JEG HAR ALDRI FESTET SÅ MYE

Livsstilen jeg har hatt siden jeg kom hjem fra Mexico er veldig uvant for min del. Jeg har festet mer enn hva jeg har gjort noen gang i hele mitt liv. Det verste er at jeg har ikke festet så mye, men jeg har vært ute på byen minst en gang i uken siden jeg kom hjem. Jeg er egentlig ikke en party-jente, og før var jeg ute kanskje en gang annenhver måned. På den tiden syntes jeg faktisk ikke det var så veldig gøy å feste, men da var livet mitt også helt annerledes enn hva det er nå. 

Jeg har hatt en ganske usunn livsstil tidligere, men klarte heldigvis for både helse, sjel og kropp å snu dette. Jeg begynte å spise bedre og sunnere mat. Jeg sluttet å bruke kollektivtransport og gikk over til å gå overalt uansett hvor langt det var. Det tok meg 45 minutter å gå hjemmefra til jobb hvis jeg jobbet i Bogstadveien, noe jeg gjorde flere ganger i uken. Jeg kom ordentlig i gang med trening og trente fire til seks ganger i uken, og jeg elsket det! Jeg ble organisert, ryddig og mye lykkeligere enn hva jeg var tidligere da jeg spiste mye mer usunt og kjøpte godteri flere ganger i uken. Jeg kunne finne på å lage meg brownierøre på en onsdagskveld og spise opp alt sammen fordi jeg kjedet meg. Det er sånne ting man kan gjøre innimellom, selv om akkurat dette er litt spesielt, men når det blir en vane er det ikke bra i det hele tatt. 

Det at jeg ble eldre fikk meg til å forstå at jeg også skal bli gammel en gang. Jeg bestemte meg for å begynne å ta bedre vare på kroppen min, og la om livsstilen helt. Det førte til at jeg fikk det mye bedre i hverdagen. Jeg ble gladere, hadde mer energi og hadde skikkelig orden på livet mitt. Det å konkurrere med meg selv på trening ga meg mestringsfølelse og det å spise sunt ga meg energi. Kroppen ble strammere og huden min ble ren og fin. 

Nå begynner jeg å stresse med hvordan jeg har levd i snart fire måneder. Ja, jeg er litt i gang med treningen og jeg spiser som regel sunt. Det er bare det at jeg igjen skeier ut flere ganger i uken med godteri. Jeg drikker alkohol som er noe av det verste du kan gjøre mot kroppen din alt for ofte, og da ender jeg fort opp med å kjøpe med fet nattmat hjem og junkfood dagen derpå. Jeg kan ikke fortsette slik som jeg gjør nå, men samtidig er det vanskelig fordi jeg vil være med på ting som skjer. Jeg tror rett og slett at jeg bare må bli ordentlig streng med meg selv, og fortsette der jeg slapp før jeg reiste til Mexico med trening og normal sunn kost. 

Det er vanskelig, men jeg er viljesterk og nå skal jeg rett og slett bestemme meg for at jeg skal klare dette!

9 kommentarer
    1. Hei! Jeg var ute i Larvik i påsken og sto bak deg i køen i baren, jeg overhørte at du prøvde å få to drinker uten å betale for det. Er det sånne divanykker man får dersom man er med på paradise eller var det bare du som prøvde å bruke sjarmen din på han stakkars bartenderen?

    2. Jeg kjente meg så godt igjen her! Allikevel handler det om å finne en balanse. Jeg hadde en periode hvor jeg var utrolig strengt mot meg selv, som i dag har ført til dårlig samvittighet ovenfor alt jeg spiser. Så alt med måte!
      Du ser forresten helt smashing ut, Andrea! Virker som du har noen flotte verdier, og jeg er sikker på at du er like fin på innsiden som du er utenpå <3

    3. Anonym: Hei anonym <3 Det har ingenting med min deltakelse på Paradise Hotel å gjøre, men er resultatet av en "lek" jeg og jentegjengen min har hvor vi pleier å gi hverandre en liste med utfordringer før vi drar på byen. Jeg kjenner at jeg skal stå over det fremover nettopp at den grunn at folk tror det er divanykker som følge av PH. Egentlig er det ganske morsomt 🙂

    4. Jeg er så i samme situasjon som deg, ramlet inn i alkohol-boblen, men vi kommer oss tilbake på riktig vei 🙂
      Hva synes du selv om årets paradise hotel på tv så langt? Ikke frekt ment i mot dere som personer, men jeg syns det kanskje det begynner å bli litt kjedelig. Jeg savner at det kommer inn deltakere som lager litt liv og røre, ja man er gode venner, men det er jo reality tv det er snakk om. Håper dere settes litt på prøve i ukene som kommer. Selv hadde jeg ikke passet inn på hotellet, alt for dårlig å ta valg, hehe.

    5. Bene: Jeg ser hva folk mener med at det er litt kjedelig. Opplevelsen var dritkul, og vi hadde det kjempegøy sammen og det er kanskje derfor det blir litt kjedelig for dere seere. Du får følge med neste uke, det blir alltid mer intenst når det nærmer seg slutten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg