MOBBET VI SOPH UT AV PARADISE?

Jeg har lyst til å begynne grine etter å ha sett dagens episode. Måten Sofie, Morten, Kevin og jeg blir fremstilt på er helt forferdelig urettferdig. Jeg blir skikkelig provosert samtidig som jeg blir ordentlig lei meg.

Jeg reagerer utrolig sterkt på den scenen hvor vi fire sitter i en Bungalow og snakker om at Morten bør velge en av oss over Soph. For det første er det naturlig at vi prøver å overbevise Morten om å velge oss, og da sende ut Soph. Paradise Hotel handler om å ha en partner, og om å bli valgt på parseremonien. Det er hele poenget med programmet, så naturligvis ønsker vi heller Soph ut enn noen i vår egen allianse. 

Det som faktisk skjedde i Bungalowen var at Soph stod utenfor og lyttet, før hun snek seg inn i gangen hvor hun ble stående og lytte videre helt til Kevin oppdaget henne. Da dette skjedde kom hun smilende inn i rommet og etter noen ekstreme kleine minutter ville at vi skulle fortelle henne hva vi snakket om. Sofie og jeg forklarte da at vi selvfølgelig prøvde å redde meg, noe hun forstod. Vi tre hadde en fin samtale, hvor vi snakket om at det hadde vært vanskelig å få ha en samtale med Morten alene, at både Soph og jeg burde få lik mulighet til å redde oss inn hos han og at vi begge skulle respektere dette. Det var ikke sånn at Soph kom inn i rommet, og at vi ble stille og lo av henne før vi bare gikk. Det er HELT feil, og jeg synes vi blir fremstilt som helt forferdelige mennesker som utestenger og omtrent mobber andre. Jeg må fortelle dere dette, fordi jeg synes ikke det er greit og dere fortjener å vite hva som faktisk skjedde.

Det at det i etterkant blir vist scener av Soph som sitter og ser trist ut med meldinger tikkende inn om at hun må ut gjør det hele enda verre, både for henne og for oss. Hvorfor fremstille noen av oss på en slik måte? Her blir sannheten forvrengt så til de grader, og det synes jeg er skikkelig dårlig gjort. Vi må takle alle reaksjoner som kommer på dette den dag i dag som privatpersoner. Hvis jeg hadde sett dette som tv-seer hadde jeg reagert kraftig fordi vi fire i Bungalowen virker som slemme utestengere, og er det noe jeg ikke takler så er det mobbing og utestengning. Det er ikke greit i det hele tatt, og jeg tar så sterk avstand fra slikt. Derfor ble jeg utrolig lei meg når jeg så hvordan ting ble fremstilt i dagens episode. Jeg satt og så den med Morten og Sofie, og jeg begynte nesten å gråte når jeg så det. Jeg ble oppriktig lei meg, og hadde jeg ikke hatt de å snakke med om dette og faktisk fått en bekreftelse på hvordan ting egentlig var vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.  

Vi har vist tidligere at vi ikke vil at noen skal føle seg alene. Stemningen har alltid vært god på hotellet hvis vi ser bort ifra direkte spill. Jeg vil bare minne dere på første gang Soph sendte seg selv på solo, før hun kom og sa at hun følte seg helt alene og utenfor. Da tok Sofie, Lunde og jeg ansvar og snakket med henne fordi vi ble utrolig lei oss da vi hørte at hun følte det slik. Vi jentene har alltid hatt fokus på at vi skal ta vare på hverandre og at ingen noen gang, uansett allianse, skal føle seg alene eller utenfor. Vi har gjort vårt beste for å inkludere alle til enhver tid, og de jobben synes jeg vi har gjort bra. 

Det at hun til slutt valgte å sende seg selv hjem var fordi hun ikke ville bli sendt ut av noen andre. Det å si at hun frivillig sendte seg selv hjem blir egentlig veldig feil, fordi det var lang ifra frivillig. Det ser vi jo på hvordan hun reagerer tidligere i episoden når Morten og Sofie faktisk er så ærlige og forteller henne om avgjørelsen så hun skal være forberedt og ikke få et sjokk på seremonien. Alle var enige om at hun skulle få vite det fordi i motsetning til hva de to planla først ville ikke vi lure noen inn i en “felle”. I tillegg må alle ha i bakhodet hva som har skjedd tidligere i uken. Det er en grunn til at Morten endret planen sin, og det er fordi hun med gjorde seg upopulær ved å spre dårlig stemning med vilje noe som satt henne i en utrolig svak posisjon i gruppen. Man må tenke på seg selv inne på Paradise Hotel, og han gjorde det beste for sin egen fremtid der inne.

Hvis ikke du har noen å stå med på du forlate Paradise Hotel, og av den grunn måtte Soph sjekke ut i dag. 

Jeg vil legge til at vi er alle venner den dag i dag. Det er ingen som er sure for noe som skjedde i Mexico, og vi har alle hengt sammen etter at vi kom hjem i Norge. Dette er ikke et innlegg som er ment rettet mot Soph som person på noen som helst måte, men en forklaring og utdyping av hva som skjedde under epiosden i dag. 

 

32 kommentarer
    1. Jeg kjenner verken deg eller Soph personlig. Likevel kan du ikke si at dette innlegget “ikke” er rettet mot henne? hele dette innlegget går jo ut på å forsvare deg selv og ditt spill for å få Sophie til å se ut som “idioten” som sendte seg selv på solo.
      Du sier selv det er et spill. Morten er en ekspert kverulant, tror du ikke Sophie også ble kverulert med? tenk deg litt om før du skriver en hel bibel for å brette frem din egen uskyld.

    2. Fikk helt sinnsykt vondt av Soph, og ble direkte lei meg av å se kveldens episode.. Ikke greit å se hvor lei seg hun var.

    3. Helt utrolig dritt gjort av deg, Morten, Sofie og Kevin. Jeg ble kvalm av å se hvordan dere holdt på. Fikk vondt inni meg av dagens episode. Så forferdelig slemt.

    4. Hva var det som var slemt? Soph er vel heller den som har gjort dumme valg, og satt seg selv i den situasjonen. Hun sitter og gråter foran de andre, men ler på sync, griller seg selv på pandoras osv. Selvfølgelig jobber Andrea og Sofie for å beholde Andrea der over soph? Haha, folk må slutte å være så hårsåre. Om dette er skittent spill lurer jeg virkelig på om dere har sett tidligere sesonger av ph? Dette er derimot et ærlig og redelig spill, hvor Morten og Sofie i tillegg FORTELLER DET TIL SOPH. Altså, herregud..

    5. Jeg ble direkte kvalm av dagens episode. Klipping og liming, ja, men det som blir vist har fortsatt skjedd. Syntes det er motbydelig å se hvordan dere behandlet henne, og også at du skal prøve å forsvare det nå. På TV var det ganske åpenbart at dere alle prøvde å sende henne ut på en lite grei måte, så å si at du ikke takker mobbing og utestenging virker så falskt. Skjønner at alle må ta valg for seg selv eller gruppen, men dette her var bare smakløst.

    6. Uff du og Sofie har tydeligvis laget innlegg på bloggen deres før kveldens episode, klar til å poste når episoden var over! Smakløs oppførsel.

    7. Syntes dere spilte skitten mot Soph selvom hun har hvert litt sånn sjip, men Andrea jeg digger deg, Sofie og Morten dere er mine favs på PH. Dere passer egt på alle og at de ikke skal handlet vondt, men i dag syntes jeg det var litt urettferdig. Jeg skjønner at dere måtte forsvare dere selv og masse annet, men det var sjip. Jeg kan egt ikke dømme noen av dere og det vil jeg heller ikke. Du er pen og snill håper du vinner hele den dritten for det fortjener du as. #GoAndrea #TeamUnicorns

    8. Jeg syns dette er utrolig rottent gjort.
      Ikke bare ovenfor sophie, men ovenfor deg selv. Du lyger jo, for å fremstille deg selv bedre. Jeg reagerte ikke over utfallet av dagens seremoni.
      Det jeg reagerer på er at BÅDE du og Sofie har stått KLARE med disse innleggene for å fremstille dere som perfekte, mens Sophie ser ut som den idioten, som la alt opp til seg selv.
      Snakk om mobbing!
      Dette er faktisk mobbing.
      Kanskje PH er klippet, limet og redigert.. det er ikke dette eller sofies innlegg…
      Trist

    9. Hei, jeg ville bare si at det er så utrolig urettferdig all dritten du og Sofie får. Jeg forstår godt at det er et spill og jeg synes ikke dere spillte “skittent” eller uærlig på noen som helst måte? Sofie kjempet for å ha deg der fremfor Soph, hva er galt med det liksom? Om noen spillte skittent så er det Soph, som prøvde å planlegge å shippe deg eller Sofie ut. Og at Soph ikke ble likt i gruppa har hun bare seg selv å takke for, måten hun oppførte seg på med alt “skuespillet” hennes. Helt latterlig. Om noen fortjener å ryke ut så er det henne. Du og Sofie har ikke gjort annet enn å være ærlige på hotellet. Ærlighet varer lengst eller hva? Jeg heier på dere!!

    10. Soph var utrolig kjip og lagde bare dårlig stemning, skjønner godt hvorfor dere ville ha henne ut. Synes dere gjorde det på en ærlig og bra måte og, bare ignorer alt hat! Kevin, Morten, deg og Sofie er mine favoritter, håper dere vinner!!

    11. Elsker deg og Sofie! Heier på dere!! 🙂 Dere er så herlige mennesker, sesongen her ville ikke blitt samme uten dere. Tror aldri gjengen på paradise har vært så gode venner osv som i år, og det er pga dere!! Dere tar virkelig vare på alle og sørger for at alle skal ha det bra. Jeg ser opp til dere<3

    12. haha de som skrives disse kommentarene forstår seg åpenbart ikke på reality tv. Jeg forstår at dere føler på det, på grunn av at dere er redd for negativ respons. Men jeg syntes helt ærlig at dere kan ta det helt med ro. Det er et spill og jeg syntes ikke dere fremsto som slemme en gang.

    13. Til personen som la ut en post 00.04. Er det ikke fordel å kunne skrive kjip ordentlig før du mener at noe var stygt gjort? Andrea redder seg inn og Soph har bare vært dårlig s hele uka. Soph sin skyld hele greia

    14. Det at folk tar Paradise så seriøst er helt sykt. Det ar du, Sofie og Morten ikke skal få lov til å forklare dere uten å få hat, er bare helt på trynet. Dere skal få lov til å forklare deres side av saken, men det er jo nesten ikke vits med tanke på kommentarene over. Syns det er de som kommer med hat-kommentarer, er de som burde skamme seg, ikke dere. De klipper sammen Paradise på en merkelig måte, og det må folk forstå. Stå på videre alle 3, ikke ta dere nære av hat-kommentarene i det hele tatt, syns det er sykt ufortjent at det skal gå så mye ut over dere med tanke på dagens klipping av PH. Heier på dere <3 Jeg er en person som bryr meg om alle, og jeg får VONDT inni meg når folk sender dere så mye hat og skal henge dere ut.

    15. Jeg synes heller ikke dere ble fremstått som slemme. Sofie prøvde til og med å forklare til Soph på en ærlig måte, men hun ville ikke høre på engang. Det er ikke skittent spill i det hele tatt! De “planene” Soph prøvde på, DET er det vi kaller skittent spill. Hun var en oppmerksomhetssyk og manipulerende løgner som ville at dere skulle synes synd på henne. Paradise blir mye bedre nå, hun laget bare dårlig stemning.

    16. Jeg heiter på deg å Morten❤❤ håper dere blir partnere siden begge to er smarte❤❤❤ elsker stilen din❤

    17. Jeg støtter ikke mobbing eller utestenging! At det var VGS uke på PH var lett å se. Dere burde skamme dere!!
      Ble direkte kvalm. At PH ikke grep inn er horribelt!

    18. Jeg synes det er skikkelig trist hvordan så mange overreagerer. Dette er reality TV, dermed blir klipping og liming for å vri litt på ting nesten en selvfølge. Med andre ord må vi som ser på ta ting med en klype salt. Sophie selv fortalte i sin live stream på Instagram at de er gode venner slik Andrea nevner over. Til slutt vil jeg bare si at dere lager god underholdning, og jeg elsker personlighetene som er puttet sammen for å lage denne sesongen. Dette er den første sesongen som jeg faktisk har fått meg hekta haha. Gleder meg masse til å følge med videre. Spread love, not hate. Klem ❤

    19. Ignorer alt hatet! Eg tror dåkk! Syns d e synd at dåkk bler framstilt som mobbere på den måten, men d e vel sånn d e me realityTV. Me vet alle at dåkk e noen kjekke folk i virkeligheten, så stå på ikkje la de stygge kommentarene gå innpå dåkk <3

    20. du er fantastisk andrea på lik måte som sofie. dere bryr dere og er dere selv, noe som også er bra tv spør du meg. jeg blir riktig rørt og synes ting som er fint er mer verdt og legge fokus på. stå på dere er tøffe jenter mange ser opp til. dritt fortjerer dere absolutt ikke. ingen kan dømme noen utifra en 45 minutters episode. stå på jenter. dere fortjener kun det beste vidre i livet.
      hilsen jente 17

    21. Det er ganske feil av dere å bruke klippingen som en unnskyldning for hvordan dere fremstår, både ditt og sofie sitt innlegg er skrevet på forhånd, det er helt åpenbart, og dermed visste dere ikke hvordan episoden kom til å bli da dere skrev innlegget. smart ide kanskje, men dårlig gjennomført, det blir for obvious. det er et spill, det går an å angre på hvordan man oppfører seg overfor andre, i stede for å HELE tiden forsvare seg selv. ikke skyld på klipping og redigering, med alle disse forsvarstalene fra alle tre (deg, Morten og Sofie) blir det for dumt!!

    22. Anonym: Vi fikk se episoden på forhånd, så vi visste akkurat hva som kom til å skje. Det ansiktsuttrykket varte i kort tid, og var ikke i sammenheng med dette i det hele tatt. Hvis du har lest innlegget kan du se hva som faktisk skjedde i den bungalowen. Vi var der, vi vet hvordan ting var og derfor blir vi utrolig lei oss når de velger denne vinklingen og klipper bort en samtale som skjedde ett minutt etter at hun kom inn, hvor vi tre jentene snakket om at alle skulle få en sjanse til å snakke med han noe alle var enig i! Vi velger å skrive det vi skriver fordi vi ikke blir fremstilt som oss selv. Denne dagen prøvde jeg, Kevin. Morten og Sofie å få snakke alene, så ja, vi prøvde å komme oss bort fra henne for å få tatt denne samtalen og det var ALT det dreide seg om. Hun var ikke alene på Paradise Hotel, og følelsen av å føle seg alene når du vet at du ryker er ganske naturlig. Situasjonen i det hun kommer ned i bungalowen varte mye lenger, men slik det kommer frem på tv er så feil at vi reagerer nettopp fordi dette er reaksjonene som kommer i ettertid. Når vi faktisk snakker med henne, lenge, men det ser ut som alle sitter i stillhet før vi forsvinner en etter en blir det helt utrolig feil. Hadde jeg oppført meg på den måten som vises på tv så hadde jeg angret, men det var ikke slik. Jeg kan stå for alt jeg har gjort der inne, men mobbing og utfrysning kan jeg ikke stå for, og det har jeg heller ikke vært med på selv om det ser slik ut i gårsdagens episode. Spill eller ei, det er ikke greit uansett!

    23. Når du melder deg på et realityprogram må du tenke over at produsentene gjør hva som helst for å lage TV. De klipper og limer så det skal bli bra TV ut av det, noe dette var. De kan framstille deg som noe annet enn det du egentlig er. Så ingen medfølelse her. Du burde tenkt over dette før du meldte deg på Paradise.

    24. Lille pappa jenta fikk det som hu ville, igjen og igjen og igjen! “Hvis jeg ikke får villa mi blir jeg sur og vrang”, nei du har ikke sagt det, men hele holdninga de viser det!

    25. Hvordan kan du sitte å le på rommet med Morten og Sofie når Soph kommer ned? For en ufyselig oppførsel!!

    26. Greit at produsentene klipper så det ser verre ut enn det kanskje var, men det dere gjorde var fortsatt ikke greit. Dere oppførte dere kvalmt mot ei som sto aleine stakkar, og greit at du prøver å forklare, men her er det ikke vits i å drive å forsvare seg siden du og de andre helt klart gjorde og sa ting som ikke var greit. Ærlig talt

    27. soph sa jo at aleks kom til å velge henne foran lunde. så hun mente jo hun hadde en sjanse. virket heller som hun ville dra fordi jentene ikke ville ha hun der..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg