DETTE SKJER I HØST

Det er snart på tide å gå inn i årets første høstmåned! Mens resten av Norge ligger og griner over at sommeren er over og man ikke lenger kan vandre rundt i bikini lenger jubler jeg! Jeg jubler ikke fordi sommeren er over sånn sett, men fordi det endelig er høst. Dette er min absolutte favorittårstid av mange grunner. For det første er høsten utrolig vakker, høstklær er noe av det fineste jeg vet om og jeg har bursdag!!! Wiiii. Det er mye jeg ser frem til i løpet av høsten, og her er noe av det! Del gjerne hva dere liker best med høsten i kommentarfeltet. Jeg elsker å bli bedre kjent med dere 

 BURSDAGEN MIN 

Dette er jo høydepunktet i livet mitt, hallo liksom. Jeg elsker å ha bursdag, men det overrasker vel ingen. Oppmerksomhet, gaver, god mat og veldig mye snakk om meg. Det finnes da ikke noe bedre enn det! Jeg har bursdag i slutten av Oktober, og har allerede begynt å planlegge så smått hvordan jeg skal feire. Jeg har bursdag på en torsdag, så da blir det nok en liten feiring der med middag og muligens en tur ut. I tillegg vil jeg ha en stor bursdagsfest, og jeg har begynt å jobbe med en idé som jeg tror kan bli utrolig kul! 

 MASSE REGN 

Jeg har en forkjærlighet for regn, men det gjelder kun så lenge jeg slipper å gå ute i det. Eller, jeg kan godt gå ute i regnet om jeg skal rett hjem og kan vrenge av meg alt av våte klær, hoppe rett i en varm dusj for så å krype inn i koseklærne. Det er bare litt kjipt de gangene jeg gjør en innsats for å være pen og går ut døra for å bli møtt av dagens andre dusj. Det jeg gleder meg masse til er å sovne til regn, sitte inne med tente lys og musikk og høre regnet dundre mot vinduene og nettopp det å gå hjem i regnet! Jeg håper også på litt torden i høst, det er så koselig. 

 HØSTGARDEROBE 

Wiiii! Høstklær er det fineste jeg vet om av alle sesongklær! Flotte ullgensere i nydelige høstfarger som grønt, brunt, rødt og sennepsgult for å nevne noe. Jeg elsker å bruke ullgensere, så høsten er virkelig min klestid om man kan si det slik. Strømpebukser, mønstrete kjoler og en genser eller skinnjakke over. Kåper, bukser, boots. Altså, det er så mye kult og jeg gleder meg til å finne frem høstklær og ikke minst å oppdatere høstgarderoben!

 VINKVELDER 

Dette er hyggelig på sommeren, men enda litt koseligere på høsten. Det er så mye lettere å ikke dra ut. Man blir sittende rundt et bord med rolig musikk i bakgrunnen, noe godt på bordet og en deilig rødvin til sent på kveld. Jeg gleder meg til det blir ordentlig høst, da skal jeg invitere til ost- og vinkveld hjemme hos oss. Jippi!

 RUTINE 

Noe som er deilig med høst og skolestart er at rutiner kommer tilbake. Dette merker jeg selv om jeg ikke lenger går på skole. På sommeren flyter alt bare ut, og det finnes ikke noe fast i hverdagen. Nå er trikkene fulle på morgen og ettermiddag, de gode gamle tv-programmene begynner å vises på skjermen til fast tid og alt er som det skal være. Jeg er veldig glad i rutine, og slike små ting er med på å gjøre min hverdag normal igjen. 

 SIDE OM SIDE 

Det er premiere allerede på lørdag! Tenk noe så gøy. Dere har vel sette Side om side? Det er bare en av de morsomste serien noen gang laget, og den er til og med norsk. Side om side har sesongpremiere på NRK førstkommende lørdag, så hvis dere ikke har sett det er det bare å åpne NRKTV og catche up på de tidligere sesongene. Da jeg først flyttet til Oslo pleide jeg og roomie å se dette hver eneste lørdag. Vi satt i verdens beste sofa i vår aller første leilighet og lagde en ordentlig lørdags-tradisjon ut av dette. Vi finner tilbake til tradisjonen på lørdag, og skal samles igjen for å se premieren woho!

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

12 kommentarer

Siste innlegg