SPØRSMÅLSRUNDE // TRENING & KOSTHOLD

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvilken kroppsdel liker du best å trene?

Alt annet enn overkropp, haha. Jeg hater å trene overkropp, noe den stakkars PTen min virkelig fikk høre, haha. Så rumpe, lår, legger, alt nedenfor magen.

Kan du lage et innlegg hvor du viser sunne måltider i løpet av en dag?

Ja, det høres moro ut! Jeg har utrolig lite matinspirasjon akkurat nå, men jeg skal huske på dette til senere.

Topp tre favorittmiddager?

Taco, lompepizza og kjøttkaker i brun saus. 

Har du et treningsprogram du følger eller tar du bare det som faller deg inn?

Da jeg hadde personlig trener hadde jeg faste treningsprogram jeg fulgte. Nå følger jeg enda det siste vi kjørte fordi jeg likte det skikkelig godt, men så blander jeg inn litt andre øvelser innimellom. 

Hvor mange ganger i uken trener du?

Vanligvis pleier jeg å trene fire ganger i uka, men den siste tiden har det blitt 2-3 🙂

Spiser du godteri på en fast dag eller når du føler for det?

Nei, når jeg føler for det. Hvorfor spise godteri på en lørdag når det frister mer på en tirsdag? Jeg prøver heller å begrense antall dager, men henger meg ikke så mye opp i om det er lørdag eller mandag. 

Har du tips til sunn snacks?

Ja! Sukkererter er kjempegodt å knaske på, generelt oppskåret grønnsaker som gulrot, blomkål, agurk, kålrot osv. Du kan jo lage hjemmelaget dip til av mager kesam og diverse krydder. Frukt er også kjempegodt! Jeg er veldig glad i melon. Mandler og rosiner er digg i små mengder, synes det blir litt mektig. 

Hva spiser du når du virkelig skal kose deg?

Brød, haha. Jeg blir så dårlig i magen av brød, så når jeg først skal kose meg skikkelig så kjøper jeg inn det. Ellers må det bli fløtegratinerte poteter, altsååå det er så ufattelig godt.

Hvilke øvelser gjør du i trapp?

Intervaller for det meste! Det er utrolig mye man kan gjøre i en trapp, men jeg går for gode gammeldagse trappeintervaller.

Teller du kalorier og tenker på hva du spiser?

Nei, på ingen måte. Det orker jeg ikke forholde meg til, haha. Jeg spiser som regel sunn mat, snacks innimellom og usunn mat innimellom. Teller aldri kalorier. Jeg tenker absolutt over hva jeg spiser, ja. Jeg vil gjerne holde et jevnt over sunt kosthold gående så hvis valget står mellom en sunnere variant og en vanlig variant går jeg ofte for den sunnere. 

Hvordan holder du formen i sommer?

Det er sååå vanskelig. Iskrem, vin ute, spise ute og mye som skjer gjør det vanskelig å holde kostholdet sunt og å komme seg på trening. Jeg skrev faktisk et innlegg om det som dere finner HER.

Hvilke intervaller liker du best?

Jeg foretrekker intervaller i motbakke på mølla, bakkeintervaller eller trappeintervaller. De siste er definitivt favoritten! I alle disse intervallene får du kjørt musklene i beina ganske godt også!

Spiser du mye usunt til vanlig? For eksempel sjokolade på kveldene?

Hehe jaaaa, det blir ofte litt sjokolade, men i små mengder 😉

Kommer du til å trene på Love Island?

Jeg håper på å få trent litt, men jeg kan ikke love noe… 

Hvordan holder du motivasjonen oppe?

Det er ikke bare-bare! Jeg har heldigvis en god treningsvenn i Marte så vi kan dra hverandre med på trening. Så merker jeg at jeg har det mye bedre med meg selv når jeg trener og spiser sunt. Jeg er gladere, har mer energi og livet er generelt bedre når jeg trener. 

Klarer du å ignorere alle som stirrer mens du trener?

Ikke helt sikker på om jeg forstår hva du mener her. Legger ikke merke til det i så fall 🙂

Kan du skrive treningsplanen din for en uke?

Ja, moro! Det skal jeg gjøre. Kan skrive et om hvordan en typisk treningsuke ser ut for meg som kommer ut når jeg er borte. 

Hva er go to maten din i en travel hverdag?

Skyr og banan!!! Det redder meg fra å gå inn i hangry-helvete hver eneste dag, haha. Smoothie er også fint å raske med seg som et kjapt mellommåltid om man har dårlig tid. Her foretrekker jeg absolutt SmoothieXchange sine som bruker naturlige, sunne ingredienser og holder det sukkerfritt så vidt jeg vet. Så pleier jeg å spise havregrøt til frokost som holder meg god og mett ganske lenge!

Hva trener du mest?

Nå har jeg et veldig morsomt program som inneholder øvelser for hele kroppen med fokus på rumpe og bein, samt å få pulsen opp. Vanskelig å forklare, men jeg trener vel mest rumpe, bein, mage og intervaller. 

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg