MINE FEM FAVORITTER

Søndager er så håpløse. Jeg har bare ligget i sengen og sett på serier. Jeg har ikke stått opp en gang! Jeg tenkte å vise dere mine fem favorittserier! Bloggklisje? Iknow. Det er bare det at jeg bruker alt for mye tid på serier. Hvis jeg setter i gang med en ny serie, blir det alt for ofte til at jeg slår ihjel seks-syv sesonger på en uke. Den gangen jeg oppdaget Sons of Anarchy var tilstanden alvorlig. Jeg gikk kun ut av rommet mitt for å hente mat. Nå bør det for ordens skyld legges til at jeg har et mini-bad på soverommet mitt. Jeg lå våken i 20 timer i strekk og så episode etter episode. Nå høres det ut som en vanskelig oppgave. Tro meg, det var ikke det. Jeg hadde Jax. Du vil forstå om du ser serien. Poenget mitt er at jeg blir avhengig, fordi jeg forelsker meg. I serien, og ofte i menneskene(som Jax, elsker han). Derfor er det best for min egen helse å se gamle serier om og om igjen. Eventuelt serier som kommer med en ny episode i uken.

Anyway. Fordi jeg elsker serier, og mener at mine favoritter burde være alles favoritter, skal jeg nå dele mine topp fem serier med dere! Heldiggriser. Det har vært noen vanskelige valg, men jeg tror at dette er de fem helligste. Det er forresten ingen rekkefølge. Tror jeg. Okei, litt rekkefølge da. 

 

SONS OF ANARCHY

Herregud, bare se på fyren i midten! En flott mann. Grunn nok i seg selv til å se på serien, men i tillegg til han er det en perfekt blanding av action, drama, kjærlighet og intriger. Det er noe spesielt med denne serien. Den er fantastisk laget med en rød tråd gjennom det hele, og det hele er vakkert poetisk. Det skulle man ikke tro. Og hallo! Han kler seg faktisk naken flere ganger. Igjen – se på mannen!!! 


FRIENDS

Åh, Friends. En skikkelig “good feeling”-serie. Den handler om den flotte vennegjengen dere ser over her. Humor er hovedingrediensen. Den er fantastisk. Hvis jeg har en dårlig dag setter jeg på Friends, og det hjelper. Disse flotte menneskene har en utrolig evne til å få frem glede.


GOSSIP GIRL

XOXO, gossip girl. Den setningen har vel de fleste hørt. Serien om Manhattans unge elite er en av mine absolutte favoritter! Da serien gikk på TV fulgte jeg slavisk med, og mitt store forbilde var (og er?) Blair Waldorf. Her er det stappfullt med intriger og drama, og jeg sitter igjen med litt sånn lykkelig sjalusi. Tenk på ha livet til Blair da dere… Det hadde vært noe!


CHUCK

Enda en “good feeling”-serie. Denne handler om datanerden Chuck som ufrivillig blir en del av CIA. Han går fra å være en vanlig ansatt ved Buy More, til å være med å redde verden sammen med CIA-agenten Sarah Walker og NSA-agenten Casey. Han er så fin, herregud, man blir glad i han fra første episode. Kjærlighet, action og humor gjør denne serien komplett!


GREY’S ANATOMY

Grey’s. Da denne begynte å gå på TV fikk jeg ikke se den fordi den begynte etter min leggetid, hehe. For å si det på en annen måte så har det blitt en del sesonger av denne fantastiske serien, som følger en rekke leger ved et sykehus i Seattle. De har klart å lage en serie stappfull med medisinske ord og inngrep utrolig interessant, med god hjelp av dramatikk og interessante personligheter. Som de andre består denne av dramatikk, intriger og kjærlighet, og hvem trenger vel mer enn det for å bli hekta?

Hvilke serier er på din toppliste?

P.S. Jeg elsker Vampire Diaries og Revenge også. Klarte ikke publisere innlegget uten å jukse litt, måtte nevne disse!


5 kommentarer
    1. Jeg liker så utrolig mange serier at det er vanskelig å velge, men som jeg kommer på nå er iallefall revenge, gossip girl, the oc og frustrerte fruer favoritter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg