11 TING DU KAN GJØRE MED KJÆRESTEN PÅ VALENTINE’S

Jeg vet ikke om dere er folk som feirer Valentine’s? Jeg er egentlig ikke det, men samtidig synes jeg alt med dating og sånt er veldig gøy! Så er det fint med en dag i året hvor man blir påmint at det er koselig å sette ekstra pris på hverandre. Det er så mange ting man kan finne på som ikke involverer å kjøpe en gave, så her er mine covid-vennlige tips til hva du kan gjøre med kjæresten på Valentine’s eller en hvilken som helst annen datenight/dag.

❤️ Inviter med kjæresten (eller daten) på skitur og bålkos. Finn et sted på forhånd hvor det er fint å ta seg en pause og hvor du kan fyre opp bål. Ta på skiene og gå en liten tur i vinterværet. Ha med ved og noe godt i sekken. Jeg synes det er ekstra koselig med noe man har laget selv, for eksempel at du baker boller eller pinnebrød! Ha med noe dere kan grille på bålet og varm kakao, kaffe eller toddy, sitteunderlag og pledd. Det er så koselig, tro meg! Du kommer ikke til å angre, men husk at det skal være koselig for daten din så om hen hater å gå på ski kan dere gå i stede.

❤️ Overrask med levende lys, hjemmelaget middag og vin! Wææ, min drømmedate kanskje. Jeg elsker levende lys, middag og vin. Dette er kanskje lettest å få til om dere ikke bor sammen eller om kjæresten din er ute på løpetur sånn som min ofte her (hehe), da rekker du å gjøre klart uten at hen får det med seg. Her foreslår jeg at du disker opp med det beste kjæresten din vet til middag, lager eller kjøper inn en deilig dessert og kanskje en flaske vin om dere liker det. Tenn MASSE lys. Ikke bare i vanlige lysholdere, men plasser ut levende lys over alt. Det er så koselig. Så inviterer du på besøk og hen får seg en herlig romantisk overraskelse.

❤️ Hvis du ikke er glad i å lage mat så kan du for eksempel booke bord på favoritt-restauranten til kjæresten! Pynt dere og ha en koselig kveld ute, bare dere to. God mat, ikke vin om du bor i Oslo, men en deilig Pepsi Max. Dette er ganske safe og slår vel aldri feil. Det er ekstra koselig, og kanskje litt forventet, at hvis du overrasker med bord på restaurant så er det du som tar på deg spander-buksene og betaler for overraskelsen.

❤️ Kjøp inn favoritt-snacken til kjæresten, finn frem favorittfilmen/serien eller den ene filmen du alltid har sagt nei til å se som hen har skikkelig lyst til å se med deg. Tenn lys (aldri feil å tenne lys), ta med dyna ut i sofaen og ha en skikkelig koselig filmkveld. Her er det småting som å kjøpe snacken hen liker og se hens favorittfilm som betyr noe! Slike småting blir jeg så utrolig glad for fordi det viser at personen virkelig kjenner deg og har gjort dette for din skyld.

❤️ Kjøre spakveld hjemme! Hvis ikke du allerede har det så ville jeg gått til innkjøp av litt diverse massasjeoljer. Kanskje Kondomeriet har noe som er litt ekstar gøy? Rigg til senga som massasjebenk, sett på romantisk musikk, demp belysningen og ja… Du skal selvfølgelig tenne lys! Så bytter dere på å massere hverandre og tar det derfra 😉

❤️ Dette er et fantastisk koselig tips! Book bålpanne med middag på Grefsenkollen (jeg tror kanskje man må være fire så her kan det være dere må kjøre dobbeldate, men det kan jo være de har noe eget opplegg fordi det er Valentine’s) og kjør romantisk date med utsikt over hele Oslo. Det er noe av det koseligeste vi har gjort! Hvis dere er litt lekne kan dere ta med akebrett opp fordi det er en bakke rett foran som dere kan ake i mens dere venter på maten eller hvis dere drar opp litt tidlig. Dette ville jeg gjort i dagslys forresten, helt fantastisk romantisk med den utsikten og bålet foran dere.

❤️ Takeaway date! Gjør det koselig hjemme og bestill takeaway fra favorittrestauranten til kjæresten, tro meg det kommer til å falle i smak. Jeg overrasket Morten med dette en lørdag for noen uker siden og han ble så glad. Stakkaren trodde vi skulle spise wok på lørdagskvelden, haha. Dette kan være en veldig koselig date. Sett på en film, kos dere med maten og nyt hverandres selskap.

❤️ Staycation! Sjekk inn på et romantisk hotell i byen der du bor. Flere hotell tilbyd servering på rommet, så hvorfor ikke bare kjøre en romantisk staycation med full roomservice? Åh, og med badekar! Så kan dere bade sammen, så koselig. Dere bare blir på rommet hele kvelden og nyter hverandre (og roomservice selvfølgelig, mat er amazing).

❤️ Når vi er inne på overnatting. Sjekk inn på et unikt overnattingssted, for eksempel en trehytte eller noe i den duren. Det er så gøy å få en litt spesiell overnatting. Kjøp med dere noe god mat som dere lager sammen, del en flaske vin, spill et brettspill og bare kos dere. Det er fantastisk koselig!

❤️ Parspill. Dette er utrolig spennende! Dette punktet kan du kombinere med alt over her faktisk. Det finnes forskjellige spill, noen du får kjøpt på Kondomeriet for eksempel som inneholder “sexy utfordringer” som kan lede til litt av hvert. Et spill jeg vil anbefale er FuelBox. Det går litt dypere og man blir kjent med helt nye sider av partneren sin!

❤️ Middag i undertøyet. Her har dere en liten twist som dere kan legge til i noen av punktene over her! Dekk opp bordet og kom ikledd kjærestens favorittundertøy (på deg altså), om det er et sett, en body eller en nattkjole for eksempel. Det gir hele middagen en liten twist hen ikke så komme.

6 kommentarer
    1. Såå mange fine ideer <3 Er selv singel så blir valentine med hunden, men i Norge er det jo morsdag på valentine i år så tenker å unne meg god mat siden jeg er dogmom, hahah!

    2. Ååå så mye fine ideea ♥️

      Har ikje kj, men dåkker e nyyyydelige ♥️♥️

      Håpe dåkker finn på nåkka fantastisk og gjøre ♥️

    3. Det er så mye fint man kan gjøre med de man er glad i, og det er ikke bestandig det skal så mye til heller. Ønsker deg en fin helg videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg