10 PODCAST-FAVORITTER

Reklame | asnnonselenker

JAKKE HER / BUKSE HER

🎙️ Måndagsvibe med Hannalicios og Lojsan. De svenske influenserne Hanna Friberg og Lovisa Wallin deler alt om sitt til tider ganske lukseriøse, men også relaterbare hverdagsliv. Hanna reiser verden rundt, fester med kjendiser og lanserer kolleksjoner. Lovisa gjør noe av det samme, men er samtidig mamma og lever et litt annet liv. De byr virkelig på seg selv og snakker om alt og ingenting, svarer på spørsmål fra lyttere og skaper veldig god stemning.

🎙️ Tvillingterapi. Jeg har virkelig fått sansen for denne podden, og ikke minst for jentene bak, Vita og Wanda. De er dønn ærlige og legger ikke skjul på hva de mener om saker og ting, noe som er ganske deilig! Her er det ingen fasade og de byr på seg selv, deler sladder fra kjendisfester og har en egen reality trash spalte hvor de snakker om deltakerne og episodene i aktuell reality. Gøy!

🎙️ Konspirasjonspodden. Aaah, denne elsker jeg. De tar for seg kjente konspirasjonsteorier, og mindre kjente, går gjennom alt av bevis og kommer med teorier før de konkluderer med hva de tror. Jeg elsker å få en skikkelig gjennomgang av ting. Noen av mine favorittepisoder er Dyatlovs pass, Hitler, Diana, Kurt Cobain, Mannen som hacket NASA, Mandela effekten, Maddie, OJ Simpson (er obsessed med den saken, dere må se dokumentaren han er sååå skyldig), Simpsons, Epstein og Insulin.

🎙️ Våre historier. Det er foreløpig bare en sesong, men sesong to skal visstnok komme i 2020. I denne podden får vi høre historier fra forsvaret. Det er ganske sterkt, men utrolig interessant.

🎙️ Alice & Bianca. Denne podden er dessverre lagt på is, men om dere ikke har hørt den ville jeg begynt fra starten av og hørt gjennom hele! Alice Stenlöf og Bianca Ingrosso, to av Sveriges største influensere byr på seg selv på godt og vondt, snakker om alt og ingenting og er utrolig underholdende!

🎙️ Anette & Emil. Enda en pod som er lagt på is, men den var utrolig festlig og her anbefaler jeg også å høre fra start til slutt! Anette & Emil er et kjærestepar og de deler sååå mye i podden som i hvert fall jeg kan kjenne meg igjen i. Nå har de blitt småbarnsforeldre og deler både irritasjon og gleder ved det, utfordringer i forholdet og mimrer tilbake til krangling på bryllupsreise og en tatovering som måtte fjernes dagen før bryllupet. De er så utrolig festlige!

🎙️ Baneheia. En grusomt sterk podcast så her bør dere faktisk forberede dere. Hvis dere ikke kjenner til Baneheia-saken så kan dere Google for å sett dere litt inn i det på forhånd så dere vet hva dere går til. Jeg hylgråt gjennom hele den første episoden fordi den var ufattelig sterk og egentlgi bare helt grusom, men podden i seg selv er ganske interessant. Den er laget i forbindelse med at den ene personen som ble dømt har søkt om å gjennopta saken for syvende gang (tror det var syv). Han har hele tiden hevdet sin uskyld og i podcasten går de gjennom alt av bevis, snakker med venner, familie, vitner og personen som mener han er uskyldig dømt. Utrolig interessant…

🎙️ Familiene på Orderud. Litt det samme som over her, bare en annen sak. Podcasten tar for seg historien før drapene på Orderud, intervjuer blir gjort med familie av de dømte og de døde for å prøve å forstå hva som egentlig skjedde da tre mennesker ble drept på Orderud gård.

🎙️ Triana og gutta. Denne har jeg nettopp begynt å høre på og jeg synes den er så fin! Triana gjør en kjempejobb med å “intervjue” gutta i podden som åpner opp om livet. Hun er reflektert og ikke redd for å stille direkte spørsmål, noe som resultere i det som fremstår som veldig ærlige svar. Såå fin, gleder meg til å hrøe resten!

🎙️ Rebecca Stella og Vanessa Nu börjar livet. Denne skal jeg starte på nå og jeg tok den med fordi jeg tror jeg kommer til å like den. Det er noe med disse svenske podjentene, de er ufattelig festlige.

Del gjerne deres beste podcast-tips i kommentarfeltet!

17 kommentarer
    1. Mange bra her ja! Hører på mye av det samme! Du kommer til å like Oss i mellan med Fanny Lyckman og TanByKlara! Den er i samme gate som Måndagsvibe! Også svensk. Det er noe med de svenske altså… Hehe! Så synd Bianca og Alice ikke podder lenger! Elsket den! Digget housetouren forresten! 😀 Klem! <3

    2. Andrea, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte eller hoppe høyt i lufta. Mitt spørsmål til deg er: HVA er årsaken til at Friminutt ikke står på denne lista? Haha, den podden eeeer så gøy. Et høydepunkt i uka. Hver uke. Og hvis du ikke har hørt den, ja da anbefales den på det sterkeste. Men du har sikkert hørt den. Du må ha hørt den. Har du hørt den?

    3. Så enig med, mine favoritter er :
      – hva er greia med…? To leger som diskuter og forteller om alle mulige slags temaer, alt fra enhjørninger til insulin! Jonas Bergeland er en av de han er komiker også 😊

      – call her daddy. To veldig artige og drøye new York jenter som snakker hvordan gi bl**jobs til popkultur

      -friminutt
      – les deux you remember this
      – Ida med hjerte i hånden
      – my dad wrote a po***
      – Sektpodden
      – truecrimepodden
      – the kåss furuseths

    4. Hører egentlig lite på podcast, men Truecrimepodden er min absolutte favoritt 😁 Utrolig spennende! Tror jeg skal teste ut Konspirasjonspodden også 😊

    5. Hahaha vi har så lik smak her, ser eg! Og såå enig, har heller ikkje fått til friminutt!

      Har du hørt Jan Thomas og Einar blir venner? Den vokser på meg fra kvar episode 🙂
      Treningspodden er fantastisk, men eg er kanskje litt for interessert i trening.
      Topp 3 med Mads og Rasmus har noken veldig morsomme episoder.
      Og så liker eg Janka og Marte :))

    6. Så gøye innlegg 🙂
      Liker når det er konkrete tips og råd <3

      Om sivile har sjekket ut podcasten «Guro og Guru» anbefaler jeg deg den.
      Handler om livets oppturer og nedturer, alt hva vi føler og tenker inni oss selv. Sett fra en «vanlig» persons perspektiv og psykolog.
      En sann nytelse for ører og sjel.

    7. Anbefaler:
      Åpen journal med Kat Flat og typen
      Jan Thomas og Einar blir venner
      Status fra Sophie og Fetisha
      Ida med hjertet i hånda
      Koht vil leve
      Andersen og Jacobsen

    8. Jeg digger også Konspirasjonspodden.
      Hører i tillegg på:
      Taakeprat
      Nordic True Crime
      The Minds of Madness
      Åpen Journal
      Baarli og Benjamin
      😊 ..så da har du litt tips 😉

    9. Bagateller med Weeden og Thodesen anbefales.
      Ellers er det mest truecrime det går i her. CounterClock, The teachers pet er sånne der de følger en sak, mens f.eks true crime all the time, sword and scale, crime junkie og truecrimepodden har forskjellige saker i hver episode 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg