13 TING DU KAN GJØRE PÅ EN FRIDAG

HAPPY SUNDAY! Jeg håper dere har hatt en strålende helg. Det har jeg i hvert fall hatt og jeg har kost meg utrolig mye med masse fine folk. Jeg hostet tidenes vors her i går så dagen i dag kommer nok til å gå til å rydde, vaske og gjøre leiligheten skinnende ren før jeg drar fra den haha. Hvis du lurer på hva du skal finne på i dag så har jeg en del idéer.

For det første, hva VIL du gjøre? Når du først har en fridag er det en perfekt anledning til å gjøre ting du kanskje ikke har tid til ellers. Det må ikke være noe produktivt. Tenk over hva du har hatt lyst til å gjøre en stund, men som du ikke har prioritert. 

Ingenting. Kanskje det du trenger er å gjøre ingenting? Søndager er min ingenting-dag og det er så deilig. Man må ikke alltid gjøre noe. 

Rydde i klesskapet. Det er en av mine favoritt-ting å gjøre faktisk, haha. Jeg giør det flere ganger i måneden. Ta ut en og en skuff eller hylle, ikke gjør den store feilen hvor du drar ut absolutt alt fra klesskapet. Det er litt stress… Ta en ting av gangen, sorter ut det du faktisk aldri bruker i en gi bort- og en selge-haug. 

Rydd i kjøkken- og kjøleskapet. Det er også veldig gøy, særlig om du er som meg og liker system. Ta en hylle av gangen der også, vask hver hylla og sett ting pent på plass igjen. 

Test ut tutorials på YouTube. Du finner alt mulig rart der. Du kan for eksempel sjekke ut sminkevideoer og lære deg å legge øyenskygge, finne life hacks, hvordan lage hårfrisyrer eller kanskje en ny matrett? 

Bak noe digg! Hva med noen hjemmelagde skoleboller eller grove rundstykker du kan fryse ned og ha til frokost resten av uken?

Netflix-maraton. Dette er også en av mine personlige favoritter, haha. Det kommer stadig nye serier og spennende dokumentarer du kan se. Jeg har en haug å ta igjen når jeg er ferdig med Game of Thrones. 

Vask alt. Vask hele leiligheten, kriker og kroker. Vask klær. Vask og bytt sengetøy. Det finnes ikke noe som er så mye diggere enn å legge seg i en nyvasket leilighet i nytt sengetøy!

Ta en lang og pleiende dusj. Hvor ofte har man egentlig tid og «gidd» til å bruke en halvtime i dusjen? På fridager! Bruk lang tid, vask håret ordentlig, bruk en god hårkur og la den virke, skrubb hele kroppen og avslutt med en pleiende olje eller krem for huden. Du kommer til å føle deg superfresh etterpå. 

Planlegg uken som kommer. Jeg har en planleggingsbok og gjør dette hver eneste uke. Skriv ned alle avtaler og en to do-liste. Planlegg trening og mat for hele uken. 

Dra på trening! Gjennomfør en skikkelig god treningsøkt, så kan du jo avslutte med den lange og pleiende dusjen. 

Gå en tur. Det er en fin måte å utforske byen du bor i og plutselig oppdager du en café eller en butikk du aldri har lagt merke til før. Eller så er det lite som slår en lang tur i frisk luft og natur!

Selvpleie. Book en time hos en massør, ta deg en tur til frisøren om det så kun er for å vaske håret og få hodebunnsmassasje eller book en time til hudpleie. Bruk fritiden din til å pleie deg selv!

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg