og Petter ,Morten og Sofie , heiet litt på Lunde, henote og kevin også ,men de har nå ødelagt for seg selv, så hvis en av de vinner håper jeg partner slipper kula i bakken ,slemt ,men jeg bryr meg ikke

    3. Du virker egentlig som en mobber.. Har også hørt du var det før på skolen.. Mistet all respekt.. Fire mindre følgere fra oss i gjengen

    4. Skjønner at du blir skuffet, men kanskje dere skulle inkludert dem mer i valgene deres. Tror du hadde gjort det samme om det var omvendt ass. Er jo et spill. Lunde er jo klart mer utsatt en deg når dere ikke inkluderer dem.

    5. ? Dere valgte å ta ut Martine istedenfor Henote fordi dere ville ha ut konkurrenten Martine? Ikke fordi dere ville ha henote der? Og tele fikk bli fremfor Isabelle fordi venninneparet Isabelle og Lunde er mye farligere enn tele som ingen ville ha der? Lunde og henote virker for meg som noen dere gjerne ville ha på laget for å kunne skyve de rundt og det er bare fordi dere hadde andre viktigere konkurrenter å sende ut som gjorde at de fikk være i fred?

    6. Anonym: Ja, det er helt sant at på det tidspunktet ville vi ha ut en konkurrent fremfor en i vår allianse. Det som skjedde etter hvert var at Henote ble en av mine aller nærmeste der inne, og for min del var det Henote og Sofie jeg ville ha der over alle de andre jentene. Det var de to som var viktigst for meg, men jeg forstår godt at Henote og Lunde måtte gjøre noe for som du sier ville en av de dratt neste gang om vi fikk velge. Lunde for min del og Henote fra Sofie sin tror jeg.

    7. Jea: Hvorfor gjør jeg det, Jea? Her vil jeg gjerne ha et eksempel da dette er en veldig alvorlig anklage. Jeg var aldri en mobber på skolen så her ville jeg sjekket opp kildene mine hvis jeg var deg.

    8. Personlig (slik det vises på TV) synes jeg det blir for mye styr av Sofie, og at hun blir svikta nå er ikke rart. Hun tar ut alle og skal styre alt. Det blir slitsomt for de rundt. Ja, et spill.. allikevel som hun sier er hun den største spilleren, så 100% forståelse for Henote og Lunde for avgjørelsen, de vil vinne like mye som alle andre. Hun virket bedre da hun sto med Kevin, nå er hun bare forelsket i Morten og Kevin føler seg like mye svikta som dere.
      Ellers virker dere nå som en sammensveisa og god gjeng nå! Heier på deg og Kevin, gjort fra starten. ❤

    9. Hei! Jeg synes dere alle er helt topp! Dere får virkelig fram noe det er morsomt og spennende å se på.. jeg håper selvfølgelig du og sofie kommer lengst fordi dere er liksom verdige vinnere, det er urettferdig at foreksempel teele skal vinne… ha en fin dag videre, ps: du er faen ingen mobber.

    10. Dere argumenterte jo for å få ut Lunde i miss Paradise-uka! Syns dere tar altfor mye ære for at de har blitt værende på hotellet. De har kjempet, mens dere, og da spesielt du, bare har seilt gjennom uten noe motstand. Sofie har ordnet opp for deg de gangene du har vært i trøbbel, så syns det er rart du mener at du har vært god i spillet.

    11. Hehe, dette smeller fra rett kjeft.. Du hadde gjort akkurat det samme, og har gjort lignende, tidligere i spillet. Når Lunde har snakket om deres skitne spill på bloggen hennes, så er hun ikke like anklagende som deg, kanskje du skal lære litt av henne? Jeg forstår veldig godt hvorfor Henote & Lunde gjorde som de gjorde – det er faktisk en fryd å se på at dere blir litt utfordret. Håper det ender i en utsjekk, for dere har sluppet altfor billig unna (som Morten så cocky påpekte sist). Og til slutt, PETTER?! HÆÆÆ? Du mister respekten min når du fortsetter å like han tross de idiotiske uttalelsene/valgene/sinnet hans.

    12. Skuffet over at de lyver? DU lyver jo. Du bør være like skuffet over deg selv. I tillegg snakker du grovt nedsettende om andre og svært lite empati og forståelse for andre. Du bør studere deg selv og lære når du bør slutte å snakke, for du fremstår absolutt som en i spissen for mobbing. Håper du bare ikke lar det gå for langt.

    13. S: Jeg vil påstå at det å være der i ni uker, være innblandet i omtrent alle avgjørelser og samtidig ikke bli sett på som en spiller veldig bra spilt, haha. Jeg argumenterte for Isabelle 🙂

    14. Stine: Selvfølgelig blir jeg skuffet når noen i vår allianse går mot oss. Det hadde de fleste blitt! Hvordan snakker jeg grovt nedsettende om andre? Nå er jeg veldig spent på å høre eksempler her! Det er ganske grovt å anklage noen for mobbing, hvis jeg var deg ville jeg alle opp hva mobbing betyr. Det er snakk om å være fæl mot andre over lengre tid, og det er jeg på ingen måte.

    15. Anonym: Så bra du kan kose deg med Paradise <3 At jeg mister respekten til en anonym person som kommenterer på bloggen min fordi jeg fortsatt liker en av mine nærmeste venner inne på hotellet til tross for at han har gjort noen feil kunne jeg ikke brydd meg mindre om haha. Det sier mer om deg enn om meg!

    16. Jeg synes du er en flott jente og liker både Sofie og deg veldig godt. Allikevel er jeg ikke helt med på det du sier her. Greit at Henote var i deres allianse, men Lunde har vel strengt tatt ikke vært det, og har ikke spilt særlig mye. Som du sier har dere gjort mye for å bevare “deres” inne på hotellet, men før eller siden måtte dere uansett ha begynt å sende ut hverandre, det var bare et spørsmål om tid. Og det at Henote og Lunde benytter seg av denne muligheten ser jeg ikke på som dårlig gjort, de vet jo at du og Sofie hadde valgt hverandre fremfor dem. Skjønner at du/dere blir skuffet, men blir kanskje litt vel krast å skrive på den måten du gjør. Synes egentlig det er veldig bra spilt av de andre, selv om jeg i utgangspunktet ikke vil ha deg eller Sofie ut!

    17. Team Lunde, Henote, Ida og Teele fordi de fremstår som snille og ekte.
      Du , Andra, og morten og Sofie fremstår som mobbere på tv. Alle ser det, bortsett fra dere selv. Det er de signalene tv-seerne får. Jeg er ikke den første dere har hørt det fra. Slutt å vær så falsk.

    18. Jeg synes det er så urettferdig at du bare skylder på Lunde, henote og Teele. Det er du og Sofie som bare har gått rett gjennom hotellet og spilt dårlig. Alle vet at hvis du kunne velge å sende ut Sofie eller henote hadde du selvfølgelig sendt hjem henote. Det har hele tiden vært dere og de andre jentene er bare spillbrikkene deres, slik at dere har flere i alliansen. Jeg synes det er så bra at dere får litt motstand, og får kjenne på hvordan det er å bare være spillbrikker hos noen. Dere tror dere er så smarte og har all makt, men det finnes andre sterke spillere på hotellet enn dere.

    19. Du er utrolig nedlatende og ekkel i måten du snakker om Teele på. Du har en adferd som tydelig viser at du mener du er bedre enn de andre, og du har en mobbete og ekkel fremtoning. Du burde være litt mer ydmyk nå i etterkant, ikke skrive sånne kategoriske innlegg med ovenfra og ned-holdning.

    20. Uansett, vi er GLAD for det er drama. Jeg tenkte også dere var fæle.. Men vi klager også på at dere ikke lager drama. Vi blir aldri fornøyd. Synes sålangt har det vært “Norges nye bestevenner og bloggere” i motsetning til PH.
      Vi har så mye meninger, men uansett så elsker vi PH og det hadde aldri vært det samme uten deg, selv om folk synes ditt og datt.Tror det skal mye til å fremstå “perfekt” i dette programmet og tror alle som har prøvd er godt enige. Jeg er sikker på folk hadde hatet/elsket/ikke taklet meg om jeg hadde vært der (selv om jeg såklart mener jeg er snill og omtenksom)
      Dere er eksponert for så mange ulike mennesker så dere kan jo ikke treffe alle med en homerun. Synes det er forsåvidt bra du svarer her for det viser bare hvor smart du er.
      Stå på Andrea!

    21. Dere prøvte jo og ville få ut lunde eller aleksander, dere sa det jo selv denne uka så at dem ikke prøver og få ut dere så er det plutseligt skuffende ? Erre mulig og bli mer tett i hode eller ?

    22. Fy Faen!!! Andrea er ikke noen mobber så slutt og kall hennne det jeg blir bare veldig irritert. Jeg vil så faen at enten du og Petter vinner,eller Morten og Sofie. Jeg er litt svikta over Kevin jeg faktisk men Paradise er et helvetes spill så 🔥. Og uansett er der veldig dårlig av henote og Lunde og bare bruke teele. Så dere som mener at Lunde og Henote gjør et bra valg så er det jo selvfølgelig bra for deres egen del men de bruker jo faen ma teele og etterpå skipper de bare teele og Ida kanskje hode og rævva ut av hotellet som der parra folk sier. Uansett SLUTT OG KALL ANDREA MOBBER FOR FAEN.

    23. Hei andrea, vil bare si at du er så utrolig søt. Smilende og blid stort sett hele tiden på PH. Jeg heier på deg, sofie, kevin og Morten. Jeg liker at dere spiller spillet, men samtidig fokuserer på at alle skal ha det bra. Er også første sesongen jeg har gadda og interessert meg noe som helst i deltakerene og har sett så langt. Rett og slett fordi det er første gang jeg har følt at deltakerene har ett snev av intelligens. Til tross for at aleksander mangler en del almennkunnskap. Men det er sikkert bare fordi han følger så lite med på ting. hehe. Jeg kjenner jeg blir irritert og river meg litt i håret angående hva som skjer nå på ph fordi dere har som regel klart å plukka opp på hva som blir å skje, og lukter bullshit i lang vei. Mens nå blir dere lurt trill rundt virker det som. Anywho, jeg syns ikke du fremstår som en mobber i det hele tatt, dette kommer fra noen som ble mobbet hele barneskolen så og si så det gjør du ikke. Du virker som en omsorgsfull jente som bryr deg om de du blir glad i. Håper du får en fin dag og ikke tar deg nær av at folk kan synse og tenke så mye de vil. Hele gjengen virker som supre mennesker 🙂

    24. Det er et spill ja, og Lunde gjør det hun føler er det lureste for å komme langt. Dere framstår som mobbere, lunde og teele virker som de mest jordnære der inne. Teele fortjener like mye å vinne som deg. Dere oppfører dere som om dere er bedre enn andre der inne, særlig når dere hvisket og sa “stakkars teele når hun ikke får noen stemmer”. Du oppførte deg like dårlig mot Grunde i starten da du gikk rundt og snakket dritt om han sånn at ingen likte han.

    25. De uttalelsene sine om hvor bitchy Ida er er et godt eksempel på det Stine nevner over. Du kjenner ikke jenten, og burde ikke dømme så fort. Jeg skjønner at man kan ha de tankene om noen, men man trenger faktisk ikke si alt man tenker.

    26. Selvfølgelig er det kjipt at de spilte imot dere, og at dere har reddet dem mange ganger men det er tross alt ett spill og det er snart semifinale og det var smart av jentene å tenke at nå burde man ta ut de sterkeste for å nå langt, og det gjorde de. Føler at dere bare bryr dere om at hun gjorde det og nå skylder hun oss det og bla bla bla. Det er et spill og de spilte riktig i gårdagens episode. Vi har kommet såpass langt at man ikke lenger kan tenke å redde sine for det er jo finale snart, man må tenke på seg selv nå som innspurten er her.

    27. Hei Andrea. Jeg leser at du lurer veldig fælt på hvorfor folk mener du er en mobber. Du og Sofie har jo nok engang vært kjempe smarte og funnet en comeback å skrive når noen anklager dere for å være mobbere.
      MEN se gjerne dagens episode hvor du slenger dritt om Ida f eks og grunnen er fordi du “bare liker henne ikke”. Og at alle er jo idioter som ikke gjør som dere sier. Kanskje ikke direkte mobbing, men helt klart kan man karakterisere dette som mean school mentalitet.
      Hvis du vil leve av “famen” fra Paradise via bloggen, så vær litt mer taktisk i svarene dine. Sofie er ikke bedre, men hun er smartere enn deg når hun svarer leserne sine, dette til tross for at hun kanskje ikke opplever de som positive. Lær av roomaten din.
      Når det er sagt, så er det jo litt morsomt at hun kan gå bak ryggen din og be Kevin om å utpeke deg som største konkurrent til Ida og Henote.

    28. Det er synd at du holder på som du gjør…
      Likte deg veldig godt i starten av spillet og syntes du enda er ganske søt.
      Men at du slenger nedlatende kommentarer om Ida er slemt som Lunde sier. Håper du virkelig ikke er sånn i det “virkelige liv”.Og driver å dømmer personer som bare er seg selv. For du har virket som en godhjertet person der inne.
      Stakkars Petter som får høre det, ofte fra deg.Så har jo han satt deg selv i den situasjonen også da.

    29. Syntes det er litt pinlig å gå ut på denne måten mot Martine Lunde etter PH. Slapp av, Andrea! Det er et spill, og jeg syntes du skaper dårlig stemning av å formulere deg som du gjør. Ja, det var kanskje kjipt at de gikk mot sin egen allianse, men det er en del av gamet.

    30. Du er en mobber! Det du sier om Ida i dagens episode?? “Hun er bitchy, jeg liker henne bare ikke”. Altså.. Okei? Håper du skammer deg over deg selv.

    31. Spent på å se hvordan du kommer til å forsvare oppførselen din der inne i dagens episode. Ser du ikke selv hvor fæl du er mot andre når du ser episodene?

    32. Men synes du helt ærlig ikke at måten du og Sofie kommer frem i denne ukens episoder er flaut å se på? Måten du snakker om Ida på for eksempel, det er ikke sånn du snakker om andre mennesker! Måten Henote presses opp i et hjørne av dere begge, ser du virkelig ingenting galt i oppførselen? Vi vet jo at det klippes og limes i paradise, men jeg må si at hvordan dere fremstilles i dagens og gårsdagens episode ikke kan rettferdigjøres med at dere var skuffet over de andre.

    33. “Jea: Hvorfor gjør jeg det, Jea? Her vil jeg gjerne ha et eksempel da dette er en veldig alvorlig anklage. Jeg var aldri en mobber på skolen så her ville jeg sjekket opp kildene mine hvis jeg var deg.”
      Du snakker veldig negativt om de andre i dagens episode, desverre. Du omtaler de som idioter bare fordi de gjør akkurat det samme som deg: passer på seg selv. Du hadde gjort akkurat det samme, slik dere gjorde når La Familia regjerte.
      Angående mobbing så er du skikkelig kritisk og baksnakker hun nye bare pga “blikkene hennes”. Det grenser til mobbing. Ganske tydelig at du gjør det fordi du føler din og dine venners posisjon er truet, og at du tåler svært dårlig å være i en usikker posisjon, men det gjør det likevel ikke greit. De andre dere har kjempet mot, og Lunde for eksempel, snakker ikke sånn om dere. De sier også alle at de syns det er kjipt å lyve, så det er feil det du sier at kun Henote viser anger. Den eneste som ikke har vist anger er kevin.
      Så angående petter: må være utrolig kjipt for han å se i ettertid at du sier “Først klinte jeg med kevin også…bare var petter der, ville egentlig kose med kevin:P”. Hva tenker du om det?

    34. Din egen allianse går i mot deg? Du skriver jo regelrett selv her lenger oppe at neste uke ville Martine eller Henote blitt sendt hjem av dere. De prøver å redde seg selv. Synes forøvrig at det er interessant hvordan du rettferdiggjør spilling når det går i egen favør, men når andre spiller mot deg er det “lyving” og “trist”.

    35. Du kaller Ida bitchy flere ganger.. “men jeg liiiker henne ikkeee”..det er å snakke (grovt) nedsettende om noen.

    36. Sånn som dere snakker om det så er jo ca alle jentene i deres allianse. Det sier seg jo selv at det ikke kan være sånn for alltid, og de andre jentene vet jo at du og Sofie vil sende hjem alle andre før dere selv. Dere har jo snakket om at hvis Kevin vinner skal Lunde ryke, så er det rart at hun prøver å redde seg selv? Synes det er så merkelig at dere nå har begynt å snakke om at alle som ikke gjør som dere vil er dumme og ikke følger gruppens beste osv. Jeg skjønner at dere føler dere utrygge, men den heksejakten dere driver med nå er rett og slett ganske barnslig

    37. Fra “de snille” til “de fæle” på et blunk. Makt og selvtillit kan gjøre de beste mennesker både ærgjerrige og selvgode. Dessverre. Du og Sofie oppfører dere som om alle må gjøre som dere vil, hvis ikke er de “idioter” og “fæle folk”. Det virker som om dere fullstendig har glemt at alle på hotellet er like mye verdt og har like god grunn til å holde seg i Mexico. Særdeles lite sympatisk oppførsel.

    38. Først og fremst jeg elsker Paradise😍 Bynte vel egt å se denne sesongen, men synest det er bra! Også vil jeg bare si at du må ikke ta innover hva folk skriver her, slik jeg oppfatter deg, mobber på ingen måte, og alle folk reagerer ulikt. Jeg synes du er topp, og liker at du er litt “kostbar” på en god måte 🙂 Men jeg lurer på om dere fortsatt er venner nå utenfor? Synes litt vondt i Tele blant anna siden hun er litt sånn alene, har vært hvertfall… Men uansett jeg digger deg, syns du gjør en bra figur!

    39. Hei! Hvis du så dagens episode der dere sitter i sofaen og snakker om hun nye, Ida som har vært der i en dag. Her sitter du å kaller blikkene hennes for bitchi og sitter faktisk og mobber et annet menneske. Og når Henriette forsvarer Ida, så kommer du med et veldig ufint blikk. Du snakker generelt veldig nedsettende om andre og du har en holding som får deg til å se ut som du mener du er bedre enn alle andre. Dette er slik utstrålingen og holdningen din får deg til å se ut. Nå kjenner ikke jeg deg og vet ikke hvordan du er men slik du oppførte deg i sofaen i dagens episode er ikke bra.
      Jeg forstår godt at det å bli løyet til og spilt imot på denne måten er kjipt men dette er standarden du/dere har satt for lenge siden og dere burde alle gå i dere selv fordi det er fælt å se hvor lite respekt dere virker å ha for andre mennesker. Det er mulig å spille et spill og spille andre ut uten å oppføre seg som du, sofie og morten gjør. Det er kvalmt.

    40. Andrea da… du satt å sa at jenta du nettopp hadde møtt var bitchy, satt og baksnakket henne fordi hun ikke var på deres allianse? Hva faen. Jeg trudde at du var en kjempe søt person som tok i mot alle. Og de sinne utbruddene dine hvor du sier at menneskene der inne er idioter fordi dem ikke gjorde som du og Sofie sa? HUSK på at de er mennesker, og tar egne valg. Skjerp deg, du er et godt voksent menneske, heller unnskyld deg for oppførselen din i dagens episode istedenfor å lage unnskyldninger til oppførselen din. Er en grunn til at tilogmed Kevin ville ha ut Sofie, så lite lojalt. Unnskyld for oppførselen din, så får du helt sikkert respekt tilbake fra mange av de over her inkludert meg. Du er nydelig, ikke la personligheten din ødelegge det!

    41. Vet du Andrea, det å snakke så nedlatende om ett annet menneske som akkurat har sjekket inn er virkelig bare utrolig ufint! Jeg har fulgt med på paradise mange sesonger men aldri sett en deltager som snakker så stygt om en annen deltager det ikke virker som du kjenner en gang, bare fordi du ikke får det som du vil! Nei uff uff ikke bra!! Slår ett slag for at “drittslenging er ut” 💪🏼

    42. Jeg trur det er veldig psykisk påkjenning å være på paradise. Alle har forskjellige meninger og selvfølgelig kommer ting ut. Og kanskje mye av det som blir sagt er for å lage litt TV ut av dette også. Det er kun et par som står igjen til slutt. Og man må tenke litt for å være med. Syns alle gjør en super innsats. Det blir ihvertfall TV!:)
      Heier på Andrea og Sofie ( og kevin ) 🙂
      Mest fordi jeg syns det er litt bra dem gjør noe annet enn å bare sole seg å slappe av. Dette er et program man skal være med på for å konkurrere om å vinne. Ikke en ferie 🙂 venner pleier alle deltakere å bli på utsiden.
      Jeg dømmer ingen som er der 🙂 hadde jeg syntes det var dumt hadde jeg ikke sett på heller !:)
      Gleder meg til å se resten 🙂

    43. Skjønner at det kan være vanskelig i en sånn boble assa, og at du kanskje sa de tingene og oppførte deg kjipt fordi du følte at du og dine var “truet”, men tror du hadde tjent på å være litt ydmyk. Å bare nekte for at man var kjip når alle kan se det har motsatt effekt. Litt skremmende og rart at du ikke ser det selv, alt har blitt sendt på tv..
      Til Kristine: kevin lager show, men har andrea gjort så mye? er ingen diss da jeg skjønner at mange ikke vil spille og være kjip, men er vel hovedsakelig morten, sofie, kevin og gjengen hans som nå gjør noe..

    44. Jeg synes du er en helt suuuuper jente!!! Jeg mener selv at du har hjulpet Lunde og Henote mye, og jeg skjønner ikke hvorfor de sier at du ikke har det? Du er en sykt verdig vinner og bare stå på! Det er alltid noen der ute som elsker det du gjør! <333

    45. Jeg bare lurer på en ting; er det noen overhodet som har noen kontakt med Soph nå i ettertid? Hun var jo på hotellet ganske lenge og opptil flere ganger også. Men ytterst få virket glad for å få henne inn igjen. Jeg vet ikke om det er hun som melder seg ut eller om dere har valgt å ta litt avstand fra henne.. hun var/er tross alt kanskje litt forskjellig fra dere i personlighet og interesser + 3-4 år eldre enn de fleste.. ikke minst for å nevne at hun bor i en annen by! Men Aleks pendler jo hele tiden, finnes sikkert avtaler sånn ift dekke av flybilletter osv.. ikke vet jeg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg