JEG DRO PÅ BYEN UTEN SMINKE

Dere som følger meg på Snapchat la muligens merke til noe litt utenom det vanlige. Jeg la nemlig ut dette bildet på story like før midnatt: 

Litte skrivefeil der, ja haha. Det er dessverre ikke helt uvanlig på mine sosiale medier. Jeg må virkelig begynne å korrekturlese… Uansett, tilbake til hva dette innlegget egentlig handler om. Nemlig at jeg dro ut på byen i Oslo helt uten sminke!

hvordan skjedde egentlig dette? Det er et spørsmål jeg har fått noen ganger siden lørdag. Fordi hvorfor drar man egentlig ut på byen uten sminke? Det er muligens den settingen det er mest vanlig å hive på seg sminkemasken. Dette skjedde faktisk ikke på grunn av bloggen. Planen var ikke å dra ut på byen uten sminke for så å teste hvordan det fikk meg til å føle for så å blogge om det, selv om det er det som skjer her og nå haha.

Vi ble enige om å droppe byturen for en rolig vinkveld hjemme. Da jeg kom ut av dusjen etter en lang dag på jobb jente jeg at det siste jeg ville var å sminke meg for å sitte hjemme sammen med jentene mine så jeg droppet det, noe som ikke akkurat er uvanlig. Etter en del glass vin dro halvparten hjem og resten av oss var rastløse og klare for å ha det litt moro. Det ble raskt bestemt at vi skulle dra en tur ut på byen! Da måtte jeg ta et valg; skulle jeg takke ja til å låne sminke for å ha det på i maks et par timer før jeg måtte ta det av igjen, eller skulle jeg droppe det helt? Som dere nå vet bestemte jeg meg for å gjøre det siste. 

Så da dukker det opp enda noen spørsmål, hvordan var det og hvordan følte jeg meg? I det jeg tok avgjørelsen så tenkte jeg litt over nettopp dette. Kommer jeg til å klare å kose meg like mye som jeg vanligvis gjør? Kommer jeg til å føle meg bra? Vel, da jeg gikk ut døren var alt dette glemte. Da jeg stod i køen til utestedet, da jeg var i baren, da vi gikk ut på dansegulvet, da jeg møtte venners venner og vi slo oss ned ved samme bord som dem, da vi kjøpte nattmat… Jeg tenkte ikke over at jeg gikk sminkefri en eneste gang og koste meg like mye som jeg vanligvis gjør på byen med jentene!

Det å gå uten sminke er ikke uvanlig for meg. Jeg elsker å være helt sminkefri og drar stadig på jobb, ut for å spise på restauranter og gjør ærend i byen uten sminke. Allikevel er det noe litt annet å dra ut for å feste uten sminke. Fest er vanligvis en arena hvor man gjør sitt ypperste for å se best mulig ut og det hele blir litt mer spesielt når man ordner seg ordentlig. Det er liksom litt av greia med å dra på fest for min del. Det er noe helt annet enn hverdagen og da er det å sminke seg noe som gjør at det hele skiller seg ut fra nettopp en rolig chillekveld med jentegjengen. 

På en måte ble dette en slags teste for min del. Kan jeg føle meg bra uten sminke, selv på en arena hvor dette vanligvis er en naturlig del? Personlig mener jeg det er utrolig viktig å føle seg komfortabel med eget utseendet og hvordan man er, da også helt sminkefri. Nå kjenner jeg at det virkelig ikke er et problem for meg. Jeg føler meg like bra uten sminke som med, uansett hva jeg skal. Selvfølgelig er det dager man føler seg dritt uansett, men på generell basis kan jeg like gjerne dra på trening som ut på byen uten å sminke meg. 

Når det er sagt så er det noe med det å føle seg ekstra fin og jeg kommer nok ikke til å gjøre dette til en fast greie. Samtidig var det veldig moro å prøve det, så hva sier dere? Er dere klare for å teste ut dette selv?

 

FACEBOOK HER – INSTAGRAM HER – SNAPCHAT ANDREASVEINSDOT BLOGLOVIN HER

15 kommentarer
    1. Leste at love island norge begynner 20 august!! Blir så spennende å se deg på tv! men jeg lurte på hvor lenge før det begynner på tv, at du må reise ned til gran canaria? Og om du sier ifra på bloggen at du er dratt, og sånn?

    2. Du er jo kjempe flott uten sminke!
      Jeg bruker selv vippeextensions, så går mange ganger uten pudder, rouge og fundation.
      Vippextensions anbefales på det sterkeste. Jeg fyller på hver 3 uke og betaler da 500, og det koster jo litt, men da kutter jeg heller ned i feks klesbudsjett, reise, mat etc : )

    3. Har nådd et punkt hvor jeg ikke bryr meg så mye om sminke, bruker mest litt bryn og litt maskara, men har vært stortsett sminkefri hele sommer! Er vel også litt fordi jeg virkelig ikke har ork til å sminke meg (og en god del fordi jeg nesten er tom for foundation men orker ikke kjøpe ny hahaha) føler meg selvsagt bra med sminke, men på en annen måte føler jeg meg myyye bedre uten sminke, huden blir finere og jeg har mere tid til å sove <33 også er det så naturlig og jeg er veldig for dette med å være naturlig (!!!) så føler jeg gjør noe i det minste! har også lagt ut mange bilder på insta der jeg har absolutt null sminke, MEN bildene er sykt fine likevel!
      Elsker sminke, men elsker også det å være naturlig pen, det er faktisk så nydelig. Sku virkelig ønske flere gutter og jenter droppet sminken i ny og ne, få litt farge i ansiktet og ikke skjule huden sin hele tiden!

    4. kult gjort! 😊 sykt at man liksom nesten ikke klarer å føle seg som seg selv bare fordi maska ikke er på. greit å utfordre seg selv litt og skjønne det at folk ikke ser annerledes på en uten sminke! men du er jo flott uansett 💃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg