10 TING JEG HAR LÆRT I ÅR

Reklame | Annonselenker Nelly

BLUSE HER / UNDERTOPP HER / SKJØRT HER / SKO HER

  • 💭Trust issues er ikke lenger et tema når man møter en bra gutt! Man skal ikke behøve å gå rundt og være redd for at den man er sammen med, jente eller gutt, er utro mot deg eller går bak ryggen din med andre ting. Jeg har seriøst slitt med å stole på folk lenge, men det problemet har jeg ikke nå.  Jeg trenger ikke det fordi jeg vet at kjæresten min er en ærlig og trofast person, så da var det borte.
  • 💭 Det er er veldig moro å reise, men herreguuuuud så slitsomt det er! Jeg trenger en dag på å komme meg, minst. I hvert fall etter lange reiser! Jeg vet ikke om dette er ny lærdom, eller bare noe som var glemt. Uansett. Gøy, men slitsomt. 
  • 💭 Det er mye hyggeligere å blogge uten clickbaits og provokasjoner. Yep, been there done that. Den tid er forbi og sånn skal det fortsette å være. Det er jo mye hyggeligere å vite at dere leser bloggen min fordi dere liker det jeg driver med, i stede for at dere leser den fordi jeg provoserer dere eller lurer dere inn.
  • 💭 Det er ikke så skummelt å snakke om følelser. Okei da, det er fortsatt litt skummelt. Heldigvis ikke like skummelt som jeg trodde på forhånd og det går faktisk an å åpne seg uten å bli såret.
  • 💭 Hardt arbeid lønner seg! Altsååå, jeg har holdt på å gi opp det å leve av denne bloggen så alt for mange ganger. Heldigvis er det noe i meg som har sagt at “nei, du skal klare det! Det er dette du vil leve av, det er dette du elsker”. Se hva som har skjedd! Jeg har riktignok jobbet beinhardt for å få ting til å gå rundt i perioder og satset mye da jeg gikk ned til en 40% stilling, men nå er alt virkelig verdt det. Så ikke gi opp, folkens <3

💭 Ikke la folk dømme deg etter førsteinntrykk! Vær deg selv og tving de til å se hvem du egentlig er. Jeg har blitt så mye forhåndsdømt i mitt liv, også lenge før realitydeltakelse og blogg. Jeg husker særlig tiden etter Paradise hvor det føltes som om alle mente jeg var tidenes bitch og helt ærlig… Hva var det som egentlig var så gærent? Heldigvis så nektet jeg å la det knekke meg, jobbet videre med bloggen og etter en stund begynte det å tikke inn kommentarer som “likte deg ikke på PH, men fått et helt nytt inntrykk av deg gjennom bloggen” og “du er ikke sånn jeg trodde du var da jeg så deg på PH, stå på!”. Så ikke gi opp, ikke la det knekke deg, men stå på og vær deg selv så vil alle kunne se hvem du faktisk er <3

  • 💭 Stol på magefølelsen! Selv om ting virker skummelt og fornuften kanskje sier nei, så har jeg erfart at det ofte lønner seg å gå for det om magefølelsen sier ja.

💭 Det er lov å si nei. Si nei hvis du ikke orker, si nei hvis du ikke vil. Vi må veldig lite her i livet! Jeg har ofte sagt ja til mye sosialt fordi jeg føler jeg må og på et punkt ble det for mye å sjonglere alt i livet mitt. Jeg ble helt utmattet. Så si nei, sett helsa først og hvis folk ikke respekterer eller viser forståelse for det så er de kanskje ikke så viktige å ha i livet.

  • 💭 SPAR PENGER! Tok meg bare 24 år å forstå dette, haha. Det er så viktig. Begynn å spar så tidlig du kan og spar så mye du kan. Det er så lurt med gode rutiner på økonomien og særlig sparing. Det å ha en bufferkonto er genialt hvis plutselig vaskemaskinen ryker eller du brått trenger noe viktig, BSU er genialt (jeg begynte ikke å spare der før i år fordi jeg har vært håpløs) og ha minst tre husleier på konto for sikkerhetsskyld og ikke bruk kredittkort med mindre du kan betale med en eneste gang. Tro meg, lettelsen er enorm med en gang man har orden på det her altså.
  • 💭 Dra til legen om du føler deg dårlig. Det er bedre å dra en gang for mye enn en gang for lite! Det kan være at det ikke er noe de første tre gangene, men så er det veldig alvorlig den fjerde. Ikke vær en av de som nekter å dra til legen, både for din egen skyld og for de du er glad i.
4 kommentarer
    1. Sorry, skumleste gjennom dette inleghet! Men hadde håpet å komme i kontakt med deg, føler vi har litt til felles. Annet enn at du overkom frykten, mens jeg må jobbe videre!

      Har kommentert et vaginismeinnlegg før. Skjønner at du har andre venner å snakke med, men vet du snakker åpent med fans også!

    2. Mye flotte lærdommer. Jeg har hatt mange bloggperrioder der jeg har blogget lite eller ikke blogget i det hele tatt. men altid kommet tilbake. Nå kan det hende jeg må bytte plattform da siden blogg.no ikke har flyttet meg over til WordPress og jeg måtte søke for å evt bli flyttet over. så 9 år med blogging kan bli slettet for alltid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg