DETTE SETTER JEG MEST PRIS PÅ

Selv om jeg har hatt det utrolig bra i Mexico er det jo alltids dager hvor man lengter litt hjem. Kanskje man savner venner og familie, noe som er veldig forståelig og jeg tror vi alle var der minst en gang i løpet av oppholdet. Andre ganger savner man litt andre ting, så nå skal jeg fortelle dere hva jeg setter mest pris på ved å være tilbake i Norge i stede for å bare sutre over at jeg savner Mexico. 

Norsk vann – Det å kunne skru på springen og drikke frisk, kaldt, deilig norsk vann er så digg det! Norsk vann smaker av en eller annen grunn utrolig mye bedre enn alt annet vann. 

Taco – “Har ikke du vært i Mexico, tacoens hjemland?” Jo, men norsk taco og “ekte” taco er to helt forskjellige ting. Bare tenk hvor forskjellig du og vennene dine spiser taco. Norsk taco med rømme, mais, ost, agurk, tacokrydder er bare så nammmm. Det var det første jeg spiste den kvelden jeg kom hjem. Og dagen etterpå, hihi. Jeg blir aldri lei. Vanligvis spiser jeg taco minst en gang i uken, og ofte to!

Luften – Selv om jeg bor i en av Norges mest forurensede byer så er det skikkelig deilig å kunne puste inn ren Osloluft altså. Det er så tung og fuktig luft i varme land, mens den i Norge er deilig og frisk. 

Sengen min – Jeg skal ikke klage på sengene inne på Paradise Hotel, men det å legge seg i sin egen seng er faktisk noe av det beste man kan gjøre etter en reise. Det føles som verdens beste seng de første dagene!

Venner og familie – Ikke minst! Det er så koselig å være tilbake med venner og familie igjen. Nå kan man ringes og sees akkurat når man vil, og det er noe jeg virkelig setter pris på etter å ha vært så langt borte uten å ha noen form for kontakt. 

Nå gjelder det bare å komme seg inn i rutiner igjen. Det er veldig mye vanskeligere enn hva man skulle tro. Jeg finner ikke tilbake til normal døgnrytme, men det er kanskje fordi det skjer noe man vil være med på hele tiden. Det er egentlig bare å skjerpe seg, men den viljestyrken altså… Den er ikke alltid på topp. 

Jeg skal ut og nyte dagen, håper dere gjør det samme <3

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg