JEG BLIR SKIKKELIG PROVOSERT

Jeg vet så utrolig godt at jeg ikke burde klikke meg inn, fordi jeg vet at ni av ti kommentarer vil være negative. Allikevel så gjør jeg det. Jeg går i fella, klikker på “les kommentarer” og blir like provosert hver eneste gang. 

Når det kommer til voksne mennesker og Paradise Hotel er det mye negativt. Det som går igjen er at vi som er med på et slikt program er idioter. Vi kan da umulig ha noe vett i skallen! Vi er stokk dumme hele gjengen, og slageren “Paradise Hotel er for de som er lamme fra halsen og opp” går igjen. Altså, det står i cirka hver tredje kommentar. Vær litt kreative da, folkens. Kom på noe nytt i hvert fall! 

Dette har jeg faktisk irritert meg over i flere år. Lenge før jeg i det hele tatt var inne på tanken om å være med. Jeg har alltid sett på Paradise Hotel så jeg føler at jeg faktisk vet hva jeg snakker om i motsetning til alt for mange av de som ønsker å ytre sin mening om deltagere og program. Greit, det er ikke alle som er kjempesmarte og ja, folk driter seg kanskje ut i fylla. Noen har sex, andre krangler og så er det flere som bommer ganske greit på vanlige ordtak. Men vet dere hva? Det gjør vi alle sammen! Kom ikke her og fortell meg at du aldri har havnet i en krangel eller formulert en setning feil, for det kommer jeg ikke til å tro på uansett. 

Jeg nekter å tro at noen av oss er perfekte, for hva er vel et perfekt menneske? En som aldri gjør eller sier noe feil og alltid er snill og grei? Okei, lykke til med å finne den personen. Vi som er med på Paradise Hotel representerer mannen i gata, tro det eller ei. I år som i fjor, og året før det er det mange forskjellige personligheter med, men vi er helt vanlige mennesker. Det er ingen av oss som er forferdelige personer, idioter (hva enn du legger i det), mobbere eller helt ute når det kommer til kunnskap. Vi er rett og slett helt vanlige folk, akkurat som deg. Derfor provoserer det meg så utrolig mye når jeg er dum nok til å lese gjennom kommentarfeltet på saker som gjelder Paradise Hotel, fordi de godt voksne menneskene der, de er så nedlatende og slemme mot deltagerne i dette programmet. Nei, jeg burde ikke bry meg, men nå har dette irritert meg i såpass mange år at det er på tide å si ifra. 


Så er det alltid noen søte mennesker som står opp for andre på en positiv måte med gode argumenter også da PS. Jeg fikk rett på alle spørsmål i den spørsmålsrunden hehe. Det ble faktisk tatt med at jeg svarte rett på spørsmålet om Sylvi Listhaug, så få fakta på plass først, please.

Jeg tør å påstå at det kanskje er en av ti som faktisk har sett programmet. De leser overskrifter på nettet om TV-sex og drama og tenker at det er alt programmet handler om. Hva vet vel de om oss? Hvis de faktisk har sett programmet så har de vel fått med seg at det handler om så mye mer. I år har vi jo blitt så glad i hverandre at vi griner i hver tredje episode. Uansett om de har sett det eller ikke, så er det ganske drøyt å påstå at de vet noe som helst om hvordan vi er som mennesker i det daglige liv. Det aner  de ikke noe som helst om! Så hvorfor ta seg bryet med å sette seg ned foran pc-skjermen og komme med den samme negative holdningen igjen og igjen? Hvis ikke du har noe pent å si, så la være. Ta deg i hvert fall bryet med å se programmet, og ikke minst menneskene du snakker om før du gjør det. 

5 kommentarer
    1. Klager over at folk ikke vet hvilken ministerpost Sylvi Listhaug har eller hvem som er statsminister, men presterer selv å skrive “spørsmåls runde.” Altså… spørsmålsrunde i to ord. Oh, the irony.

    2. Enig at det er veldig unødvendig å slenge dritt på denne måten av voksne mennesker. Men jeg tror veldig mange av disse først og fremst synes konseptet til programmet er tragisk, og at man ikke forstår hvorfor noen ønsker å være med på dette – men angriper deltakerne som mennesker isteden 🙂

    3. Tror ikke nødvendigvis folk tror alle PH deltakere er dumme, selv har jeg et stort akademisk nettverk og jeg kan love deg at ingen av dem ville funnet på å melde seg på et program der man driter seg ut.

    4. Merethe: I dette innlegget sikter jeg til kommentarer skrevet i kommentarfelt på nettet, som for eksempel de jeg har lagt ved i dette innlegget og da er det faktisk det de skriver. Altså, nå driter man seg ikke nødvendigvis ut på Paradise Hotel. En må se deltager for deltager, og ikke alle som enhet. Når det er sagt så er de fleste av oss i gang med å få en akademisk grad, og de aller fleste har vel et akademisk nettverk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg