HOW TO: SMINKELOOKEN JEG ELSKER

Reklame | Sponsede produkter Frøya

I går lagde jeg et veldig morsomt innlegg til dere, nemlig hvordan jeg lager min favoritt-sminkelook. Det er den looken jeg bruker aller mest!  Looken tar ikke lang tid å lage så dette er perfekt i en hektisk hverdag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 1. Det aller første jeg starter med er foundation. Jeg bruker ikke primer, orker ikke hehe. Det er sikkert lurt, men jeg er lat. Jeg bruker en fra Clinique som jeg er veldig fornøyd med. Den dekker utrolig godt og er kjempegod å påføre. Jeg bruker en beautyblender som jeg fukter med vann til å påføre foundation.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 2. I det neste steget bruker jeg et av mine favorittprodukter ever. Det er Luminous-pennen fra Frøya som er utrolig god å bruke på steder du vil lysne opp. Jeg bruker den under øynene, på overleppen, i pannen, på nesetippen og på haken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 3. Så bruker jeg et translucent pudder, altså et hvitt pudder til å sette sminken så den holder seg på plass. Jeg bruker et fra Frøya. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 4. Det neste jeg gjør er å fikse brynene mine. Jeg bruker en brynsblyant fra Bitch’n Brows i farge brown til å følge brynene mine og fylle inn der jeg ikke har hår. Til slutt tar jeg på brow fix for at hårene skal ligge der de hører til. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 5. Her bruker jeg nok et produkt fra Frøya, nemlig bronzeren deres. Jeg legger et lett lag over hele ansiktet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 6. Nå skal jeg forme ansiktet litt og da bruker jeg først et matt solpudder fra Hoola. Jeg synes dette er helt fantastisk! En flott gylden farge uten oransje toner som passer perfekt til å forme. Jeg legger dette øverst i ansiktet inntil hårfestet, under kinnbeina og nederst langs kanten på ansiktet, altså kjeve og hake.

Etterpå går jeg over kinnbeina med en bronzer som er fra H&M, ikke veldig bra, men jeg har enda ikke surret meg til å kjøpe en ny.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 7. Øyenskygge! Til denne looken gjør jeg det superenkelt. Jeg bruker en øyenskygge fra BareMinerals med en mørk brun-oransjetone. Den er veldig fin, særlig til blå øyne! Den legger jeg over hele øyelokket. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 8. Highlighter. Jeg bruker en highlighter som også er fra Frøya, den er faktisk supergod! Den legger jeg over kinnbeina, under den ytterste kanten på brynet, på neseryggen og nesetippen samt i øyekroken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAJeg bruker den største kosten til kinnbeina og den lille til alt det andre. 

Steg 9. Maskara! Enkelt og greit. Her bruker jeg en fra Lóreal. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Steg 10. Lepper! Den jeg bruker på denne looken er min favoritt til leppene. Det er en fra liquid lipstick-kolleksjonen til Frøya, Julie A sin leppestift. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voila! Da var jeg rett og slett ferdig. Denne looken trenger overhodet ikke ta lang tid, men gjør at du ser fresh og frisk ut! Det er nesten det samme osm jeg gjør om jeg skal sminke meg til fest, bare at jeg gjør litt mer med øynene i form av liners og øyenskygge. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

26 kommentarer

Siste innlegg