10 TING JEG ELSKER MED BALI

Reklame | Lapoint / annonselenke Monki

KJOLE MONKI HER

Maten her er fantastisk! Dette er det aller beste mat-stedet jeg har vært i hele mitt liv. Jeg kan ikke beskrive med ord hvor fantastisk maten her er. Når jeg er på reise pleier jeg å bli ganske matlei etter noen dager fordi jeg føler at jeg spiser så mye av det samme, til tross for at jeg kan spise mat fra fire forskjellige land. Her er jeg på ingen måte lei! Det er så mye forskjellig mat og maten er så sykt bra. Jeg kunne vært her på en ren spiseferie, noe jeg typ er haha.

Rensligheten. Alle restauranter jeg har vært på, samt alle beach clubs og sånt har vært skinnende rent. I Canggu er det også veldig rent i gatene og på stranden, så det er et stort pluss!

Været. Det er fantastisk! Den temperaturen som har vært mens vi har vært her nå i september passer meg ypperlig. Man dør ikke av varme, den veldige fuktige luften er sjelden, men det blir heller ikke for kaldt på kvelden til å gå i kjole.

Masse fine øyer rundt. Hvis man er her over lengre tid så er det digg å kunne se litt mer. Det går daglig båter til andre øyer som for eksempel Nusa og Gili-øyene.

Lapoint. Det er faktisk en veldig stor fordel! Hvis du har lyst til å reise til Bali, men ikke har noen å reise med så er Surf Campen til Lapoint perfekt. Folk er kjempesosiale, Lapoint arrangerer masse forskjellig som beerpong, quizer, yoga, utflukter og mye mer så man kan bli kjent med hverandre. Det er et trygt og godt sted og de som jobber her kan alltid hjelpe deg, uansett hva du lurer på! Så er det selvfølgelig gøy å ta et ordentlig surfekurs, men man kan også bo her uten å ta et kurs.

Klesbutikkene. De har så mange fine klær her! Til min store skuffelse er det norske priser på mye, men igjen… Man få klær som omtrent ingen andre i Norge har og de er så fine! Jeg har kjøpt to kjoler her og elsker dem, virkelig. De er så fine.

Korte avstander. Vi har enda ikke brukt mer enn en time i bil for å komme et sted, enten det har vært til Ubud eller til havnen for å ta båt til andre øyer. Det har nok litt med hvor man bor, men herfra er det veldig lett å komme seg rundt.

Canggu. Vi har vært litt rundt og av alle stedene vi har vært så er Canggu favoritten min når det kommer til hvor man skal bo og bruke mest tid. Det er en kjempestor strand her som har beach clubs, små boder, surfetimer og surfeutleie. Det er masse søte og snille hunder som løper rundt og koser seg, men selve stranden er ikke så pen. For meg spiller det ingen rolle, jeg skal bare bade og sole, men noen bryr seg kanskje om sånt. Ellers så er det veldig lett å gå rundt i Canggu, digge spisesteder ligger linet opp på rekke og rad og alt jeg har spist har vært digg!

Lokalbefolkningen. Omtrent alle jeg har møtt har vært helt fantastiske! De er kjempeblide, hjelpsomme og vil bare at man skal ha det bra. Det er i hvert fall det inntrykket de gir meg og det er så koselig. Jeg føler meg faktisk skikkelig ønsket og velkommen her.

Utrolig mye spesielt og fint! Man kan oppleve utrolig mye her på Bali! Monkey Forest, det er masse fantastisk vakre templer, man kan ta båter ut på havet hvor man kan speide etter ville delfiner eller snorkle, man kan ta et matlagingskurs og lære å lage balinesisk mat, se rismarkene, gå tur på en vulkan på øya hvor man kan se soloppgangen, bo i trehytter med helt syk utsikt. Det er så mye man kan gjøre her at man nesten burde vært i en måneds tid for å rekke alt.

 

0 kommentarer

Siste innlegg