10 GRUNNER TIL Å ELSKE REGNVÆRSDAGER

God søndag, verdens beste lesere! Nå sitter jeg og kjenner på lukten av nystekte runstykker og hører på at pappa styre på kjøkkenet for å gjøre klart til frokost. Morten og jeg dro til Larvik i går og koste oss med pizza og fotballkamp hos pappa. Morten skal løpe et løp i dag, noe som egentlig er hovedgrunnen til at vi er her. Jeg synes det er så koselig å være på besøk i Larvik og vil benytte meg av enhver sjanse før pappa flytter avgårde fra hjembyen min. Det er så trist, men men.

Regner det hos dere også forresten? Jeg begynner å lure på om regnet følger meg hvor enn jeg drar. I går regnet det hele dagen i Kristiansand, men da vi kom til Larvik var det så fint vær og sola skinte. Det varte jo ikke lenge for da jeg våknet opp i dag tidlig så regnet det selvfølgelig igjen. Litt kjedelig, men det kan også være veldig koselig. Det er nemlig mye man kan bruke en regnværsdag til, som for eksempel…

🌧️ Det er helt innafor å være inne hele dagen om man vil det. Når det regner ute så er det ingen grunn til å gå ut av huset om man ikke må.

🌧️ Hvis man blir rastløs og ikke vil bruke regnet som en unnskyldning for å være inne så er det faktisk utrolig deilig å gå tur i regnet. Jeg syens det lukter så godt ute når det regner.

🌧️ Det er en perfekt anledning til å krype under et teppe og tenne alt som finnes av levende lys. Skru av alt som lager lyd og bare lytt til regnet.

🌧️ Du trenger ikke fikse håret ditt og kan spare masse tid på morgenen. Det er bare å sette det opp i tutt fordi det kommer uansett til å bli ødelagt av regnet i løpet av dagen.

🌧️ Lag ekstra digg mat. Jeg har skjønt at det faktisk er en vanlig greie (kanksje ikke i Norge) å Google oppskrifter til regndager. Jeg prøvde og det var ganske mye kosemat som kom opp, sjekk det ut her.

🌧️ Regnværsdager er en perfekt anledning for å ha film- eller seriemaraton. Invitert noen gode venner (som gidder å gå ut i regnet), finn frem noe snacks eller bak boller, kok kakao og kos dere! Et par serier dere kan se: The Bold Type på NRK, Big little lies og Sex and the city på HBO og Good Girl på Netflix.

🌧️ Sett deg godt til rette med en god bok mens lyden av regn slår mot vinduer og tak. Det er noe av det beste som finnes, virkelig!

🌧️ Drøm deg bort til solskinnsdager og gå amok på dine favoritt-nettbutikker. Se min sommerønskeliste her.

🌧️ Regnværsdager er en perfekt anledning til å skrive hvis du liker det. Jeg blir skikkelig inspirert av regnet og jobber mye bedre når det pøser ned utenfor vinduene enn når solen skinner.

 

12 kommentarer

Siste innlegg