hits

SLIK SER EN TYPISK TRENINGSUKE UT FOR MEG

Dette innlegget har vrt overraskende etterspurt, men det er jo moro. Det eneste er at det er litt vanskelig svare p fordi alle ukene mine er ganske ulike nr det kommer til hvilke dager jeg trener og litt med tanke p hva jeg trener. Jeg er litt der at jeg m gjre noe jeg har lyst til og noe jeg synes er gy. Jeg drar ikke p trening for st der i 45 minutter og lide meg gjennom noe jeg synes er dritkjedelig bare for gjre det. Nei, trening skal vre moro! 

Jeg har noen favorittkter som jeg pleier kjre og s har jeg en klassiker p lur til dagene hvor ingenting annet frister, men jeg har lyst til trene. Det er powerwalk i motbakke. Utrolig effektivt, men jeg synes ikke det er  like krevende som en hard intervallkt eller styrkekt. Da pleier jeg sette stigningen ganske hyt, ofte ker jeg bde den og farten underveis. Du kan hre p podcast, musikk eller se p en serie s flyr tiden avgrde! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

S over til hvordan en typisk treningsuke ser ut for meg. Vanligvis har jeg fire kter i uka, noen ganger mer og noen ganger mindre, men la oss ta utgangspunkt i at det er fire kter. 

MANDAG. Den aller frste kta i uka havner som regel p en mandag, men uansett s pleier jeg starte treningsuken med en styrkekt. Da flger jeg et program jeg har som setter fokus p rumpe og bein, med innslag av overkropp. Dette tar cirka 45 minutter til en time, litt avhengig av dagsform og ventetid p senteret. Jeg varmer alltid godt opp frst! Jeg gr til treningssenteret som tar cirka tjue minutter og nr jeg har kommet meg inn s starter jeg med tye kroppen godt, varme opp alle muskler og ledd fr jeg kjrer noen repetisjoner uten vekter for "vekke" musklene. Deretter kjrer jeg hele programmet.

TIRSDAG. Dagen etter ukens frste styrkekt pleier jeg kjre en cardio-kt. Hvis jeg tar en dags pause her blir jeg fort for stl til klare gjennomfre, s jeg liker ta den dagen derp. Dette kan vre alt fra powerwalk i motbakke, pyramideintervaller i trapp, en rolig joggetur p mlla eller intervaller i motbakke p mlla. Favoritten er trappene!

FREDAG. Etter noen dager fri hvor kroppen har ftt restituert litt s er jeg i gang igjen. Da er det nok en styrkekt, samme som ukens frste!

SNDAG. Ukens siste kt kommer litt an p dagsformen. N har jeg ftt to styrkekter og en cardio-kt s da pleier jeg kjenne p hva jeg faktisk har lyst til gjre. Hvis det er styrke tar jeg styrke og hvis det er cardio s blir det cardio. Som oftest lander jeg p styrke! 

Som sagt s varierer ukene mine veldig med tanke p dager og ogs antall kter. Jeg legger alltid opp uken min p forhnd. Planlegging er nkkelen her! Jeg setter meg ned og ser p nr jeg skal jobbe, hvilke dager jeg har andre avtaler og nr jeg da kan f tid til trene. Det viktigste for meg er at det er moro og at jeg gjr noe jeg liker, da blir som regel motivasjon og treningsgleden p topp :-)

 

FACEBOOK HER - INSTAGRAM HER - SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar